Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Patriciavb
#1193711
Ik heb vrijdag een pup gehaald nu blijkt achteraf dat ze zeker nog een week bij haar moeder had moeten blijven maar die vrouw zei dat het geen probleem was omdat ze al haar 2de enting had gehad en al vast voedsel at.

Nu heb ik een boterhamzakje met brokjes die ze daar kreeg meegekregen en ben ikd at gaan mengen met andere puppy brokjes maar ze is toch eenb eetje aan de dunnere ontlasting. Gisteren ochtend was het waterdun 1x en daarna wel wat dikker maar nog geen vaste ontlasting.

Nu kreeg ik op een ander forum een tip om over te stappen op kvv of barf. En dat ze de dunne ontlasting wss heeft gekregen door wisseling van voer en de stress van een nieuw thuis te hebben.

Is er iemand die tips of advies heeft voor mij, ik ben dus echt niet bekend met kvv en of barf en vanaf wanneer je dat mag geven en waar je het kunt vinden.

Groetjes Patricia
Door boskat
#1193739
Een pup kan  je gelijk overzetten op kvv
Barf kun je je beter eerst goed inlezen,als je dat wilt gaan geven en vragen stellen hier op het forum,zolang kun je dus kvv(kompleet versvlees) gaan voeren
De diarree kan inderdaad door stress komen

Heb even de link opgezocht welke soorten kvv er zijn en meestal staat op hun site wel waar de verkooppunten zitten

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 939.0.html
Door Lizzy
#1193760
Patriciavb schreef: Ik heb vrijdag een pup gehaald nu blijkt achteraf dat ze zeker nog een week bij haar moeder had moeten blijven maar die vrouw zei dat het geen probleem was omdat ze al haar 2de enting had gehad en al vast voedsel at.

Nu heb ik een boterhamzakje met brokjes die ze daar kreeg meegekregen en ben ikd at gaan mengen met andere puppy brokjes maar ze is toch eenb eetje aan de dunnere ontlasting. Gisteren ochtend was het waterdun 1x en daarna wel wat dikker maar nog geen vaste ontlasting.

Nu kreeg ik op een ander forum een tip om over te stappen op kvv of barf. En dat ze de dunne ontlasting wss heeft gekregen door wisseling van voer en de stress van een nieuw thuis te hebben.

Is er iemand die tips of advies heeft voor mij, ik ben dus echt niet bekend met kvv en of barf en vanaf wanneer je dat mag geven en waar je het kunt vinden.

Groetjes Patricia
Beste Patricia, welkom op Barfplaats!

Een pup mag pas bij minimaal 7 weken het nest verlaten. Dus in mijn ogen is 6 weken te vroeg.

Ik zou haar op versvlees zetten. Dat is gewoon sowieso gezonder dan brok. BARF: daar moet je je eerst goed in verdiepen, want dat is het zelf samenstellen van voeding voor je pup. Dus dat zou ik in dit stadium niet adviseren. Ik zou zeggen, lees gerust even om je heen hier!
Door Patriciavb
#1193827
Ik heb zojuist AHV Breda gebeld en ga zodirect Kvv halen voor onze pup.

En idd de pup is te vroeg uit het nest gegaan, maar tot dat besef kwam ik pas achteraf helaas. Ik ging er vanuit dat de vrouw wist wat ze zei en deed.

Ik ga mijzelf ook eens goed verdiepen in Barf, en zo kan ik dan later altijd nog overstappen.

Groetjes Patricia

En dank je wel voor de vlotte reacties!
Door crutz
#1193841
trouwens wel benieuwd welke 2 entingen ze dan al gehad heeft,
hier hebben ze met 6 w en 3 dgn net de eerste enting gehad (laatste nest hier is met 6wk en 3 dgn geent)
Door Patriciavb
#1194160
Dat is wat die vrouw mij zei, ik heb even de dierenarts gebeld en die zei dat ze maar 1 enting gehad heeft en idd hetzelfde wat jij verder zei. Ik ben te goedgelovig blijkt maar weer bah!

Groetjes Patricia
Door K@rin
#1194310
crutz schreef: trouwens wel benieuwd welke 2 entingen ze dan al gehad heeft,
hier hebben ze met 6 w en 3 dgn net de eerste enting gehad (laatste nest hier is met 6wk en 3 dgn geent)
dat dacht ik ook direct .........
mijn puppen waren op 1 dag na, 8 weken toen ze de 1e enting kregen .......
wordt herhaald op 12 en 16 weken.

ik zou toch echt voorzichtig met KVV beginnen om het pupje eerst weer helemaal op krachten te laten komen.
Welk ras is het eigenlijk ??
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1194342
Jammer dat je zo wat voorgelogen hebt gekregen.  :(
Lijkt me een prima keuze om nu voorlopig even AHV te geven. Is een vrij magere KVV en bij een pup met diarree is dat wel handig. Ik heb vorig jaar een nestje moederloze pups opgevangen die ook erg aan de diarree waren en van alle KVV's die ik heb uitgeprobeerd verdroegen ze AHV het beste. Zijn de ontwormingen wel in orde? Een wormbesmetting kan ook diarree veroorzaken.
Door karin.b
#1194622
jammer kan er echt boos om worden
Mijn pups laat ik pas gaan met 8 weken en vlak ervoor zal ik pas de eerste enting geven
Wees dus maar blij dat die vrouw gelogen heeft en dat ze niet 2 entingen heeft gehad
Hopelijk heeft ze niet over andere dingen ook gelogen
Gelukkig ben je op deze site beland
Je kan hier veel lezen, zoeken en vragen
Door mir
#1195641
Hoi Patricia,
wat vervelend zeg  Ik kan me zo goed voorstellen dat je je echt zorgen kunt maken als zo'n klein hondje diarree heeft. Zo'n jong klein beestje heeft dan ook nog niets bij te zetten he.  Bij jonge hondjes is het gevaar van diarree hetzelfde al s met baby's  Dat ze kans hebben uit te drogen.  Dus eerlijk gzegd zou ik er zelf nooit te lang mee wachten naar een DA te gaan 
Hoe gaat het nu met je hondje.?
Belachelijk dat zo'n vrouw dat zo zegt  dat ze met 6 weken al weg mogen. 
Door Suzanne
#1195777
Hoi,

Beterschap met je kleintje!

Bah, weer zo'n "vermenigvuldiger" die het met de regels niet zo nauw neemt! ;-((

Ik zou zelfs overwegen om dit aan te geven ergens. Weet ook niet zo 1 2 3 waar, maar ze heeft zich in ieder geval niet aan de wet gehouden. Dierenbescherming ofzo? Mochten ze wel "rashonden" fokken (wat ik niet denk, dan krijg je zo'n hummel niet mee op die leeftijd) zou ik zeker de rasvereniging aanschrijven en dit melden!

Laat je weten hoe het afloopt met de gezondheid?

Suzanne
Door Edelgrijsje
#1196871
Suzanne schreef: Hoi,

Beterschap met je kleintje!

Bah, weer zo'n "vermenigvuldiger" die het met de regels niet zo nauw neemt! ;-((

Ik zou zelfs overwegen om dit aan te geven ergens. Weet ook niet zo 1 2 3 waar, maar ze heeft zich in ieder geval niet aan de wet gehouden. Dierenbescherming ofzo? Mochten ze wel "rashonden" fokken (wat ik niet denk, dan krijg je zo'n hummel niet mee op die leeftijd) zou ik zeker de rasvereniging aanschrijven en dit melden!

Laat je weten hoe het afloopt met de gezondheid?

Suzanne
Ja, helemaal mee eens hoor!!
Het is bij wet verboden om ze eerder mee te geven....
Niet iedereen neemt het zo nou :rant:
Snel geld, heet dat :'(

Maar, succes met je pup, gelukkig ben je hier terecht gekomen ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door