Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door powderpuff
#1193048
hoi hoi

binnenkort komt onze pp pup nu krijgen mijn hondjes al een aantal dagen per week smuldier maar als pup er is ga ik helemaal over op kvv. nu heb ik een regeling met de supermarkt gemaakt dat hij elke week een doosje compleet smuldier besteld voor me, maar nu zie ik dat er vlak bij mij ook een bibi verkooppunt is, nu vraag ik mij af wat is beter voor een pup ( die totaal geen versvlees gewend is) smuldier of bibi of afwisselen, van bibi zou ik dan de naturmix willen geven, las dat die een hogere caloriewaarde heeft en is het dan zo dat ik in verhouding van de bibi dan minder moet geven dan van de smuldier, ik vind als ik naar mijn andere twee hondjes kijk ik van de smuldier best wel wat moet geven. pup weegt nu ongeveer 2 kilo bij volwassen gewicht zo rond de 4 a 5 kilo. ik begrijp dat je pups 8 a 10 % van hun gewicht geeft, maar ik denk dat ik van smuldier meer moet voeren, wat zijn jullie ervaringen bij bibi natuurmix. moet je bij bibi ook meer voeren of komen ze dan teveel aan.

ik ben benieuwd naar jullie adviezen en ervaringen.

groetjes van de doggies en mij.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1193125
Wat leuk een pup erbij!

Ik zou dan kiezen voor Bibi in verschillende varianten, aangezien die gemalen bot als calcium bron gebruikt en Smuldier niet.

En het klinkt afgezaagd, maar ik heb gemerkt dat je met een pup vooral met je ogen moet voeren. Je begint met een procent of 7, en dan gewoon blijven kijken en voelen of die wat meer of minder nodig heeft.
Door Gayuk
#1193310
Lees ik dat nu goed???10 % van zijn lichaamsgewicht! Tot welke leeftijd is dat dan?
Onze Gayuk is 11 maanden en weegt 32 kilo!Moet ik die dan 3 kilo kvv geven per dag???Nee toch!!!
Ik geef nu sinds gisteren Duck en heb hem vandaag 800 gram gegeven,verdeeld over twee maaltijden. Teveel?Te weinig?Genoeg? Wie helpt, want ik ben bang dat ik mijn hondje misschien wel véél tekort doe!!! :)
Hij lust het in ieder geval héél graag, heb hem sinds lang niet meer met zoveel smaak zien eten!


Groetjes van Ineke en Gayuk
Door 202Spots
#1193328
[quote="Gayuk"]
Lees ik dat nu goed???10 % van zijn lichaamsgewicht! Tot welke leeftijd is dat dan?
Onze Gayuk is 11 maanden en weegt 32 kilo!Moet ik die dan 3 kilo kvv geven per dag???Nee toch!!!
Ik geef nu sinds gisteren Duck en heb hem vandaag 800 gram gegeven,verdeeld over twee maaltijden. Teveel?Te weinig?Genoeg? Wie helpt, want ik ben bang dat ik mijn hondje misschien wel véél tekort doe!!! :)
Hij lust het in ieder geval héél graag, heb hem sinds lang niet meer met zoveel smaak zien eten!
Groetjes van Ineke en Gayuk
[/quote]
Van de bieb:
"Een pup eet gemiddeld 5% tot 10% van het huidige gewicht. En de 5% is dan voor een pup van een groot ras. De 10% is voor een pup van een heel klein ras. Ook hier geldt dat de juiste hoeveelheden voer, voer je op het oog. 5% a 10% staat gelijk aan 50 gram tot 100 gram per kilo lichaamsgewicht aan voer."
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 539.0.html
Door Wesley
#1207788
[quote="Gayuk"]
Lees ik dat nu goed???10 % van zijn lichaamsgewicht! Tot welke leeftijd is dat dan?
Onze Gayuk is 11 maanden en weegt 32 kilo!Moet ik die dan 3 kilo kvv geven per dag???Nee toch!!!
Ik geef nu sinds gisteren Duck en heb hem vandaag 800 gram gegeven,verdeeld over twee maaltijden. Teveel?Te weinig?Genoeg? Wie helpt, want ik ben bang dat ik mijn hondje misschien wel véél tekort doe!!! :)
Hij lust het in ieder geval héél graag, heb hem sinds lang niet meer met zoveel smaak zien eten!


Groetjes van Ineke en Gayuk
[/quote] is gayuk heel aktief? dion is heel aktief en krijgt ook 800gram per dag..plus tussendoortjes. hij groeit nog steeds. en dan denk ik dat ie te weinig krijgt maar dan is ie de hoogte ingegaan daarna word ie weer steviger!dus meet hem op!mocht je denken dat ie dunner is geworden?kan je hem opmeten!mocht ie niet gegroeit zijn kan je hem meer geven! teveel is ook niet goed! klinkt echt raar op het oog voeren ???dacht eerst ook van makkelijk praten maar zo heb ik het gedaan!dion is nu 13maanden hij krijgt CB en smuldier. groetjes
Laatst gewijzigd door Wesley op zo 15 mar 2009, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door