Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lily
#1191046
Hai allemaal,

Rocks, mijn oudste Duitse Dog van 8 jaar, eet aarde.
Niet een beetje, nee een hele bloempot eet ie leeg.
Ik heb geen idee of dit iets te betekenen heeft?
Is verder gezond, behalve dat ie veel speeksel druppelt, dus geen slierten maar echt druppels.
Eet Smuldier, vis , ei, groenten,
Door henneke
#1191051
is het net verse aarde ? ik heb hier een keer met de jongens erbij geprobeert verse aarde in de tuin te verwerken maar dat rook erg lekker naar mest dus liepen ze het onder mijn schoffel vandaan te happen .
Door Lily
#1191057
Nee het is geen verse aarde, zit al twee seizoenen in de pot , ruikt niet naar mest.
Hij heeft een niet te stuiten drang tot aarde eten, ( nooit gehad) en eet gewoon om de plant heen.
Gek toch?
Door K&D
#1191063
Weet je dat je vorig jaar half maart ook last had van speekselende honden die gras aten? Is er een verband met de tijd van het jaar te leggen?
Zulke grote honden die ineens gras of aarde gaan eten...ik denk dan gelijk richting maagklachten?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1191238
ik zou iig oppassen.. strakkies heeft ie een verstopping of een torsie te pakken..
wijst druppen ipv gezond kwijlen niet op misselijkheid?
Door Fynn
#1191311
Ik denk ook dat hij last van zijn maag heeft.
Hier een ridgeback die dat regelmatig heeft .
Dan eet ze geen aarde maar elke plant die ze in de tuin tegen komt.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door oebaya
#1191858
Mijn honden, wel geen Duitse doggen, eten ook aarde. Het is helemaal niet zo ongewoon. Ook in bepaalde periodes van het jaar kunnen honden iets meer of minder gaan eten, zoals b.v. kruiden in het voorjaar.
Ik zou gewoon even mijn hond laten onderzoeken bij de dierenarts om te kijken of er niets met de maag mis is en als alles goed is, geef hem dan eens veendrenkstof op zijn eten. Daar zitten stoffen in, ik weet ook niet welke want over de samenstelling is niets bekend, die tekorten kennelijk aanvullen. Het helpt b.v. erg goed bij poep etende honden.
gr.
Nicolette
Door conleeuw
#1191868
ik denk dat het er van afhangt hoe de hond de aarde eet, als de hond niet snel genoeg het spul naar binnen kan schrokken of obsessief gaat aarde eten denk ik dat je zeker moet bedacht zijn op buik/maag klachten, is het net als mijn honden die iedere dag even van het buiten buffet genieten en een paar flinke happen bosgrond eten en dat al vier jaar lang doen, dan zou ik me er niet al te druk om maken :-\ zo denk ik er over ;)
Door belgje
#1191899
in het begin at Caro steeds haar drolletjes op
natuurlijk hadden wij dit niet graag en dus als ze het deed probeerden we haar tegen te houden
het was niet te doen zeg maar ons Caro zag dit als een heel leuk spelletje :roflmao:
op een dag zeiden we : foert eet het maar op, als het zo smaakt in uw muiltje, het kan ons niet meer schelen
kort daarna is ze daarmee gestopt.
was enkel om aandacht te krijgen en in het begin hadden we dit gewoon niet door  :doh:
Door Lizzy
#1192002
Een beetje aarde eten is niet erg. Maar veel aarde eten of obsessief aarde eten (zoals Conleeuw dat al schrijft): daar zou ik niet blij mee zijn. Ik zou twee dingen doen:

1)Naar een homeopathisch DA gaan.
2)Schindele's mineralen geven en kijken of het minder wordt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door