Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#1183951
Ik heb niet echt een menu voor de hondjes, maar wil toch even weten of ik het zo goed doe.
Ik maak gebruik van het assortiment van Herby, maar 1 van de 2 honden kan niet goed tegen bot. Alleen als het gemalen is. Dus zit er weinig bot in m'n menu's.

Ik wissel steeds af. Dan een zak van de vleesmix 1, dan runderkopvlees, dan vleesmix 2, dan pens, kippennekken, hertenvlees, vleesmix 1, paardenvlees, vleesmix 2, botmix gemengd met kippenlevers of maagjes, gemalen rundvlees, vleesmix 1, enz enz.
2 a 3 keer in de week krijgen ze hierbij een ijsklontje groentemix. Verder verwen ik ze met versfruit, yoghurt of een groente restje van ons.

Nu weet ik niet of ik het zo goed doe, maar goed ik wissel de mixen dus af met vlees. Lams of schapenvlees is uit den boze want mijn reu gaat hier giga van aan het overgeven en aan de race.
Als ik iets met bot geef dan geef ik dat in de ochtend, want dan gaat het meestal wel goed. Geef ik het 's avonds dan gaat hij  'snachts overgeven, gal met bot.

Misschien dat de geleerden hier eens hun gedachtengang willen plaatsen over hoe hun er over denken, en wat ik eventueel nog meer kan doen. Alvast bedankt!
Door Breezer
#1184252
Vleesmix 1 (60% rundvlees, 20% kipkarkas, 20% pens en geschikt voor groentenmix)
Waar vleesmix 2 uit bestaat weet ik eigenlijk niet.

Ik haal dus elke keer een kilozak eruit en daar eten ze anderhalve dag van zeg maar.
En met botten dan doe ik meestal nog een kilo vlees eruit halen, en dan 's ochtends bot, en 's avonds vlees. Dat is dan totaal 2 kilo dus daar eten ze dan 3 dagen van.
Gebruikersavatar
Door pike
#1193381
[quote="Breezer"]
Vleesmix 1 (60% rundvlees, 20% kipkarkas, 20% pens en geschikt voor groentenmix)
Waar vleesmix 2 uit bestaat weet ik eigenlijk niet.

Ik haal dus elke keer een kilozak eruit en daar eten ze anderhalve dag van zeg maar.
En met botten dan doe ik meestal nog een kilo vlees eruit halen, en dan 's ochtends bot, en 's avonds vlees. Dat is dan totaal 2 kilo dus daar eten ze dan 3 dagen van.
[/quote]
Als al de genoemde soorten kiloverpakkingen zijn, dan voer je dus héél weinig bot. Vleesmix 1 bevat 20% kipkarkas dus dat is 200 gram. En dan heb je nog een kilo kippenekken en een kilo botmix. Totaal dus 2200 gram. Van de 11 kilogram die je noemt bestaat dus 22oo gram uit vleesbot. Dat is maar 20%. Zelfs als in vleesmix 2 ook 20% vleesbot zou zitten (wat ik niet geloof) dan geef je nog geen 24% aan vleesbot. Als je echt niet meer bot kan geven, dan zou ik het eens met gemalen eierschaal proberen want dit is wel erg weinig bot!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door