Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jopie
#1194806
Laatst toch weer botjes geprobeerd te geven: echt snippertjes en heel weinig.
Jopie de dag erop weer schuim spugen (2x) en ipv mooie bijna zwarte drollen nu vla-achtige beige poep.
Ik krijg er dus geen botjes in! Wat nu?! Ze moet toch bot binnenkrijgen....?!
Door Mevroi Kruim
#1194966
Jeetje, vervelend, en vreemd ook!
Als alternatief kun je gemalen eierschaal geven, dat bevat ook calcium en fosfor. Mar op de lange duur zou je toch wel graag over willen op echt bot, dat is gewoon beter.
Wat voor soort bot heb je gevoerd? Kip?
Door hermine
#1194974
Inderdaad vreemd. Hoe reageert ze op gemalen kipkarkas? Leidt dat ook tot spugen en diarree? Zijn andere oorzaken van spugen en rare poep uitgesloten?

Ik begreep trouwens uit je vorige berichten dat je menu nu uit voornamelijk rundvlees, lamsvlees, orgaan met kipkarkas bestaat. Kun je bijvoorbeeld aan kwartel of parelhoen komen? Dat vinden de meeste katten errug lekker, het geeft wat meer variatie en wellicht reageert ze beter op andere botjes.

Succes met de dame!
Door Jopie
#1195532
Gemalen kip-karkas ben ik mee begonnen en toen ging ze spugen maar dat was denk ik tgv het virusje wat er toen heerste. Daarna wilde geen stukje kip-karkas meer hebben, zelfs niet door dr hart gemengd.
Nu had ik een lamsbotje geprobeerd waarop ze ging spugen.
Er komt meer bot-variatie aan, is besteld
En nu zie ik dat ze een heel stuk lamsbot op heeft een ribje... zal mij benieuwen...
Eierschaal had ik nog niet aan gedacht, ga ik ook doen
Bedankt voor de reacties!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door