Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#11954
Hoi allemaal,

Bowie, de beagle van het stel, heeft sinds een week of wat de vacht onder zijn kin helemaal roze verkleurd.  Ik meende me te herinneren dat ik "vroeger" op doggy hier e.e.a. over gelezen heb maar helaas Doggy noch Google kon me het antwoord op mijn vraag geven.

Het is dus een roze verkleuring, de huid eronder ziet er normaal uit en met wassen gaat het niet weg. Hij heeft het ook wel eens tussen zijn tenen gehad. Hij lijkt er ook geen jeuk aan te hebben. De da zei dat het om een irritatie ging en het vanzelf over moest gaan.

Is er iets dat we kunnen doen om het sneller over te laten gaan?

Femke, Heidi en de honden
Door Lupa
#11955
hoi je kan er helaas niet veel aan doen, de vacht is verkleurt en dat komt door de speeksel, je ziet het veel bij honden die voor iets allergigh zijn en de bv poten likken,dan wordt een witte vacht roze,bij witte honden zie je het soms bij de mond hoeken.
Door Lizzy
#11956
De kaak van Brutus is momenteel ook roze. Ik kwam bij de dierenarts en die begon gelijk iets over omega vetzuren te mompelen en dat ik Eukanuba Fish & Potato moet geven. Dus ik zeg nog "ik geef wel gewoon vis-olie en borage-olie, maar bedankt voor de tip" (die malloot moet zo onderhand weten dat ik zwaar allergisch ben voor brokken). Maar goed, ik geef hem dus wat extra vis en borage olie. Het helpt niet echt, het is wel iets minder, maar bij Brutus heb ik het idee dat hij licht allergisch is voor gras.

Dus, je kunt wat extra vis/borage olie gaan geven.

Groetjes, Lizzy
Door Femke
#11957
Hoi Lupa,

Ik had je berichtje helemaal nog niet gezien  :-[ maar ik betwijfel het of het van het speelsel komt.  Ik denk namelijk dat op de plek waar hij roze heeft geen speelsel komt. Het zit echt onder zijn kin, niet bij zijn mondhoeken ofzo, meer bij zijn adamsappel (hebben honden er daar één van?)

Ach eigenlijk stoor ik me er totaal niet aan maar omdat de dierenarts zei dat het een irritatie van de huid was dacht ik ik vraag het toch even (ik ben erachter dat dierenartsen vaak ook maar zo wat roepen)

Thanks anyway en bedankt voor je reactie

Femke
Door Angelique
#11958
Na het eten likt hij nog even ferm zijn borst schoon en voila speeksel op de adamsappel (of daar waar die hoort te zitten)  :D
Het hoeft ook niet speciaal speeksel te zijn wat de vacht doer verkleuren. Plekken die vaak nat zijn maken het haar ter plekke poreus wat ook verkleuringen geeft.
Hoi Lupa,

Ik had je berichtje helemaal nog niet gezien  :-[ maar ik betwijfel het of het van het speelsel komt.  Ik denk namelijk dat op de plek waar hij roze heeft geen speelsel komt. Het zit echt onder zijn kin, niet bij zijn mondhoeken ofzo, meer bij zijn adamsappel (hebben honden er daar één van?)

Ach eigenlijk stoor ik me er totaal niet aan maar omdat de dierenarts zei dat het een irritatie van de huid was dacht ik ik vraag het toch even (ik ben erachter dat dierenartsen vaak ook maar zo wat roepen)

Thanks anyway en bedankt voor je reactie

Femke
Door Femke
#11959
Inderdaad , je hebt gelijk............ ga je door voor de wasmachine??

Nee gekkigheid, je hebt helemaal gelijk, hier had ik helemaal nog niet aan gedacht... Bedankt in ieder geval

Femke
Door geer
#11961
Saar heeft dat ook op haar hals, maar dat komt echt duidelijk van de riem. Het jeukt niet ofzo, maar er zit een beetje ene bruine rand die met geen mogelijkheid weg te boenen is....
Door Femke
#11962
Hoi Geer,

Bowie heeft dat ok gehad van de riem, maar gezien het feit dat hij nu al maanden geen riem meer om gehad heeft hebben we daar ook geen last meer van.

Wat dat betreft is Sunday wel super gemakkelijk, met zijn bruine vacht...... ;D Zie je nooit wat op....


(helaas ook geen teken enzo)
Door geer
#11963
Beetje domme opmerking misschien, maar ik dacht altijd dat die roze bekkies bij witte honden veroorzaakt werden door bloed etc. uit het voer... ???
Door sylvia
#11964
Beetje domme opmerking misschien, maar ik dacht altijd dat die roze bekkies bij witte honden veroorzaakt werden door bloed etc. uit het voer... ???
;D ;D ;D ;D nee hoor das echt van het speeksel  ;D
Door Angelique
#11966
;D Jij dacht dat al die witte hondjes vers vlees kregen, zouden ze willen. Nee, je krijgt verkleuringen opnatte speekselplekken, maar ook vaak rond ellebogen, achterwerken en de ogen natuurlijk enz. Daar waar het haar of regelmatig nat (door lichaamvocht) of poreus is.
Beetje domme opmerking misschien, maar ik dacht altijd dat die roze bekkies bij witte honden veroorzaakt werden door bloed etc. uit het voer... ???
Door Lizzy
#3362764
henny.klok schreef:Mijn witte herder wordt roze om de ogen.
Wat kan ik daar tegen doen?
Echt traanstrepen bedoel je? Heb je een foto? Heeft je hond ook jeuk aan de ogen? Is er al eens gekeken of het oog geïrriteerd raakt door haartjes die naar binnen krullen (entropion).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door