Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door koppiekrouw
#1190048
ik heb een probleem met mijn hond tessa zij heeft plekken op haar achterpoten en daar bijt zij aan ik ben al naar de dierenarts geweest en die zij zet haar op lamen rijst zetten en dan moet het over zijn (het is geen schimmel)
maar het is nog niet over kan mij iemand vertellen wat het wel is toen we haar kregen had ze al kleine plekjes op haar poten het zijn juigdpusjes zegt de dierenarts maar de plekjes zijn nu plekken waar zij aan bijt.
help mij ik sta voor iedere raad open. :please: :please:
Door Borke
#1190058
Welkom op Barfplaats!
Zoals je misschien gezien hebt is dit een voedingsforum, dus wil ik graag weten wat je je hond voert en hoe lang je dit al doet.
Is lam en rijst brokken of is dat vers rauw lamsvlees met gekookte rijst?
Wat is het voor hond, hoe oud is je hond?

Het is wel zo leuk als je je even voorstelt in de voorstelhoek  ;)
Door Helma
#1190358
Tja, je bent hier bij een forum waarbij de mensen hun honden rauwe voeding geven.
Een groot deel van de mensen ' barfen' en een deel geeft hun honden KVV. (kopleet verse voeding)
Menig hond kan niet goed tegen brokken.
Die van mij destijds ook niet.
Ik zou zeggen de brokken weg en over op vers.
Kijk maar eens wat rond op dit forum, daarbij kun je zien dat je tal van mogelijkheden hebt.
Je kunt er voor kiezen om gelijk over te gaan op BARF.
Er zijn hier genoeg mensen die je hierbij kunnen en willen helpen.
Mocht je dit (nog) niet willen, kun je ook eerst overgaan op KVV.
Enkele merken: Carnibest, Energique, Rodi, Duck, Smuldier.
Het verschil in deze merken zit hem grootendeels in de calciumbron.
Bij de een is dit gemalen botten, bij de ander een andere calciumbron.

Ik ben destijds overgegaan van brokken naar Energique nr. 4 en vervolgens op carnibest.
Mijn hond doet het er erg goed op.

Hoop dat je hier iets mee kunt.
Succes!!
Door koppiekrouw
#1190503
ik ben nu twee dagen over gegaan op vers voer van het merk Energique maar mijn hond is nu even wat zagereinig ik zal zien wat het doet. al vast bedankt en ik ga nog even rond kijken dat meer met dit soort problemen zijn. :D
Door sandrra
#1192515
Wat jij schreef werd tegen mij ook verteld ...oh za; wel dit zijn of dat en ook van die ranzige br*kken aangesmeerd gekregen.
Uit eindelijk op vers ( wij barfen) is t helemaal over. Zij is dus gewoon allergisch voor granen. ( en brokken bestaan voor t grootste gedeelte daar uit)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door