Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#1193200
Saya heeft al enkele dagen afwisseld last van diarree ( soms spuit het eruit ) en gewone vaste ontlasting.
Eergisteren i.p.v. 2 maaltijden nu 4 kleinere maaltijden gegeven .( kippenekken ) fr ontlasting was toen vast.
Gisterenochtend spuitpoep, maaltijd konijn, later vaste ontlasting etc.
Omdat ze vanmiddag toch weer spuitpoep had dacht ik er goed aan te doen een okugst tabletje te geven.
Een klein uurtje daarna kotstte ze heel haar eten van vanochtend eruit ( konijnkarkas eb kip )
Afgelopen donderdag had ze dezelfe reactie na de okugest.
Ik ga nu maar weer terug naar 4 maaltijden kippennekken, wat kan ik anders nog doen.
Ze maakt geen zieke indruk, speelt gewoon alleen stinkt ze af en toe.
Door Greece
#1193210
Okugest geef je toch als ze misselijk zijn? Toch niet tegen diarree? Of heb ik het nu verkeerd? Heb je al probiotica geprobeerd?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1193281
marsieyenna schreef: Saya heeft al enkele dagen afwisseld last van diarree ( soms spuit het eruit ) en gewone vaste ontlasting.
Eergisteren i.p.v. 2 maaltijden nu 4 kleinere maaltijden gegeven .( kippenekken ) fr ontlasting was toen vast.
Gisterenochtend spuitpoep, maaltijd konijn, later vaste ontlasting etc.
Omdat ze vanmiddag toch weer spuitpoep had dacht ik er goed aan te doen een okugst tabletje te geven.
Een klein uurtje daarna kotstte ze heel haar eten van vanochtend eruit ( konijnkarkas eb kip )
Afgelopen donderdag had ze dezelfe reactie na de okugest.
Ik ga nu maar weer terug naar 4 maaltijden kippennekken, wat kan ik anders nog doen.
Ze maakt geen zieke indruk, speelt gewoon alleen stinkt ze af en toe.

Heb je niet iets lichters verteerbaar? yoghurtje ofzo :-\  dat wat hier kotst en aan de diarree zou krijgt die dagen geen vleesbot. Ik zie dat kotsen dan ok als een reactie van het lichaam van "trek ik momenteel niet, hier heb je het  terug".
Door marsieyenna
#1193348
Angelique schreef: Heb je niet iets lichters verteerbaar? yoghurtje ofzo :-\  dat wat hier kotst en aan de diarree zou krijgt die dagen geen vleesbot. Ik zie dat kotsen dan ok als een reactie van het lichaam van "trek ik momenteel niet, hier heb je het  terug".
Ja, dat heb ik natuurlijk ook , zal ik ze morgenvroeg gewoon een beetje Yoghurt geven evt. met banaan ?
Okugets is tegen misselijkheid en diarree, ook voor mensen.
Mijn zoon werd van Okugest misselijk, toen ik het gaf tegen diarree, dus het kan wel heftig werken denk ik.
Door Elvira
#1193397
Ik geef het zowel bij misselijkheid als diarree. Ik heb nooit negatieve reacties gemerkt (heb het zelf ook geslikt).Ik denk dat er momenteel wat heerst. Nelson had afgelopen week ook spuitpoep en Zingaro heeft een keer over gegeven. Ze hebben allebei okugest gehad. Zingaro had gisteren nog een beetje zachte ontlasting, maar verder geen problemen. Op de training hoorde ik van een hondje dat dagen diarree gehad had (ook met bloed) en ook had over gegeven. Ik ga er vanuit dat die 2 van mij een lichte vorm hebben (meer weerstand, krijgen goede voeding  ;) )
Door marsieyenna
#1193417
tt-tjes schreef: Je hebt ook kindigest, is bijna hetzelfde als okugest alleen dan voor kinderen. Misschien kan ze daar wel tegen.
Bedankt, ik ga beginnen met yoghurt en banaan en kijk dan nog even of ze hier ook kindigest hebben
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door