Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1188307
Komt Smeagol net van de trap, na een lange, verkwikkende slaap, zie ik ineens dat zijn kinnetje nat is en dat zijn tongetje een beetje uitsteekt.
Nadat ik mij heb afgevraagd of hij een reden heeft om zijn tong naar mij uit te steken, en daar geen zinnig bevestigend argument voor kon verzinnen, heb ik zijn gebit gecheckt...en dat ziet er nou niet echt uit om over naar huis te schrijven...
Beetje bruinig allemaal en aan 1 kant een kapot kiesje en een half kiesje, lijkt het wel....dus; of er iets afgebroken, of het is gewoon in dusdanige staat dat het eruit moet...   :(  :(
Vrees dat het een ritje da gaat worden... :(
Laatst gewijzigd door Lefki&Amy op di 03 mar 2009, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1189016
Ik denk vrijdag. Ben nog niet geweest, want heb bedacht dat ik het maar onzin vind om eerst voor een consult te gaan en dan geconcludeerd te krijgen dat ie onder narcose moet voor een gebitsbehandeling...dan moeten we dus 2 keer.
Dus; ik bel zo, en ik weet dat de da die de tanden doet op donderdag vrij is, dus als er plek is denk ik dat ie vrijdag kan. Dan vraag ik dus of ze zijn gebit ter plekke willen checken en indien nodig, meteen helpen. Ik zal hem dus nuchter brengen (pfff, dat zal niet meevallen met de carnaval  :D)...
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1189716
Arme Smeagie...we kunnen pas maandag terecht...tot die tijd maar kippenprakjes dan.
Lastig hoor, zo weinig dierenartsen die ook tandheelkunde doen...dus dan 5 dagen wachten.
Ik vind het eigenlijk gewoon heel zielig.. :(
Door brie
#1189910
arme smeagal.. :-\
vreemd dat hij er ineens last van leek te hebben?
Zit er een tand los?
Een paar maanden geleden zat er een tand los bij mijn oudste kat, die kon ik er zelf uitwippen, toen heb ik gelijk een beetje tandsteen weggekrabbeld..
Het duurde erven voordat ze weer goed kon kauwen, maar nu eet ze weer nekjes, spiervlees, kuikens en karkasjes..

sterkte!
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1190093
[quote="brie"]
arme smeagal.. :-\
vreemd dat hij er ineens last van leek te hebben?
Zit er een tand los?
Een paar maanden geleden zat er een tand los bij mijn oudste kat, die kon ik er zelf uitwippen, toen heb ik gelijk een beetje tandsteen weggekrabbeld..
Het duurde erven voordat ze weer goed kon kauwen, maar nu eet ze weer nekjes, spiervlees, kuikens en karkasjes..

sterkte!
[/quote]
Ik zal nog eens goed kijken....hij lijkt er nu minder last van te hebben...geen nat kinnetje meer. Maandag is ie ingepland bij de da, dus als het blijft zoals het nu is en ik zelf niets kan verrichten, dan gaat ie maandag in de tandartsstoel  :(
Door verwonderd
#1192971
[quote="yuki13"]
Ik zal nog eens goed kijken....hij lijkt er nu minder last van te hebben...geen nat kinnetje meer. Maandag is ie ingepland bij de da, dus als het blijft zoals het nu is en ik zelf niets kan verrichten, dan gaat ie maandag in de tandartsstoel  :(
[/quote]Succes morgen hoor...  :-*
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1194509
Het is een dagje vertraagd, omdat ik morgen de hele dag thuis ben en dus de patient kan opvangen als ie weer terug is.
Morgenochtend moet ik hem om kwart voor 9 brengen (lees; afgeven  :'().
En nu mag ie dus niet meer eten....
Zal blij zijn als ie weer thuis is morgen!  :(
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1194978
:'( Smeagol heeft FORL...Feline Odontoclastische Resorptieve laesies...een progressieve tandaandoening die ervoor zorgt dat kiezen/tanden van binnen uit 'opgevreten' worden....met als oorzaak; niet bekend, het vermoeden is een virus, maar onderzoek loopt nog.
Het is ook gevonden bij gemummificeerde katten 'uit de oudheid'.....
De dierenarts adviseerde om bij meer dan 60% aangedane elementen alles te trekken, maar ik heb gezegd dat wat goed is mag blijven zitten. Nu op internet gekeken en daaruit geconcludeerd dat ik hem daar op termijn vast geen plezier mee doe, want dan moet ie over een tijdje weer onder narcose om de rest eruit de laten halen, plus de hele ellende voor die tijd, dus het langzaam aantasten van de kiezen, de pijn die daarbij komt kijken etc.
Heb dus net gebeld en gezegd dat hij maar moet doen wat hij denkt dat moet gebeuren, dus bij meer dan 60% gaat alles eruit... :'(
Arm, arm dingskie  :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door