Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#119070
Mozes is een ro...hond ;D ;D, jat alles wat iets op eten lijkt.
Vanmorgen viel er een grote aardappel met schil uit mijn handen en voordat ik er iets aan kon doen had hij hem in zijn bek en heeft hem opgegeten met schil en al,

hij zei jammie :P :P :P
Is het schlecht of geeft het niets???
Door Ineke
#119075
Ik zou me er zelf niet zo druk om maken geloof ik.

Of het slecht is? Dat zou me verbazen. Je moet ze natuurlijk niet op het dagelijks menu zetten ;)

Zelf eten we geen aardappelen meer. Het is net zo goed voor je als een hap suiker :o
Laatst gewijzigd door Ineke op do 01 jul 2004, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door senadance
#119081
Nou Ineke, dat aardapels niet goed voor ons zijn kan er bij mij niet in.
Veel vitamine c en toch wel erg gezond hoor ??? van de aardappel.

Dus wie weet meer ??? ???
Door Lizzy
#119096
Nou, het past niet zo goed in het dieet van een hond (erg veel zetmeel). Maar zolang er geen groene schil of uitlopers aan deze aardappel zaten, kan het geen kwaad.

Sommige mensen geven wel eens wat gekookte aardappel hoor en soms zoete aardappel, maar ik zou het niet vaak geven, nogmaals ivm zetmeel.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 01 jul 2004, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door serradomar
#119105
Nou dan moet je eens op het platteland gaan wonen/vakantie vieren na de aardappelrooitijd....
Probeer je honden dan maar eens geen aardappelen te laten eten/jatten... ;D
Dat vinden ze dus net zo lekker als een rauw stuk vlees....met schil, modder, uitlopers, rotte plekken en al....bieten net zo....(gelukkig verbouwen ze hier niet veel meer dan dat, tenminste de rauwe mais en granen schijnen niet zo lekker te zijn... ;D)
Ze hebben er nooit wat van gekregen en ik moet zeggen dat het mij ook sterk doet denken aan de natuur....daar zullen de knollen toch ook niet netjes gewassen en gekookt zijn...?

groetjes marit
Door @lma
#119406
Onze golden snaaide ook regelmatig een aardappel uit de aardappelbak ;D ;D, is er nooit ziek van geweest en is in goede gezondheid 14 jaar geworden, dus echt kwaad kan het niet
Door Marieke
#119809
Mijn hond heeft ook weleens zelf een aardappel 'gerooid' en toen deels opgegeten. Ik denk dat je vooral uit moet kijken voor de plant zelf.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door