Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Baasje van ...
#1191135
Misschien een rare vraag, maar kun je het verkleuren van de vacht (vaal worden) weer teniet door vers vlees te geven?

Wij hebben een teefje van 2 jaar en haar hele kop begint grijs te worden en laatst zei iemand tegen mij dat dat van de brokken kan komen.
Ik geef inmiddels 3 weken vers en ben benieuwd of dat invloed heeft op de vacht.

Niet dat ik daardoor ben overgestapt hoor  ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1191292
Niet zo ongeduldig  ;)
Ik had een zwarte poedel (jawel, Hitam) die een hele grijze waas over zijn vacht had, toen ik met hem met vers begon is hij weer helemaal zwart geworden. Maar ik zou echt niet meer weten hoe lang het geduurt heeft, het is al even geleden.
Overigens wordt het grijs rond de snuit niet zo gemakkelijk weer zwart.
Door pallas
#1191856
De vacht gaat er in  het algemeen goed op vooruit als je je hond een goed dieet geeft.
Meestal wordt ie zachter en voller, maar echte grijze haren krijg je er niet mee weg.
Door belgje
#1191903
kun je geen foto plaatsen dat wij het kunnen zien wat je juist bedoeld?
het echte grijs kunnen ze al van heel jong krijgen, is zo bij ons Caro ook
Door Fynn
#1192378
Onze Fynn is 3,5 jaar en heeft eigenlijk vanaf dat hij een jaar was een klein beetje grijs onder zijn "kin"
En de laatste tijd word het in een rap tempo meer.
Vind het wel schattig staan bij hem.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door sandrra
#1192484
Ik had hiervoor een mechel en die had voor haar 1e verjaardag al drie grijze haren op haar snuit.
en nu Mazoe van 4 heeft ook een klein beetje grijs voor aan haar toetje
Door roos79
#1193475
Onze deeltijdhond (is een kruising border collie met friese staby), eet nu 4,5-5 jaar KVV met deels barf. En soms als ze bij haar eigenaresse is, gemiddeld 2x per 14dgn een maaltijd FarmFood.
Ze is nu 8 jaar en sinds ruim een jaar echt grijzig rond haar neus/snuit.

Onze zwarte labrador staat vrijwel zijn hele leven op rauw en is nog helemaal zwart. Ik zag laatst foto's van 2 van zijn zusjes, die al grijze haren krijgen en voornamelijk brokhonden zijn.
Maar echt wetenschappelijk kun je dat natuurlijk net noemen  ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door