Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yalinka
#1193175
Mijn 1ste nestje is 12 dagen geleden geboren en ik ben nog steeds helemaal in de wolken.Zo geweldig om mee te maken.Ik heb hier nu 5 kleine,nou ja kleine, bernertjes liggen,en ze doen het hartstikke goed,groeien als kool en met moeder Roxie gaat het ook goed.Ik heb hier ondertussen 3 vriezers vol met vlees en wil de pups ook helemaal op barf gaan zetten.Ik heb natuurlijk al e.e.a. gelezen maar misschien heeft iemand nog tips e.d. Het is toch de eerste keer en ik wil het wel goed doen.Ik heb al een grote voorraad kipkarkassen ingeslagen en de helft daarvan heb ik gemalen voor de pups om mee te beginnen.Verder allerlei soorten vlees van verschillende dieren,3 soorten vis,gemalen groentemix en heel veel botten.Ribben en kippenpoten.De andere honden ,waar ik dus later mee ben gaan barfen,lusten niet alles.Zalmkop eten ze niet zo,maar wel als ik een zalmkarkas maal.Maar dat is een klus zeg :(Ik wil de pups zoveel mogelijk aanbieden zodat de kans groter is dat ze alles lusten en ik niet alles klein moet hakken/malen. Ik heb er echt zin in. ;)
Door evenstar
#1193277
ik voer de puppen vanaf 3 weken gemalen spiervlees meestal rund bij eerst heel fijn gemalen daarna iets grover.
Vanaf 5 weken tot en met vertrek krijgen ze CB met de puppen die thuis blijven ga ik pas naar 8 weken zelf samen gesteld voeren.
Ze krijgen het zelfde als de volwassen honden
Door Lizzy
#1193563
Yalinka schreef: Mijn 1ste nestje is 12 dagen geleden geboren en ik ben nog steeds helemaal in de wolken.Zo geweldig om mee te maken.Ik heb hier nu 5 kleine,nou ja kleine, bernertjes liggen,en ze doen het hartstikke goed,groeien als kool en met moeder Roxie gaat het ook goed.Ik heb hier ondertussen 3 vriezers vol met vlees en wil de pups ook helemaal op barf gaan zetten.Ik heb natuurlijk al e.e.a. gelezen maar misschien heeft iemand nog tips e.d. Het is toch de eerste keer en ik wil het wel goed doen.Ik heb al een grote voorraad kipkarkassen ingeslagen en de helft daarvan heb ik gemalen voor de pups om mee te beginnen.Verder allerlei soorten vlees van verschillende dieren,3 soorten vis,gemalen groentemix en heel veel botten.Ribben en kippenpoten.De andere honden ,waar ik dus later mee ben gaan barfen,lusten niet alles.Zalmkop eten ze niet zo,maar wel als ik een zalmkarkas maal.Maar dat is een klus zeg :(Ik wil de pups zoveel mogelijk aanbieden zodat de kans groter is dat ze alles lusten en ik niet alles klein moet hakken/malen. Ik heb er echt zin in. ;)
Ik neem aan dat je ook orgaanvlees gaat geven aan de pups? Dat is wel belangrijk, want dat is vitamine-rijker vlees. Groentemix kun je beter mee wachten tot ze een week of 6 zijn. En dan beginnen met een klein beetje. Ik neem aan dat je de ribben en de kippenpoten voor de moeder hebt ingekocht? Of wil je die ook gaan malen? Ribben zijn vrijwel met geen enkele vleesmolen te malen.... Je draait er eigenlijk altijd je machine op kapot.
Door Yalinka
#1193694
Lizzy schreef: Ik neem aan dat je ook orgaanvlees gaat geven aan de pups? Dat is wel belangrijk, want dat is vitamine-rijker vlees. Groentemix kun je beter mee wachten tot ze een week of 6 zijn. En dan beginnen met een klein beetje. Ik neem aan dat je de ribben en de kippenpoten voor de moeder hebt ingekocht? Of wil je die ook gaan malen? Ribben zijn vrijwel met geen enkele vleesmolen te malen.... Je draait er eigenlijk altijd je machine op kapot.
Ja,ik heb idd ook orgaanvlees voor de pups en groentemix wacht ik ook mee.De ribben ed zijn id voor de moeder.De kipkarkassen malen was al een klus maar dan hebben ze in ieder geval bot.Ik ga gewoon beginnen met wat gemalen kipkarkas met wat orgaanvlees erdoor.Ben benieuwd hoe ze dat straks gaan vinden.Zal gaan beginnen als ze een week of 3 zijn.Moeder heeft voldoende voeding en de pups groeien heel goed nu. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door