Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#1195382
Bas heeft zaterdag nog heerlijke kippennekken van het IC op (nieuwe lading vrijdag gehaald) en vers ruderhart van AH, met een plakje Rodi compleet. Niks bijzonders. Zaterdagavond werd hij wat 'ander dan anders', hij kon geen lekker plekje vinden om te liggen. Zondagochtend nog normale ontlasting gehad. Hij wilde niks eten. Zondag 2e wandeling volop gal spugen. Daarna ging het heel snel bergafwaarts. Hij verandere in een slappe vaatdoek die niet meer wilde eten, drinken, mee uit of wat dan ook. Alleen slapen. Dierenziekenhuis R'dam gebelt. Volgens de arts heerst er momenteel een virusje met deze symptomen. Aankijken tot een dag of 3, geen eten aanbieden en beperkt water was het advies. Tsja. Bas verbeterde niet, werd alleen nog lomer. En maar smakken en bek aflikken. Mondjesmaat water er in gekregen. Gisteren nog slechter en eigen dierenarts gebelt. Hij heeft geen koort, geen diaree en ook niet meer gespuugd. Moest langskomen. Prik tegen misselijkheid gehad, tabletjes voor misselijkheid (3x daags 1/4) en 2 blikjes Recovery voer van Royal Canin met een spuitje wat er dan maar dwangmatig in moest. Tot op heden dus 0 verbetering. Gisteren er in totaal 1 zo'n klein bikje in kunnen proppen en vandaag bezig met blikje 2. Wel weer DA gebelt en als hij niet verbeterd morgen weer terug. Maak me vreselijk zorgen. Zou er in het verse voer iets verkeerd gezeten hebben??? En hij was zo lekker aan het eten de laatste rijd (het is/was een verschrikkelijk moeilijke eter) hoe kom ik nu weer terug??? En wat moet ik nou? Als ik dalijk blikje dwangvoer nummer 2 erin heb? Wat kan ik er dan in 'proppen'? Wat is het licht verteerbaarste BARF voedsel? Shit wat baal ik hier van! Ook heeft hij vanaf zondagochtend geen ontlasting meer gehad. Maar tussen het eerste spuitje dwangvoer en nu zit allang 24 uur, en hij 'poept' maar niet! Wat nu??? Hij heeft nergens trek in. Geen koekje, snoepje, stukje kipfilet echt niets. (Bas is een 11 maand oude Petit Basset Griffon Vendeen)
Door Red_Hunter
#1195390
Zit er geen stukje bot, wat ze niet goed verteerd heeft, vast ergens in de darm, ik zou een foto laten maken, want misschien zit alles wel verstopt daarbinnen.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1195444
nah dat denk ik niet hoor, als je hond slecht drinkt dan poept ie ook moeilijk!!
had ie al vaker nekjes op? normaal verteerd dat heel makkelijk, zou me daar geen zorgen over maken..
maar wel over het feit dat ie niet opknapt!
zou morgen terug gaan met hem en laat maar een foto's of een echo maken van zijn ingewanden..
kijk uit dat je niet echt moet proppen hoor, met dat dwangvoeren, voor je het weet belandt het in het 'verkeerde' keelgat...
ben je trouwens vrijdag of zaterdag nog lekker met hem uitgeweest? Los bedoel ik, misschien heeft ie iets van de straat gevreten?
sterkte met hem!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1195447
Jantina schreef: Ahhh shit, dit had ik dus NIET als antwoord gehoopt... Dat kan dus wel met kippennekjes?
Alles kan, maar in deze lijkt het me veel waarschijnlijker dat jouw hond gewoon ook aangestoken is met dat virusje wat je da genomed heeft en wat deze symptomen geeft.
Ik zou dus nog even terug gaan, want als de hond zo ziek is lijkt me de "pappen en nathouden" methode die nu toegepast wordt niet voldoende. Dat je hond niet poept is niet zo heel raar gezien dat hij ook bijna niks eet.

Ik zou in ieder geval geen botwerk geven, want daarvoor heb je een gezonde spijsvertering nodig, maar denk meer aan gemalen kipvlees o.i.d. en daarbij ozu ik hem het een of ander geven wat zijn weerstand opkrikt.
Door Lizzy
#1195450
Nou, de kans dat het van de kippennekken is, is wel heel erg klein. Je zou de eerste in 20 jaar zijn. Maar ik ging dus ook naar de DA. En wel onmiddellijk. Even een goed buik-onderzoek en desnoods een fotootje.
Door Jantina
#1195610
De dierenarts net weer gebelt en we moeten het toch echt nog aankijken tot morgenochtend.
Gelukkig heeft hij net om 17.30 uur een mooi drolletje gemaakt! Hoe blij een mens daarmee kan zijn  :D. Zag er mooi uit, wel even mee genomen voor nader onderzoek (smerig, maar ja wilde toch even kijken of er niks raars in zat). Het zat alleen vol met haren... Ik neem aan dat dat komt van het likken, kwijlen, smakken wat hij deed, en wat volgens de DA van de misselijkheid kwam. Dus dat 'verstoppingsgevaar' is gelukkig geweken. Net weer zijn pilletje gegeven dus zo maar weer kijken of hij weer wat recovery-voer wil. Ik heb tevens net Renske gehaald. Volgens de dierenwinkel kan dat een schakel zijn tussen dit recovery-voer en dadelijk weer KVV? Kennen jullie Renske??? Maar goed, eerst maar weer eens zelfstandig aan het eten krijgen... En dan weer opbouwen met een plakje KVV om weer terug naar BARF te kunnen gaan. Arm hondje, werd hij maar weer wat sterker! En hoe hij je soms kon irriteren door met het wandelen lekker niet te luisteren maar met een ander hondje te gaan spelen, nou dat ondeugend hondje wil ik nu graaaaag terug!!! Heel erg zielig en onzeker om het beestje zo te zien. Poeh!
Door mir
#1195627
Het is eigenlijk ook nog maar een paar dagen he  dat hij zich niet zo goed voelt.  Bedenk eens hoe het gaat als je zelf een virus hebt  dat duurt ook wel en aantal dagen.  en heb je ook geen zin in eten.  het lichaam moet echt tijd krijgen .  En ik begrijp dat je al bij dierenarts bent  dus heb ook maar vertrouwen.  Een par dagen zonder eten is geen enkel punt  , drinken is veel belangrijker
Door conleeuw
#1195688
ach, toch, wat een zieke bedoelling is het, maar jij ben niet de enige, hier ook een die aan de slinger is en alles uitspuug.... echt ziellig zijn ze.
Even doorzetten en als je het echt niet vertrouw toch maar naar de da ;) beterschap
Door Jantina
#1195989
Nou, gelukkig heeft hij gisterenavond het laaste beetje recoveryvoer gegeten met 2 flinke eetlepels Renske. Maar ja, nou begint hij om de zoveel tijd te gillen als een speenvarken. Heel kort, maar keihard. Wat is dit nu weer? Vannacht zaten we een paar keer rechtop in ons bed!  :o Vanochtend nog een klein drolletje gedaan en weer wat Renske gegeten, dus daar ben ik dolgelukkig mee. Maar net ook weer gegild. Ik houd het er maar even op dat het buikkrampjes zijn ofzo omdat hij na zo'n lange tijd weer eet?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1196001
Nee, dit is niet normaal. Ik zou echt weer teruggaan naar de dierenarts en verder laten onderzoeken. Hebben ze aan een pancreatitis gedacht?
Door Jantina
#1196039
Het punt is dat Bas dus niet meer heeft gebraakt (alleen zondag 2x), geen diaree heeft gehad en nu sinds gisteren ook weer regelmatig ontlasting heeft. En hij heeft geen koorts. Volgens de dierenarts dus geen reden om ons vreselijk zorgen te maken. Maar het voelt gewoon niet goed, zeker nu met dat gekke gillen dus niet! Hij liep ook verschrikkelijk atactisch de afgelopen dagen, maar dat wijt ik maar aan het slap zijn van zijn ziekte. Hoewel mijn collega zich nu weer afvraagt of er geen zenuw ofzo ergens bekneld kan zitten (zij is dierenartsassistente geweest). De dierenarts ziet me weer aankomen met dit verhaal zeg...
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1196040
Ja maar, jammer dan wat de dierenarts ervan vindt, toch?  ??? Jij vertrouwt het niet en wil dat hij verder onderzoekt wat er kan zijn.
Als deze da je niet wil helpen, was ik toch echt mijn geld en vertrouwen aan een andere da gaan geven. A la minute.

Sterkte met Bas!  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door