Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door bartus
#1191173
hoi, alle tips zijn welkom...wie kan mij vertellen hoe ik een kvv maaltijd wat voedzamer (weet niet of het goed geschreven is)   kan maken? bartje krijgt 200gr kvv, verdeelt over 2 a 3 maaltijden...maar hij heeft denk ik niet genoeg...hij struint alles af voor eten, zelf de rauwe aardappels haalt hij uit de kelder.. :D hij krijgt tussendoor gedroogde konijnen oren of pensstaafjes, maar zelfs dat is niet genoeg...wie heeft wat tips voor mij...heb ook al spercieboontjes geprobeert, maar is ie niet zo dol op...alvast bedankt!!
Laatst gewijzigd door bartus op vr 27 feb 2009, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1191271
Ik zou eens beginnen met 2 x daags te gaan voeren. Nu voer je 3x een muizehapje, dus de hond is nooit voldaan en zal eerder geneigd zijn tot grazen dan honden die wel dagelijks met een voldaan gevoel geconfronteerd worden.

De uitlopers aan rauwe piepers zijn overigens giftig.
Door Suri&Bohdi
#1191461
hallo..
ikleukte de kvv altijd op met kippenekken rundergehaktkippevleugels paardevlees, Ja eigenlijk alles wat in de supermarkt in de aanbieding was ;D en daarbij nog soms wat joghurt groentemix en rauw ei..
die van mij leken ook altijd uitgehongerd, ondanks alle toevoegingen..
Nu ben ik sinds een week overgegaan op 50% barf en moet zeggen, ze liggen
sindsdien de hele avond uit te buiken en ze zeuren niet meer, ook s'morgens niet...
Door oebaya
#1191857
Struinen en eten pikken is volkomen natuurlijk honden gedrag. Het is er ingekomen tijdens de evolutie van wolf naar hond. Al geef je een hond een maaltijd die 3x de normale hoeveelheid is, eten pikken zal hij nog doen. Je gaat dat niet tegen door minder vaak per dag te voeren, maar door anders te voeren. Met KVV moet je vindingrijk zijn, want het is een beetje moeilijk in een activity bal te stoppen. Je kan het wel in een Kong doen of je kan de bak met eten ergens in huis verstoppen. Je kan het in een paar doosjes stoppen, die in elkaar passen (kartonnen dan he die gesloopt mogen worden). Je kan de binnenrolletjes van wc-papier of keukenrol gebruiken met eten erin en dat weer verpakken in een paar kranten.
Laat je hond buiten spoortjes zoeken en door voer in het gras of in de berm te strooien. Als je een tuin hebt kan het in de tuin. Kies daarvoor dan wel iets stevigers, gezonde beloningssnoepjes of stukjes kaas.
gr.
Nicolette
Door bartus
#1192302
dank je wel voor de tips.....alleen bartje nog meer vlees geven, dan kan ik hem straks gaan rollen ;D...hij is wel heel energiek...(of hoe zeg je dat)...en standaart savonds krijgt hij de gekke 5 minuten.....als een idioot...racet hij de kamer door :coolio:..als ik 2 oren extra op doe bij hem lijkt hij wel een haas...hahaha....had vandaag een parma-bone gekocht....hij ging er eerst op liggen wrijven.....ofdat hij hem nog dood moest maken....helemaal happy...hij mag 10 minuten knabbelen..en dan inleveren...wat een gekke hond heb ik toch...maar wel héééééél lief..en dat is het belangrijkste..toch??
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1193129
[quote="bartus"]
dank je wel voor de tips.....alleen bartje nog meer vlees geven, dan kan ik hem straks gaan rollen ;D...hij is wel heel energiek...(of hoe zeg je dat)...en standaart savonds krijgt hij de gekke 5 minuten.....als een idioot...racet hij de kamer door :coolio:..als ik 2 oren extra op doe bij hem lijkt hij wel een haas...hahaha....had vandaag een parma-bone gekocht....hij ging er eerst op liggen wrijven.....ofdat hij hem nog dood moest maken....helemaal happy...hij mag 10 minuten knabbelen..en dan inleveren...wat een gekke hond heb ik toch...maar wel héééééél lief..en dat is het belangrijkste..toch??
[/quote]

Als dat zo'n gedroogde/gerookte uit de dsz is, zou ik hem niet geven.
Ze zijn knetterhard, zodat ze er een kies op kunnen afbreken, en kunnen heel akelig splinteren!
Door Ulrike
#1232213
Ik heb dezelfde ervaring als brunhober. Daya was helemaal gefixeert op eten ondanks dat ze al te dik geworden was. Ze liep echt piepend door de kamer te zoeken naar iets eetbaars. Sinds ik 's avonds barf ligt ze heerlijk rustig en voldaan uit te buiken  :). Misschien is het inderdaad een idee om voorzichtig wat kleine barfdingetjes toe te gaan voegen zoals kippennekken, wat orgaan en/of wat spiervlees? Hier is het een heerlijk verschil, werd af en toe knettergek van haar  :(. Ze bleef maar zoeken terwijl ik eigenlijk wist dat ik haar hoeveelheid voer zou moeten gaan minderen. Nu met barf zit ze weer lekker op gewicht en is toch voldaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door