Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door robbiekomvoor
#1192528
faycka wordt in april al weer 12 jaar,ze doet het echt geweldig,maar bv lams ribben kan ze niet meer zo goed verteren,het wordt momenteel alleen kippennekken, eendennekken en runderstrotten,voor de rest vul ik het aan met kvv en herby botmix.hopelijk is dit genoeg ,wat bot betreft,verder krijgt ze wel allerlei vleessoorten,fruit,groenten,zuivel,omega pillen. ik ben toch een beetje onzeker wat dit betreft,...doe ik het wel goed??
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1192531
ik denk dat meerdere mensen met oude(re) honden hier tegen aan zullen lopen, incl. ikzelf. Vienna word in april ook 12 jaar en doet het verder ook nog goed, maar begin met sommige dingen wel te merken dat ze er moeite mee begint te krijgen, waaronder sommige ribben. Ik vul het (nog) niet aan met KVV, maar ben ook wel benieuwd hoe andere dit doen.
Vienna staat sinds kort wel op de probiotica wat erg goed bevalt. Kay word in september 11 jaar, maar bij haar merk ik nog helemaal niets.
Vienna staat me af en toe aan te kijken bij het voeren......zo van "moet ik dat opeten" ::)
Door Lizzy
#1192571
[quote="robbiekomvoor"]
faycka wordt in april al weer 12 jaar,ze doet het echt geweldig,maar bv lams ribben kan ze niet meer zo goed verteren,het wordt momenteel alleen kippennekken, eendennekken en runderstrotten,voor de rest vul ik het aan met kvv en herby botmix.hopelijk is dit genoeg ,wat bot betreft,verder krijgt ze wel allerlei vleessoorten,fruit,groenten,zuivel,omega pillen. ik ben toch een beetje onzeker wat dit betreft,...doe ik het wel goed??
[/quote]

Kippen en eendennek is prima. Runderstrot zou ik niet tot vleesbot rekenen. Herby botmix: daar durf ik niks over te zeggen, ik houd niet van mixen. In mijn ogen zou je prima af kunnen met alleen kippennek en eendennek als vleesbot voor Faycka. OK, qua afwisseling is het misschien niet top (voor je pupsel zou ik meer afwisselen en ook meer karkas-achtige vleesbotten geven) maar het kan prima voor Faycka, zonder dat je er mixen bij gaat geven. Als je voor de rest qua vlees en orgaanvleessoorten nog lekker wat afwisselt qua diersoorten (rund, lam, geit, etc): dan zit je helemaal goed en hoef je je beslist niet bezorgt te maken.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1192659
[quote="Lizzy"]
Kippen en eendennek is prima. Runderstrot zou ik niet tot vleesbot rekenen. Herby botmix: daar durf ik niks over te zeggen, ik houd niet van mixen. In mijn ogen zou je prima af kunnen met alleen kippennek en eendennek als vleesbot voor Faycka. OK, qua afwisseling is het misschien niet top (voor je pupsel zou ik meer afwisselen en ook meer karkas-achtige vleesbotten geven) maar het kan prima voor Faycka, zonder dat je er mixen bij gaat geven. Als je voor de rest qua vlees en orgaanvleessoorten nog lekker wat afwisselt qua diersoorten (rund, lam, geit, etc): dan zit je helemaal goed en hoef je je beslist niet bezorgt te maken.
[/quote]
en als je merkt dat de oudere hond echt moeite krijgt met verschillende botsoorten, dan schrap je dit uit het menu voor een "makkelijker" soort?
Door Lizzy
#1192888
[quote="trimsalon"]
en als je merkt dat de oudere hond echt moeite krijgt met verschillende botsoorten, dan schrap je dit uit het menu voor een "makkelijker" soort?
[/quote]

Ja. Ik hoor vaker dat oudere honden last hebben met bijv. geiten, lams en kalfsvleesbotten. Ook zijn er oudere honden die niet meer tegen kalkoennek kunnen. En zalmkop. Ik zou die echt direct schrappen en alleen kleine dieren gaan voeren. Kip, eend (en voor sommige oudere hond geldt dat ze ook niet meer goed tegen eendkarkas kunnen. Vaak nog wel tegen de nekken), parelhoen, kwartel, konijn, etc.
Door robbiekomvoor
#1194709
bedankt lizzy]en trimsalon,faycka slikt momenteel alles  heel door,zonder te kauwen,ik durf geen grotere botten meer te geven,laatst had ze een lamsrib doorgeslikt,en daar heeft ze behoorlijk last van gehad,met de nekken heeft ze weinig last,die kloekt ze zo naar binnen,maar iets groters durf ik dus echt niet aan.ze kan de grote botstukken ook niet meer goed verteren,soms komt het er in zijn geheel weer uit en daarom ben ik als de dood voor verstoppingen.
Door Nynke
#1194927
Gunnar, wordt 13 in april ::), heeft meer moeite met het binnenkrijgen van vlees dan met bot  :-X :-\ Hij knaagt nog heerlijk op een lamsribje, kippennek, eendenvleugel of kwartelkarkasje  :) :)

Omdat hij praktisch geen voortanden meer heeft, heeft hij (denk ik :P)  moeite met het oppakken van iets, maar zodra hij het eenmaal tussen zijn kiezen heeft gaat het goed  :) :) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door