Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Natasjam
#1190944
Mijn hond (Coco een Australian Shepherd, zonder staart) kan niet zo goed tegen al die beloningskoekjes en ben ik dus steeds opzoek naar allerlei varianten. Maar ja, dat kun je dan weer niet zo lang bewaren of het wordt een enorme smeerbende. Nu hoorde ik van een droogmachine, die heb ik dus maar besteld en heb daar een paar vragen over.
Heeft iemand ervaring met een droogmachine? Welke soorten vlees kun je erin doen en hoelang moet dat dan drogen?
::)
Dank je ;D
Door Nynke
#1191094
Hoi Natasja, als je de zoekfunctie bovenin gebruikt kun je heeeeel veeeeel info vinden  :) :) :)

Ik droog voornamelijk kipfilet en runderlever en spierinkjes en het vlees  laat ik ongeveer 14 uur drogen  :) :) en de visjes ongeveer 8-10 uur. Als het kurkdroog is kun je het gewoon in een bakje op het aanrecht bewaren, als het nog vochtig is zou ik het in de vriezer bewarne. Ik droog het dus kurkdroog  ::)
Door Nynke
#1191113
bloemetje schreef: EN het blijft echt maanden goed hoor Nynke!
is het nou nog niet op ??  :o :o :o
Door bloemetje
#1191114
Nynke F schreef: is het nou nog niet op ??  :o :o :o
Nouw... Het is wel bijna zover hoor  ;D. Maar die vorige doos die je voor me gemaakt hebt heeft het nog veeeeel langer uitgehouden.
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1191149
Ik ben erg tevreden met mijn droger en droog er vis in en kipfilet en rundvlees en kippenekken en lever( wat ik wel vind stinken  ???) , luchtpijp, long, kippenmaagjes, hartjes ,dus vanalles en nogwat en de honden vinden het overheerlijk :)
Door Beppie1
#1191157
Hier draait hij nu met iets nieuws...kippevellen.....

En Aiji draait rond in de keuken.... het ruikt blijkbaar..ehhh... Aangenaam...
Door pallas
#1191503
Ik droog konijnen lever, long, eendehartjes en allerlei spiervlees.
Als ik het door en door droog is het heel lang houdbaar.
Meestal doe ik dat niet en gaat het half droog in porties de vriezer in.

De lamlong is tot nu toe favo :D
Gebruikersavatar
Door pike
#1191620
Ik droog als snoep vooral long (goedkoop en nauwelijks voedingswaarde) en kipfilet (helaas wat duurder maar niet vet) en soms ook pens. Goed gedroogd blijft het bij mij heel lang goed (ik heb nog nooit iets gehad wat ging schimmelen of bedorven was of zo), ik bewaar de voorraad gewoon in de koelkast en dat gaat goed.
Maar let wel op dat je niets in je broekzak of zo laat zitten als dat de wasmachine in gaat. Ik heb laatst per ongeluk penssnoepjes mee gewassen, dat rook niet zo fris toen het deksel openging. Ik begreep maar niet wat er nou zo stonk in die wasmachine totdat ik de penssnoepjes op de bodem van de trommel vond  :-X  :-X
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1191845
hier gaat ook van alles in de droger, vooral long, maar ook pens, lever, hart, nier, spiervlees, vis enz. Kip heb ik ook wel gedroogd maar dat haal ik tegenwoordig voordeliger bij de C1000 ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door