Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1191230
ik barf omdat dat veel goedkoper is dan kvv..
bovendien vind kiki het veel lekkerder..
ze heeft een tijdje energique gegeten omdat ik net als jij het moeilijk vond om beessies te herkennen..
ik was zelfs al 15 jaar vegetarier.. vw het feit dat ik t zielig vond..
maar een beetje hypocriet vond ik mezelf wel..
dus.. ben ik zelf gaan samenstellen.. en toen kwam ik erachter dat kiek ook veel minder trek heeft door het barfen..  de kvv glijdt zo naar binnen en geeft weinig voldoening..
de barf doet ze lekker een minuut of 10 of 20 over.. net wat ze gekregen heeft natuurlijk..

ik ben gewoon trots op mijn gezonde kiek nu.. :)
Door kojak
#1191255
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#1191262
Ik BARF omdat ik dan zeker weet wat ik mijn honden voer. Zo weet ik precies wat ze in welke hoeveelheid binnenkrijgen. Bovendien verteren honden grote stukken vlees nog beter. Ze moeten er immers echt op kauwen; kvv slurpen ze bij wijze van spreken gewoon naar binnen. Daar komt nog bij dat het een goede bezigheidstherapie is voor honden; ze zijn echt wel even bezig met eten (sommige dingen gaan snel naar binnen maar over een zalmkop of geitenrib doen ze echt wel een tijdje). Mijn honden genieten echt van het BARFen. Ook kun je beter bijsturen als je niet tevreden bent, dus meer of minder vlees, meer of minder bot of wat dan ook. Voor mij is er inmiddels geen andere manier van voeren meer. Prijs is voor mij geen reden.
#1191265
Ik weet graag wat ik voer en dat gegeven gaat bij kvv helemaal manco. Ik kan nu voor iedere hond binnen de marges veranderingen/aanpassingen in het menu aanbrengen en ben daarnaast niet afhankelijk van de ideeën, inzichten en andere fratsen van voerfabrikanten waarbij mijn honden ongevraagd als testkip mogen fungeren.
Daarbij ben ik ervan overtuigd dat grotere stukken vlees en vleesbot beter bij de hond zijn spijsvertering passen dan ongedefinieerde gemalen handel.

Hier heeft het vlees op het visje na ook geen model meer, dus op zich hoeft dat geen reden te zijn om geen BARF te voeren.

Het prijsverschil tusen BARF en kvv zal afhankelijk van het soort kvv hier mank lopen op stroomverbruik, uren en af en toe wat kilometeres (niet het land door hoor, maar thuisbezorgd is ongetwijfeld goedkoper)
#1191306
1)Ik wil exact weten wat mijn honden eten.
2)Ik vind gemalen vlees/vleesbot/orgaanvlees bij lange na niet goed genoeg en wil dus dat mijn honden grote delen/stukken eten. Beter voor de vertering, beter voor het gebit en kaken en kopspieren, beter voor de verzadiging, beter voor alles.
3)Ik ben er 100% van overtuigt dat hoe ik mijn honden voer, geen enkele KVV fabrikant maar in de verste verte kan benaderen qua kwaliteit, percentages, samenstelling, afwisseling.
3)Ik wil zelf de verantwoordelijkheid hebben voor wat mijn honden eten.
4)Ik wil het voer aan kunnen passen aan de individuele behoeften van mijn honden.
5)Het is mijn hobby, om zo te voeren.
6)Het is de hobby van mijn honden om zo te eten. Ik ben er 100% zeker van dat de voeding die ik geef bijdraagt aan een gelukkiger en gezonder leven van mijn honden.
#1191317
- stukken vlees of bot zijn ideaal om de tandjes te poetsen
- mijn kitten vindt spelen met zijn eten geweldig
- meer variatie dan kvv
- geen rijst en dergelijke in het eten
- het is heerlijk om te zien hoe een carnivoor eet waar hij op gebouwd is. Ik kan echt genieten van die spieren die je ziet bewegen. Dat kitten dat opeens een andere blik in zijn ogen krijgt.  8)
#1191633
In de overgang van brok naar barf heeft Pike een paar weken kvv gegeten. Zijn tanden werden toen met de dag viezer. Toen hij aan de barf ging vloog de tandsteen er letterlijk af.  Pike is overgevoelig voor rijst dus de meeste kvv's vallen zowiezo al af. Ik weet niet of ik met barf goedkoper uit ben dan met kvv,  ik weet wel dat ik nu al 2,5 jaar niet meer naar de dierenarts hoef vanwege darmproblemen. Dus de 2 honden die na Pike erbij kwamen zijn ook gelijk op barf gegaan. Ik vind kvv leuk en gemakkelijk voor een dagje tijdens de vakantie, maar verder wil ik beslist geen ondefinieerbare prakjes, al dan niet tot brok verwerkt,  meer geven.  ;)
#1191843
Hier hetzelfde als Pike. Eerst van brok naar half brok/half CB, toen half CB/BARF
Waarom?
Omdat ik deze keuze heb gemaakt, en ik wilde zelf gaan samenstellen, en ik vond CB te duur voor 4 honden.
Daarnaast ben ik het steeds belangrijker gaan vinden dat ik weet wat mijn honden binnen krijgen. En ik vind het na 2 1/2 jaar nog steeds een genot om mijn honden te zien genieten van hun maaltijd.
#1192497
Onze honden barfen omdat ik dan precies weet wat ze binnen krijgen.
Eerst Kvv gegeven omdat Mazoe allergisch was en ik meteen van die br*kkentroep af wilde, maar nog niet genoeg over barfen wist.
Ik heb me helemaal scheel gelezen en toen ik zag dat Kvv ook niet echt aansloeg bij Mazoe wist ik helemaal zeker dat ze moest gaan barfen om dus precies te weten waar ze wel en niet tegen kon.
Eenmaal aan de barf  was t een groot genot om de dames te zien genieten van hun maaltijd. Ze slurpen t niet binnen 3 sec naar binnen en hebben mooie schone tandjes.
#1192522
SandRRa schreef: Onze honden barfen omdat ik dan precies weet wat ze binnen krijgen.
Eerst Kvv gegeven omdat Mazoe allergisch was en ik meteen van die br*kkentroep af wilde, maar nog niet genoeg over barfen wist.
Ik heb me helemaal scheel gelezen en toen ik zag dat Kvv ook niet echt aansloeg bij Mazoe wist ik helemaal zeker dat ze moest gaan barfen om dus precies te weten waar ze wel en niet tegen kon.
Eenmaal aan de barf  was t een groot genot om de dames te zien genieten van hun maaltijd. Ze slurpen t niet binnen 3 sec naar binnen en hebben mooie schone tandjes.
Hier kan ik me ook in vinden.
Bovendien is de afwisseling die barf te bieden heeft,  vele malen groter dan met kvv.
En als ik zie hoe voldaan mijn honden zijn , nadat ze gekluifd hebben aan een lamskop :D :D, dan geniet ikzelf volop.
#1192673
ik barf ten eerste omdat ik van de generatie ben dat dat gewoon is om te doen en ten tweede wil ik ook niet steeds stampot eten. Ik kan me niet voorstellen dat dat voor een hond fijn zou zijn. Ik vind het fantastisch om te zien hoe Sopfia een lamshoofd te lijf gaat. Zo veel genot. Ze mag hem zelfs binnen eten zodat ik dan kan mee kijken hoe ze geniet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door