Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Francisca
#117932
Hoi,ik wil graag weten hoe ik 2 oudere katten over kan zetten op kvv.Ik heb een Siamees Laddy van bijna 14 en een Abesijn/Somalie Cheetah van 13.5.Cheetah heeft haar hele lven al 'gebarft' maw ze jat van alles van het aanrecht.Vis lusten ze al (als je op Urk woont eet je vaak vis :D) en kip krijgen ze hier gekookt.Wist ik veel :-[ :-[.
Waar moet ik op letten?
Francisca.
Door Francisca
#118829
Ga ik zeker proberen.Het is voor mijn katten geen must maar ik zie hoe goed Mika het doet op kvv 8) 8)dan wil ik dat ook voor mijn katten.Mika krijgt vanaf morgen alleen nog maar kvv. :) 8)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#118887
voor mijn katten was het ook geen "must" maar ik heb ze een half jaar geleden toch ook over gezet naar kvv (de ene was toen 10 en de ander 9 jaar). Het heeft heeeel wat voeten in aarde gehad maar ze vinden het nu helemaal goed.
Door Lizzy
#118893
Ik heb bij mijn kat (16 jaar) gewoon versvlees gekocht en dit voor haar neus gezet. Ze had 16 jaar lang uitsluitend brokken gegeten en lustte niet eens een stukje zalm of tonijn (gekookt of rauw). Niks, nakke.

Nou, ik zette het versvlees voor haar neus, ze at het op en ze heeft nooit meer iets anders gegeten. Geen brokken meer voor mijn Snuf!
Door Francisca
#119009
Cheetah eet het dus echt met smaak op.Laddy prbeert het wel maar onder veel protest.hij komt me ook echt vertellen dattie het ( nog niet ;D ) met mee eens is.Siamezen ::)
Bedankt in ieder geval voor de tips en het vriendelijke welkom.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#119020
[quote="Sunshine"]
Cheetah eet het dus echt met smaak op.Laddy prbeert het wel maar onder veel protest.hij komt me ook echt vertellen dattie het ( nog niet ;D ) met mee eens is.Siamezen ::)
Bedankt in ieder geval voor de tips en het vriendelijke welkom.
[/quote]
Hahahaha ik zie en hoor het gewoon, die siamezen zijn ook echte kletskousen ;D
Door Francisca
#119029
Joh echt wel. :DHij is me nu aan het vertellen dat ik nu!!!zijn drinkbak moet neerzetten.Die drinkbak is een vissenkom en die ben ik aan het schoonmaken.Ik zal het maar snel even doen want Laddy is echt wel een lieve Siamees.Zeggen anderen die een bepaald iedee hebben bij dat ras ::)
Francisca.
Door Lizzy
#119108
Praat me niet van Siamezen! Praatziek! Wij hadden vroeger een Siamees (zo'n echt ouderwets model met een bolle kop en ze was niet scheel - helaas had ze maar een heel klein staartje waar OOK nog eens een knik in zat - ze is overigens 19 jaar geworden en volgens mij is dat best oud voor een Siamees). Als je niet naar haar "luisterde" ging ze oorverdovend scheeuwen!

Maar goed, ze was wel de liefste kat van de wereld. Hoewel??? Als kitten heeft ze mij gebeten (ik was een jaar of 5 ofzo) en daar heb ik een flink litteken tussen mijn neus en voorhoofd aan over gehouden >:(.

Deze kat at overigens gekookte vis en rauwe geklutste eieren met een scheutje koffiemelk. En soms een brokje. En dat was het zo'n beetje. Wist m'n moeder veel.....
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 01 jul 2004, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Francisca
#119778
Toch deed je moeder dan wel iets goed,denk ik gezien de leeftijd.Onze Laddy is trouwens een kater met bolle kop. Scheel kijken kan ie ook.
Gister heeft hij trouwens braaf zijn bakje leeggegeten.Met versvlees.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door