Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1189956
Hoi,

Is er ook iets wat ik (een paar uur) van te voren kan geven aan Babs voordat we gaan autorijden?
Ik wil haar graag iets rustgevends geven. Niet iets waardoor ze versuft e.d.
Kan ik iets homeopatisch voor humaan gebruik proberen?

Het autorijden gaat al beter. Alleen bij een snelheid van meer dan 80 km/u wordt ze weer nerveus. Of bij lagere snelheden als er een steentje o.i. tegen de auto komt.  :-\

Ik heb nu van de DA Clomicalm gekregen, maar daar heb ik geen goed gevoel bij. Omdat dit volgens de bijsluiter beter niet te gebruiken is bij honden met hartproblemen ... :-X
Laatst gewijzigd door Boefies op ma 23 mar 2009, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#1190059
Jet en de 2 boefjes! schreef:
Ik heb nu van de DA Clomicalm gekregen, maar daar heb ik geen goed gevoel bij. Omdat dit volgens de bijsluiter beter niet te gebruiken is bij honden met hartproblemen en epilepsie. Laat Babs nu alle 2 een keer gehad te hebben... :-X
Mijn advies: breng die Clomicalm terug naar de huisarts en vraag je geld terug.
Clomicalm kan een prima middel zijn bij verlatingsangst, daar is het ook voor en onze Sofi heeft het goed geholpen daarvoor. Het blijkt echter wel verslavend te zijn, dus begin er niet aan.

Helaas heb ik geen advies voor je wat dan wel te geven.
Heb je gedragsmatig alles al geprobeerd om het aan te pakken?
Wat doet je hond als ze in de auto zit?
#1190864
Borke schreef: Mijn advies: breng die Clomicalm terug naar de huisarts en vraag je geld terug.
Clomicalm kan een prima middel zijn bij verlatingsangst, daar is het ook voor en onze Sofi heeft het goed geholpen daarvoor. Het blijkt echter wel verslavend te zijn, dus begin er niet aan.

Helaas heb ik geen advies voor je wat dan wel te geven.
Heb je gedragsmatig alles al geprobeerd om het aan te pakken?
Wat doet je hond als ze in de auto zit?
Die Clomicalm is retour DA! Het is nu bijna 5 maanden geleden dat we het auto ongeluk hebben gehad. Het gaat al stukken beter. Alhoewel ze nog voor geen goud op de achterbank wil zitten (dan raakt ze helemaal in paniek en wil ze vluchten zodra de auto gaat rijden). Ik heb haar nu wel zover dat ze voorin bij mij opschoot rustig is. Niet meer bibberen, janken, onrustig bewegen, hijgen enz.
Ze gaat wel vrijiwillig en uit haar zelf de auto in....Maar zodra we boven de 80 km/u gaan rijden, gaat ze toch weer hijgen en wordt ze onrustig. De ene keer is het erger dan de andere keer.
Als we beneden de 80 km/u rijden gaat het dus nu heel goed, alleen er moet geen steentje o.i.d tegen de auto aankomen. En je moet ook niet verkeerd schakelen.....
Dus er zit voorruit gang in. Alleen ik wil er iets begeleidens bij zodat ze nog meer ontspannen is in de auto.....Maar dat is bijna niet te vinden... :-\
Laatst gewijzigd door Boefies op vr 27 feb 2009, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#1190867
Odin schreef: Je zou DAP spray eens kunnen proberen, 1 of 2 uur van te voren in de auto sprayen, of de DAP halsband maar die moet dan wel altijd aan en gaat maar 4 weken mee, of wat bach rescue achter de oren wrijven
Ik ga die DAP spray eens proberen! Dank je wel! :)
#1190971
Naast de DAP spray kun je ook nog een anti-angst remedie geven met bach bloesems. Ik denk dan aan de combinatie Rock rose, Aspen en Mimulus.
Vanuit de homeopathie zijn er ook mogelijkheden, bij acute hevige angst kan bijv. Aconitum goed werk doen.
#1192100
12. SPECIALE WAARSCHUWING(EN)
12.1 Bijzondere voorzorgen bij gebruik
Hond:
Het wordt aanbevolen Clomicalm met voorzichtigheid aan honden met hartaritmiën of epilepsie toe te
dienen en alleen na afweging van de voordelen tegen de risico’s
. Als gevolg van zijn potentiële
anticholinergische eigenschappen dient Clomicalm ook met voorzichtigheid te worden toegediend aan
honden met nauwe-hoek-glaucoom, een verminderde maagdarmmotiliteit of urineretentie. Clomicalm
dient te worden gebruikt onder veterinair toezicht. De werkzaamheid en veiligheid van Clomicalm is
niet vastgesteld bij honden met een gewicht van minder dan 1,25 kg of honden van minder dan zes
maanden oud.

Dit staat in de bijsluiter van Clomicalm....lijkt me nogal duidelijk. :-\
Krijgen we niet eens geld terug van de DA. Nee, ze gaan eerst bij de fabrikant na of dit wel zo is... ???
Ik denk dat dit een ernstig geval is van DA dat die niet wil toegeven dat hij mij de verkeerde medicijnen voor Babs heeft meegeven.....
En Babs staat nog wel onder hart controle.... ???

Schiet mij maar lek!
#1192101
Borke schreef: Mijn advies: breng die Clomicalm terug naar de huisarts en vraag je geld terug.
Clomicalm kan een prima middel zijn bij verlatingsangst, daar is het ook voor en onze Sofi heeft het goed geholpen daarvoor. Het blijkt echter wel verslavend te zijn, dus begin er niet aan.

Helaas heb ik geen advies voor je wat dan wel te geven.
Heb je gedragsmatig alles al geprobeerd om het aan te pakken?
Wat doet je hond als ze in de auto zit?
Hoe meer ik over dit middel lees, hoe meer ik er tegen ben! En het is nog maar de vraag of we ons geld terug krijgen! >:(
Ik wilde gewoon iets dat ze zich meer kon ontspannen.....geen zware medicatie. :o
Laatst gewijzigd door Boefies op za 28 feb 2009, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#1192103
Odin schreef: Je zou DAP spray eens kunnen proberen, 1 of 2 uur van te voren in de auto sprayen, of de DAP halsband maar die moet dan wel altijd aan en gaat maar 4 weken mee, of wat bach rescue achter de oren wrijven
Ik heb de DAP spray en de DAP stekker al in huis! :) Tooske is namelijk ook reisziek (overgeven) (nu gebruik ik Primatour wat perfect helpt) en heeft verlatings angst (vernielen), dus met deze DAP produkten sla ik hopenlijk 2 vliegen....uhhhh hondjes in 1 klap! ;)

Ik ben benieuwd naar de resultaten! :)
Laatst gewijzigd door Boefies op za 28 feb 2009, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
#1201545
spreeuwtje schreef: wat belachelijk..
als ik hier medicijnen heb gekregen voor een beessie.. zoals bijv. voor droopy die pas overleden is..
krijg ik mijn geld terug als ik de medicatie terugbreng die niet gebruikt is..
Volgens de wet mag je geen uitgegeven medicijnen terugnemen om vervolgens weer te verkopen.
#1210277
spreeuwtje schreef: wat belachelijk..
als ik hier medicijnen heb gekregen voor een beessie.. zoals bijv. voor droopy die pas overleden is..
krijg ik mijn geld terug als ik de medicatie terugbreng die niet gebruikt is..
Fijn idee dat jij als klant dus 2e hands medicijnen koopt bij je da. Wie weet wat er mee gebeurt is? Natuurlijk heb jíj er niets geks mee gedaan ;) maar vertrouw jij een ander blind?
Ik dus niet. Het kan te warm of te koud zijn bewaard, te veel licht, of misschien wel vochtig? Dat zie je niet als de tabletten nog in de verpakking zitten :-\.
Heel ver gedacht maar het is wel eens gebeurd (er zijn niet voor niets wetten om ons daartegen te beschermen) een gek kan wat gif in of over de medicijnen spuiten zonder dat je dat in de gaten hebt. Het zou je dus gebeuren................

Wij nemen medicijnen wel retour om het te vernietigen maar men krijgt geen geld terug.
Wat wij wel doen is heel zorgvuldig uitschrijven en het per dier en situatie bekijken. Als het een medicijn is waarvan wij niet weten hoe het dier erop reageert dan schrijven we er eerst een paar uit en niet gelijk 30 of meer.

Blijkt dat wij iets over het hoofd gezien te hebben wat we hadden kunnen weten, dus bekend bij onze da en in de kaart, (het blijft mensenwerk;)) dan krijgt men natuurlijk wel het geld retour met excuses en wordt direct met iedereen besproken om het in de toekomst te voorkomen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door