Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#1192844
Favour (een van mijn uitlaat honden) heeft heel veel jeuk, maar je ziet niets, geen vlo, geen vlooienpoep, ze is niet in de rui, ze heeft geen pukkels of plekjes op haar vacht, maar wat is het dan wel.... ze jeukt vooral hoog op haar billen, bij de staartaanhechting en in haar liesen, daar klikt en krabbelt ze.... ook als ik haar afdroog dan gaat ze vrijwel meteen meekrabbelen, dit is niet voor het eerst, het is eigenlijk praktisch de hele winter al zo... Wat is dit?? enige ideeen :-\
Door conleeuw
#1192902
*Dorothea* schreef: Volle anaalklieren?
dat dacht ik ook als mogelijkheid, hond is verder kern gezond, geen kruipende insect te bespeuren ;) ze gaat komende week naar da, dus kan zullen ze zeker kijken en of voelen en of knijpen in anaalklieren, blij dat ik niet mee hoef :D
Door conleeuw
#1192984
balou&crystal schreef: het lijkt op wat crystal heeft een allergie
hopen we maar niet, je zie niets op haar vacht, geen pukkeltjes niets, dus ik duim dat het om een anaalklier gaat liever dan allergie :-\
Door ~anna~
#1193027
crystal heeft ook geen pukkeltjes wel plekken die nog weg moeten trekken(van het jeuken krijgen ze plekken)
ze krijgt nu al een aantal weken chinese kruiden van Tannetje en het gaat nu geweldig,alleen had ze vorige week de CB van de pup van tafel gejat en daar zit kip in :-[
voor een diagnose kan de hond altijd naar een gewone Da maar die kunnen zoals je weet verder niks doen ;)
ik hoop dat Favour geen allergie heeft want dat is echt vreselijk :(
Laatst gewijzigd door ~anna~ op zo 01 mar 2009, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#1193155
tt-tjes schreef: Krijgen ze daar ook jeuk van in de liezen??
volgens mij kan het wel, dat ze haar liezen likt omdat ze eigenlijk elders jeuk heb??? :-\ kweetutookniet, dus wachten we maar wat de da zegt :P
Door Helma
#1193177
Dat heb ik ook wel eens gehoord dat, wanneer de anaalklieren vol zijn, het hele gebied kan jeuken.
Maar je zegt dat het de hele winter al duurt  :-\
Geven ze ook visolie?
Misschien dat dat nog kan helpen??
Door Nynke
#1193384
dat hadden Pezzo en Gunnar ook, jeuk, jeuk en nog eens jeuk  :-X :-X :-X  en uiteindelijk bleek het voornamelijk aan het wasmiddel te liggen. We gebruiken nu Neutral en 95% van de jeuk is weg.

Pezzo moet inderdaad ook weer naar de DA voor zijn anaalklieren binnenkort  :-\ :-\
Door conleeuw
#1193534
Nynke F schreef: dat hadden Pezzo en Gunnar ook, jeuk, jeuk en nog eens jeuk  :-X :-X :-X  en uiteindelijk bleek het voornamelijk aan het wasmiddel te liggen. We gebruiken nu Neutral en 95% van de jeuk is weg.

Pezzo moet inderdaad ook weer naar de DA voor zijn anaalklieren binnenkort  :-\ :-\
:-\ deze honden dragen geen kleding, maar mischien in hun mand een handoek of zo, ik zal het even vragen.
Ze krijgen zalmolie ;)
Door Nynke
#1193552
conleeuw schreef: :-\ deze honden dragen geen kleding, maar mischien in hun mand een handoek of zo, ik zal het even vragen.
Ze krijgen zalmolie ;)
Mijn honden dragen ook geen kleding  :D :D :D  maar de hondenkleden die op de grond en op de bank liggen warden wel regelmatig gewassen  ::) ::) ::)  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door