Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door missy
#1191993
Nog een klein maandje en mijn 9-jarige meid zal voltijds beginnen. 

Missy weegt dus zo ongeveer 8,5 kg.

WEEK 1

Maandag
140 gr zalmbotmix
52 gr runderkopvlees

Dinsdag
140 kipkarkas
104 gr haasspiervlees

Woensdag
140 gr konijnkarkas
135 gr orgaan

Donderdag
140 gr kipnekken
52 gr runderspiervlees

Vrijdag
140 gr eendkarkas
104 gr wildafsnijdsel

Zaterdag
140 gr kipkarkas
135 gr penslap

Zondag
140 gr konijnkarkas
52 gr paardspiervlees

WEEK 2

Maandag
140 gr haaskarkas
135 gr orgaan

Dinsdag
140 gr kipnekken
104 gr kopvlees rund

Woensdag
140 gr konijnkarkas
52 gr haasspiervlees

Donderdag
140 gr zalmbotmix
52 gr wildafsnijsel

Vrijdag
140 gr kipkarkas
104 gr rundspiervlees

Zaterdag
140 gr kipnekken
135 gr penslap

Zondag
140 gr eendkarkas
52 gr paardspiervlees

Hier zullen nog wat toevoegingen aan gebeuren zoals kefir (als ze 't zal willen eten), cottage cheese, eitje, tafelrestjes,...

't Is dus niet de bedoeling dat er groentenmix bijkomt. Zijn er nog dingen die ik dan beter toevoeg of zo?
Wat denken jullie?
Laatst gewijzigd door missy op zo 01 mar 2009, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1192216
Ik weet niet wat zalmbotmix inhoudt dus daar kan ik niets over zeggen en ik mis in de eerste week ander orgaan dan pens. Ik voer elke week ook lever met hart of nier. Alleen pens is niet voldoende. Zeker als je ook geen groente gaat geven (waarom eigenlijk niet?) is lever toch wel handig vor de nodige vitamine K. Vergeet ook niet een eitje te geven (2 per week). Als je namelijk én geen lever geeft én geen (groene) groente én geen eieren dan kan jouw hond tekorten op gaan lopen in de B-vitaminen. Ook heb ik niet de percentages uitgerekend maar ik neem aan dat je de BARFrekenhulp hebt gebruikt?
Door missy
#1192288
De zalmbotmix is gemalen zalmkarkas met vlees (van de zalm).

't Is de bedoeling dat ze nog ander orgaan ook zal krijgen maar ik start zo omdat Missy, behalve pens, geen orgaan lust. stilletjesaan gaan we ander orgaan toevoegen.

Eitjes zal ze zeker ook krijgen.
Door 202Spots
#1192525
Je kan de orgaan in stukjes snijden en dan heel even in de koekepan dicht schroeien,
meestal lusten ze het op die manier wel.
wanneer ze dan gewend is,dan kan je steeds korter in de pan doen totdat 't helemaal rauw ook word gegeten.
Success
Door missy
#1192791
[quote="202Spots"]
Je kan de orgaan in stukjes snijden en dan heel even in de koekepan dicht schroeien,
meestal lusten ze het op die manier wel.
wanneer ze dan gewend is,dan kan je steeds korter in de pan doen totdat 't helemaal rauw ook word gegeten.
Success
[/quote]
Dat kunnen we eventueel wel uitproberen. 'k Zal dan in de eerste week die ene keer pens vervangen door orgaan.
Gebruikersavatar
Door pike
#1193344
Ik heb dus wél even naar de percentages gekeken en ik kom dan op 61% vleesbot en dat is toch wel aan de hoge kant.
Door missy
#1193499
[quote="pike"]
Ik heb dus wél even naar de percentages gekeken en ik kom dan op 61% vleesbot en dat is toch wel aan de hoge kant.
[/quote]

Vreemd, het menu is samengesteld met behulp van de barfrekenhulp... :confused1:
Door missy
#1193504
Met de barfrekenhulp berekend : Missy zou 3 % van haar lichaamsgewicht mogen eten, wat neerkomt op 1785 gr per week.
55 % vleesbot - 15 % orgaan - 10 % restjes, voedingssupplementen - 20 % spiervlees.

Dan kom ik op 980 gr vleesbot, 270 gr orgaan, 180 gr rest en 360 gr spiervlees.

Menu loopt dus over twee weken wat maakt dat ik over twee weken 1960 gr vleesbot, 540 gr orgaan, 360 gr rest en 720 gr spiervlees geef.

Als ik alles in mijn menu optel dan kom ik toch aan deze hoeveelheden...
Gebruikersavatar
Door pike
#1193597
[quote="missy"]
Met de barfrekenhulp berekend : Missy zou 3 % van haar lichaamsgewicht mogen eten, wat neerkomt op 1785 gr per week.
55 % vleesbot - 15 % orgaan - 10 % restjes, voedingssupplementen - 20 % spiervlees.

Dan kom ik op 980 gr vleesbot, 270 gr orgaan, 180 gr rest en 360 gr spiervlees.

Menu loopt dus over twee weken wat maakt dat ik over twee weken 1960 gr vleesbot, 540 gr orgaan, 360 gr rest en 720 gr spiervlees geef.

Als ik alles in mijn menu optel dan kom ik toch aan deze hoeveelheden...


[/quote]
Oh ik heb dus geen restjes meegerekend! Die vormen 10% van je menu dan zul je idd wel met het vleesbot goed uitkomen. Ik bereken zelf geen restjes mee dus ik heb er niet bij stil gedaan dat een ander dat wel doet  ::) Is dat niet veel, 10% restjes, of zijn dat dan tafelgroentes ?
Eitjes zijn bij mij gewoon extra en restjes zijn hier zo minimaal (als ik al wat heb dan bv voor alle drie één sperzieboon) dat ik daar niet eens bij stil sta.  ;)
Door missy
#1194453
In de restjes reken ik dan bvb pasta, kefir, cottage cheese, groenten, tafelrestjes, hondensnack,...

Ow, en BTW, mijn meid heeft vandaag konijnenniertjes gegeten  :circle:

Ik heb ze gewoon in een glas gedaan, kokend water over en een half minuutje zo laten staan. Ze heeft ze gewoon binnengesmuld.
Laatst gewijzigd door missy op ma 02 mar 2009, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door