Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne29
#1192678
Hallo,

Mijn golden retriever pup is 6 maanden oud. De laatste tijd ging ze weer regelmatig binnen plassen. Varierend van een klein plasje tot grote hoeveelheden. Daarop ben in naar de dierenarts gegaan en is er een blaasontsteking geconstateerd. En er zitten kristallen in de urine. Helaas wordt deze blaasontsteking niet veroorzaakt door een bacterie. Maar wijst op een aangeboren afwijking. Dit zou met royal canin voer te verhelpen zijn, maar probleem is dat dit niet geschikt is voor een pup in de groei.

Heeft iemand hier ervaring mee en hoe is dit opgelost?
Laatst gewijzigd door jeanne29 op zo 01 mar 2009, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
#1192693
nee heb ik geen ervaring mee maar er zitten hier vast die er veel verstand van hebben.
wat ik iig wel weet is dat je zekers geen royal konijn moet gaan geven!
een aangeboren afwijking is natuurlijk niet te verhelpen met royal konijn!
Door Lizzy
#1192720
jeanne29 schreef: Hallo,

Mijn golden retriever pup is 6 maanden oud. De laatste tijd ging ze weer regelmatig binnen plassen. Varierend van een klein plasje tot grote hoeveelheden. Daarop ben in naar de dierenarts gegaan en is er een blaasontsteking geconstateerd. En er zitten kristallen in de urine. Helaas wordt deze blaasontsteking niet veroorzaakt door een bacterie. Maar wijst op een aangeboren afwijking. Dit zou met royal canin voer te verhelpen zijn, maar probleem is dat dit niet geschikt is voor een pup in de groei.

Heeft iemand hier ervaring mee en hoe is dit opgelost?
Om wat voor kristallen gaat het? En wat voor aangeboren afwijkingen moeten we dan aan denken?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1192721
Ik heb geen idee wat Royal Canin voor extra's in die brokken stopt, maar dat kun je zelf ook toevoegen.
Je zult eerst precies moeten weten wat er aan de hand is, de urine te zuur of juist te alkalisch, voordat je wat kunt gaan doen. En waardoor dat komt, wat voor aangeboren afwijking is het?
Als je dan weet wat je moet aanpassen, is dat ook prima met verse voeding te doen!
Door jeanne29
#1192726
Haar ph waarde was 7. De kristallen heeft ze aangewezen, ik weet alleen de bijbehorende naam niet. Maar de brokken zouden de kristallen in de urine oplossen, waardoor het binnenplassen dus ook op zou houden.

Om welke aangeboren afwijking het gaat, moet de komende week uitwijzen.

Tevens heeft ze natuurlijk ook een antibiotica kuur.
Laatst gewijzigd door jeanne29 op zo 01 mar 2009, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door