Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#1192712
Maar oh oh oh wat een conversatie met de DA.
Vanmorgen gelijk gebeld met de da alhier. Mijn eigen da had geen dienst, dan zou ik doorverwezen worden naar een da 3 kwartier rijden verderop.
Dus gebeld met de da hier in de stad waar ik 2 jaar geleden met een kwaaie kop ben weggelopen omdat ze mijn honden geent hadden met spul wat ik er niet in wilde hebben. (Topics genoeg gehad hierover).
Ik belde op met de vraag of ik een antibiotica kuurtje kon komen halen ivm blaasontsteking
"Hoe ziet u dat?"
Ik heb urine opgevangen, dat is troebel met wat bloed.
"Nou, kom maar meteen langs, ik ben nu op de praktijk"
Op de praktijk gekomen met de urine kreeg ik gelijk marbofloxacinum in mijn handen gedrukt.
Op de vraag of hij de urine nog wilde zien zei hij :"als je al bloed ziet hoeft dat niet".
Maar toch even zo een stickie erin gestoken.
"Ja, blaasontsteking"

Dat was onze conversatie. >:(
Geen vraag of ze koorts had, goed dronk etc. >:(
Geen adviezen over drinken, eten. >:(
Geen ph waarde gehoord, niets over struviet. >:(
2 tellen en ik stond weer buiten, de rekening volgt. >:(
Nou snap ik weer waarom daar ook weer ben vertrokken...... ;)

Het eerste pilletje heeft ze al gehad. Drinken is geen probleem. Ze is verzot op water met wat karnemelk. Vanavond krijgt ze een dubbele portie groente/fruitmix aangelengd met water. Dit keer geen cottagecheese ivm fosfor.
Ik hoop toch wel dat mijn eigen combisticks morgen binnen komen dan kan ik het zelf in de gaten gaan houden.

Morgen haal ik ook Solidago en een probiotica.
Laatst gewijzigd door tiny op zo 01 mar 2009, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#1193018
tja, nu zeg ik mischien iets lulligs, maar jij ben zelf met een kwaaie kop weggelopen, de da weet heus wel dat jij niet meer vaste klant is... dus ik kan mij wel voorstellen dat ze niet staan te juigen omdat jij nu een keer langs kom omdat je niet bij een ander terrecht kan :-\ maar gelukkig heb jij nu wat en kan tessa lekker opknappen ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1193037
conleeuw schreef: tja, nu zeg ik mischien iets lulligs, maar jij ben zelf met een kwaaie kop weggelopen, de da weet heus wel dat jij niet meer vaste klant is... dus ik kan mij wel voorstellen dat ze niet staan te juigen omdat jij nu een keer langs kom omdat je niet bij een ander terrecht kan :-\ maar gelukkig heb jij nu wat en kan tessa lekker opknappen ;)
Ik neig een beetje erg met je mee te gaan. Als iemand al met zo'n houding binnen komt zou ik ook denken....hier heb je je spullen...joep doeii.
Door tiny
#1193574
Jullie hebben uiteraard helemaal gelijk. Ik had er ook best moeite mee om er naar toe te gaan. Moest echt wel door de zure appel heen bijten.
Maar de gezondheid van Tessa stond voorop, daarom ben ik toch maar naar hem gegaan... :-[
Door conleeuw
#1194239
tiny schreef: Jullie hebben uiteraard helemaal gelijk. Ik had er ook best moeite mee om er naar toe te gaan. Moest echt wel door de zure appel heen bijten.
Maar de gezondheid van Tessa stond voorop, daarom ben ik toch maar naar hem gegaan... :-[
oh maar dat vindt ik wel goed hoor, en ook dat hij toch de medicatie geef en niet roep, ga maar naar een ander, dan hebben jullie beiden toch in best belang van Tessa gehandeld dat is het allerbelangrijkste ;) en, gaat het nu de goede kant op??
Door tiny
#1194814
Ja, gelukkig gaat het de goede kant op.
Mazzel is dat onze dochter na 4 maanden Belgie weer thuis is. Zij kon dus Tessa meerdere malen per dag uitlaten.
Ik had gezegd dat elke keer als ze Tessa uitgelaten had even wat karnemelk verdund met water mag geven om door te spoelen.
Dat heeft dus geresulteerd in complete watervallen. Het was dweilen met de kraan open. Hoe meer Tessa ging plassen, zij bleef maar water geven. ;D
De plas was dus kraakhelder, het water ging er van voren in en van onderen weer uit.
Maar vannacht is het droog gebleven gelukkig...
Ze plast op de ronde nog wel veel en lang maar ik zie wel verbetering. :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door