Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#1195605
Bailey, mijn 5 jaar oude labrador, heeft al heel lang last van chronische oorontsteking en schimmelinfecties. Afgelopen zomer liep het volledig uit de hand, Bailey wilde helemaal niets meer, alleen nog onder de trap met rust gelaten worden.
Via omzwervingen en een maand lang lezen op Barfplaats ben ik nu sinds januari helemaal overgestapt op Barf (samen met de andere labrador van 2 jaar). We zijn nu dus pas 2 maanden bezig.
Eind januari voelde ik ik al dat het beter ging; zijn oren begonnen weer te ruiken naar hondenoren en niet naar  Franse kaas. En nog veel belangrijker; hij begon met zijn broertje te spelen en hem uit te dagen, begon weer lol te krijgen.

Gisteren moesten we  naar de DA voor controle. En wat denk je?? Zijn oren zijn zo goed als schoon. Op de schaal van 0 tot 10 scoort hij nu een 7, en hij kwam van een magere 3!!
Alleen daarom al zou ik wel een bord in mijn tuin willen neerzetten en de vlag willen uithangen (de barf-vlag wel te verstaan).
Ik heb Bailey mijn verontschuldigingen aangeboden dat het zo lang duurde voor ik het door had.
Maar ja, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald...zullen we maar zeggen.  :-[ :-[ :

Iedereen die mij geholpen heeft met het samenstellen van het menu..BEDANKT!! :wiggle:
Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#1195623
Ja, de schimmelinfectie is weg!!
Het was ook van deze schimmel dat hij zich zo ziek voelde. Hij liep dus eigenlijk de hele dag met een gekmakende jeuk rond!
ik blijf wel zijn oren voorlopig druppelen. Hiervoor gebruik ik Douxo Seborroe Spot-on, nu nog ongeveer 2 keer per week, maar ik kan dit nu afbouwen tot 2 keer per maand. De DA heeft mij uitgelegd dat dit zijn huidweerstand verhoogt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door