Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door mir
#1189960
Ik kreeg het volgende mailtje doorgestuurd.  Kunnen jullie je licht er ook eens over laten schijnen.  Ik zelf zou denken, dring aan op een lab-test  want heb stellig het gevoel dat het een intern probleem is.  maar zou graag wilen weten wat jullie ervan vinden


Ik heb net even Mar gebeld, krijg dan toch beter beeld over Floortje dan via mail.
Volgens Mar heeft ze toeval gehad, ze was namelijk heel erg verward en onrustig, ze herkenden haar helemaal niet meer, en ze kon bijna niet meer lopen, vooral de voorpoten willen niet. Volgende dag ging het weer wat beter maar ze blijft last houden van voorpoten, de ene keer rechterpoot, de andere keer linkerpoot. En als ze last heeft van poot, voelt die ook koud aan volgens Mar. Ze drinkt wel, maar teveel achter elkaar maar dan komt het er weer uit, daarom probeert Mar nu kleine beetjes te geven zodat het er wel in blijft. Als ze veel eet, komt het er ook weer uit maar Mar zei dat ze nu alleen nog eet als je het haar op de vinger voorhoudt. Ze heeft ook chronische niesziekte en al heel lang blaasgruis, dus het zou ook iets met nieren kunnen zijn. Ze is bij die dierenartsen geweest maar die denken aan gekneusde poot !! Hebben haar pijnstillers meegegeven en antibioticakuurtje maar volgens Mar zitten zij er helemaal naast. Michiel heeft al met die dierenkliniek gebeld, maar daar kreeg hij te horen dat ze helemaal vol zitten maar dat ze Floor wel kunnen brengen en dat ze dan tussendoor kunnen kijken en haar eventueel dan ook willen opnemen ! Nu overweegt ze naar dierenarts te gaan van haar schoonouders. Mar zei zelf dat een bloedtest misschien goed zou zijn en dat denk ik eigenlijk ook, daar kun je toch veel uit aflezen, vooral als het iets met nieren zou zijn.
#1190085
poten niet optimaal gebruiken en die dan ook koud aanvoelen denk ik eerder aan een stolsel wat een bloedvat kan afsluiten. ik weet niet in hoeverre dat in relatie kan staan met de nieren, een stolsel is volgens mij eerder een hart- en vatenprobleem.
swarts heeft 2 jaar geleden een TIA gehad. ze kreeg een soort aanval en was de weg kwijt en bang. met een uur of wat herstelde ze weer helemaal. haar zicht is vanaf dat moment helemaal nul gebleven (was daarvoor al bijna niets meer).
#1190851
ik weet niet, afwisselend linker/ rechter poot..kou..
kan een afsluiting zijn, maar dat lijkt me stug, want als zowel de linker als rechterpoot afwisselend uitval vertonen lijkt me het niet dat het door een afsluiting komt..dan zou er meer aangedaan moeten zijn dan alleen de poten..
ik denk aan iets neurologisch  (fip misschien? ook ivm chronische niesziekte? ik roep maar wat..)
#1192794
Ik wil even zeggen dat Mar 9mijn vriendin) met har kat naar een andere dierenarts is gegaan en dat deze allerlei ziektes heeft geconstateerd, dusdanig dat ze besloten hebben Floor te laten inslapen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door