Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Esthertjuh
#1192247
Eind volgende de week komt mijn bestelling HB binnen.
Nu weet ik dat je het op kamertemperatuur moet geven.
Maar hoe doe ik dat 's ochtends voor ik naar mijn werk ga?
Kan ik het 's avonds dan al uit de koelkast halen, lijkt me in de zomer niet zo fris.
's Avonds uit de diepvries halen en buiten de koelkast ontdooien is volgens mij ook niet echt goed.
Hoe doen jullie dat?
Laatst gewijzigd door Esthertjuh op za 04 apr 2009, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
#1192282
Ik leg de cb de avond voor de volgende ochtend in de koelkast. Dan schep ik het op de bordjes en ga mij douchen enz. Daarna geeft ik het. Bij 1 doe ik het nog een paar seconden opwarmen in de magnetron omdat het anders te koud is voor hem, hij gaat dan kotsen.
Door Esthertjuh
#1192335
De tijd tussen dat ik opsta en de katten te eten geef zal hooguit een kwartiertje zijn.
Meer tijd heb ik niet nodig voor mezelf 8)
Dat is denk ik wel heel kort om op temperatuur te komen en ik zou in m'n blote kont naar de koelkast moeten om het eruit te halen :shy:
In de magnetron zou misschien wel een optie zijn, maar is dat er goed voor?
Door flin
#1192460
;D ;D ;D

  sjah, dat word vroeger opstaan... ::)

als je de ontdooide cb op 'n schoteltje prakt, ist toch eetbaar?

zo niet: magnetron zit vast een verwarm-stand op, (babyfles- warmte oid)  niet verhitten idd  ;)

hier ontdooit alles in de koelkast, en met de relatief kleine hoeveelheden voor de katten, is dit 's morgens (na vorige avond) prachtig ontdooit,
  en mocht 'k 't vergeten zijn, dan zet 'k wat in 'n bak water...en dus wachten ze maar  8) maar ja, dan bennik wel thuis natuurlijk....
Door Too
#1192466
Al voer ik geen kvv... zo uit de koelkast levert hier geen problemen op, kijk even hoe t bij jou werkt evt een klein beetje warm water erbij doet ook wonderen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1192483
die van mij eten ook zo uit de koelkast. soms springen ze er zelf in als ik de deur open doe, het stelletje ongeduld.
ot en sien hebben nog nooit gekotst omdat het zo uit de koelkast kwam. en als je iets losroert met een vork, komt het ook al sneller op kamertemperatuur. je zou het ook op het aanrecht of dichte magnetron (die niet aanstaat!) kunnen ontdooien.
Door Rianne145
#1193248
Hier eten ze het ook direct uit de koelkast. Vind het wel eens sneu (koud achter de kiezen) maar het is niet anders. Ze hebben er volgens mij geen last van.
Gebruikersavatar
Door el-grillo
#1194617
Die van mij krijgen er 's ochtens (wegens tijdgebrek :sleeping:  ;) ) een scheutje gekookt water overheen. Dan is de kou er wat vanaf en hebben ze meteen wat extra vocht binnen. Vooral goed voor mijn blaasgruiskater. :)
Door bloemetje
#1195017
Ik gooi er meestal warm(lees kokend) water overheen en laat dat er weer uit lopen als ik echt in tijdnood zit. Anders zet ik de bakjes even in warm water. Is met 5 minuutjes gebeurd.
Door Rianne145
#1195603
Hoi,

Als het echt niet anders kan kun je het overgieten met kokend water, maar ik denk dat er dan toch vitamines verloren gaan. (en je krijgt toch een klein beetje gekookt vlees). Au bain marie lijkt me beter.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door