Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door loveezsy
#1191608
Hallo allemaal!
Ik ben Esther en heb een cavalier king charles spaniel, Davey.
hij is 7 jaar en heeft al veel probleempjes gehad.
davey heeft vanaf hij pup was vaak last gehad van diaree, waardoor zijn anaalklieren vaak uitgeknepen moesten worden. de dieren arts stelde daarom hypoallergeen voer voor ipv de royal canin die we van de fokker kregen aangewezen. de problemen werden iets minder maar gingen niet weg, totdat we op 3 of 4 jaar geleden begonnen met het geven van rauw vlees! op een gegeven moment ging hij daarvan kotsen en konden we ook niet meer komen aan de fytomix waar hij zo gek op was. we zijn daarna wel doorgegaan met duck, lamshart en kip met rijst. 3 dagen vlees, 3 dagen hypoallergeen, (hij heeft nog wel vaak buikpijn, kan ook van stress komen door mn kleine nichtje dat hem 2x per week komt pesten en aandacht trekt van de baas) nu eet hij sinds 2 dagen carnibest, ben erg benieuwd hoe hij het erop doet.
ik en mijn moeder doen ook behendigheid met davey. mijn moeder op zaterdag met de 'tuttenclub', vooral veel kletsen dus. en ik op dinsdagavond wedstrijd training. ik doe dus ook wedstrijden met hem. hij doet alles perfect foutloos, hij vind het hardstikke leuk maar is eigenlijk nét iets te langzaam, maarja dan had ik een border moeten nemen ;)  het jammere is alleen dat hij zovaak 'onschuldige' blessures heeft, het begon met een verstuiking, het volgende raars was dat hij soms gilde van de pijn, zijn toen naar een holistische arts geweest, het bleek dat zijn ribben bleven 'haken' ze heeft ze toen rechtgezet. een een paar ruggenwervels zaten vast. na weer genezen te zijn kreeg hij een knieblessure zijn we ook wéken mee bezig geweest. en nu heeft hij weer toen hij gewoon op sprong van vrolijkheid een verstuiking opgelopen.. dit komt niet door een slechte opwarming of cooling down echt niet. waar wel door geen idee. maar ik vind het erg raar en ben vandaag op internet opzoek geweest naar rugafwijkingen. ik las iets over een karperrug en zover ik kan zien lijkt het erop. hij heeft namelijk een hoge rug en hij is koehakkig en heeft een ongespierde achterhand, en slechte voeding toen hij pup was..  weet iemand hier daar iets meer over? 
groetjes!!
Door Nynke
#1191621
Welkom op BP, Esther !! 

Ik heb zelf ook 3 cavaliers  :) :)

Ik herken je problemen helaas niet, heb je al eens info opgevraagd op de cavalierpage ? Daar zitten meer mensen met cavaliers ::) :P  maar aan de andere kant heb ik meer vertrouwen in de mensen hier dan daar  :-\  en hier zijn ook 2 dierenartsen actief.

Helaas denk ik, bij een cavalier die gilt van de pijn, als eerste aan syringomyelia  :-X :-[ , door ervaring; mijn Jeppe heeft dit ook. Ken je deze ziekte ?

Krabt Davey zich veel? Vooral in het rug-nek-gebied ?

Sterkte met hem !!!!!
Door loveezsy
#1191675
ja ik heb hier ook aan gedacht, maar hij krabt niet neurotisch aan zijn hoofd of nek/rug, alleen om zn bekkie aan het kleed af te vegen na het eten:P
en hij houd nooit zn koppie schuin, soms gaat hij wel raar staan trillen waarbij hij heel soms bijna omvalt, ik zal er wel een keer een video van maken. maar hij draait daarbij niet zijn ogen weg en het duurt heel kort, ook geen epilepsie dus.
en hij loopt vaak in telgang..
Door loveezsy
#1191698
ik ben blij dat jullie met me mee leven :) ik blijf jullie op de hoogte houden. [img]http://C:\Documents%20and%20Settings\alle\Mijn%20documenten\E$tl-l&R\davey\RBF15080-244klein.jpg[/img]<-dit is een goeie foto van zn rug (zn haren aan de achterkant zien er niet uit:P een paar dagen later ging hij naar een trimsalon waar ze de dode haren etc eruit hebben gehaalt ;D)
Door loveezsy
#1191699
o de foto doet het niet.. hoe moet je een foto toevoegen uit je eigen bestand?
Laatst gewijzigd door loveezsy op vr 27 feb 2009, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door loveezsy
#1196316
oke dank je!:P

even een update:
Davey heeft dus inderdaad syringo... het is heel vervelend maar we zijn erg blij dat we nu weten wat hij heeft.
eerst geloofde ik het niet omdat davey nooit neurotisch krapte naar zijn hoofd, maar dat hoeft dus niet per sé, want de rest van de symptomen vertoont hij wel..
van Gertruida kreeg ik de tip om toch contact te zoeken met Jeanette, iemand die er heel veel van af weet en zo heeft ze me overtuigt dat het inderdaad syringo is wat hij heeft.
Ik ben Gertruida en Jeanette hier heel erg dankbaar voor!
morgenochtend gaan we beginnen met de vochtafdrijvers en dan ben ik erg benieuwd hoe hij erop reageert.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door