Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Elles0512
#1189207
Hoi

Gisteren was ik op visite bij de fokkers waar mijn katten vandaan komen.
We hadden het zo over voeding, en ze weten dat ik barf. Ze vroegen wat ik dan zoal gaf, dus ik verteld, vleesbot, spiervlees en orgaan.
De man zei toen: "Dat je spier en vleesbot geeft, is prima, maar orgaanvlees is voor raskatten echt uit den boze".
Ik legde uit dat tijgers ook een heel prooi eten incl. orgaan. Hij zei dat het voor wilde dieren, en ook voor huiskatten ( en honden) die gewoon buiten komen, en ook bijv regenwater drinken e.d, geen probleem is (orgaanvlees), maar dat het voor gedomesticeerde katten zeer slecht is vanwege de bacteriën waar deze katten niet immuun voor zijn.
Ik ben best erg geschrokken vanwege dit verhaal/dit gesprek, omdat ik ervan overtuigd ben van het feit dat het perfect is voor honden en katten om barf te geven, maar voor raskatten heb ik er me eerlijk gezegd niet in verdiept dat dit slecht zou kunnen zijn :-[.
Wat moet ik hier nu mee, mijn katten genieten echt ervan?

Groetjes Elles
Door Lizzy
#1189213
Wat je hier mee moet? Over je schouder gooien, zo de prullenbak in. Dit slaat namelijk echt helemaal hartstikke echt nergens op. Ik heb echt nog nooit zoveel onzin gezien zeg :o

Natuurlijk heeft een kat ook orgaanvlees nodig. Voor de vitamines en mineralen. Bovendien, waarom zou er in orgaanvlees bacterieen zitten? Sorry hoor, maar deze man weet echt niet waar ie over praat.
Door Krullebol
#1189217
Ik geloof er zo 1,2,3 ook niets van. Dan zouden er in spiervlees toch ook bacterien moeten zitten? Maar je kan natuurlijk altijd vragen hoe hij aan die info komt en mss heeft hij er wel een linkje van?
Door Too
#1189250
;D ;D ;D

Een héééééél bijzonder verhaal, op welk moment is de evolutie van de raskat anders gegaan dan die van de htk... en wat nou als je kruising hebt.. en....

lekker laten l*llen
Gebruikersavatar
Door Sher
#1189444
koekje schreef: ja en amen zeggen en vingers 2 kootjes diep in de oren steken.
als je thuis komt, weer gewoon verder barfen.
Too schreef: ;D ;D ;D

Een héééééél bijzonder verhaal, op welk moment is de evolutie van de raskat anders gegaan dan die van de htk... en wat nou als je kruising hebt.. en....

lekker laten l*llen
Ik vind dit weer een heel mooi verhaal. ;D ;D ;D
Door YaYa
#1189876
Wat een l*lverhaal zeg. Een kat is een kat. En of het nou een htk is of raskat. Het spijsverteringsstelsel enz. verandert daardoor echt niet.
Door brie
#1189905
??? ??? ???
Goh, waar heeft deze meneer zn wijsheid vandaan gehaald?
Zou op zich wel handig zijn al mijn "raskat" Mickey geen orgaan nodig zou hebben...Hij is er namelijk niet zo dol op  ;D
Maar dat zou dus betekenen dat mn htk katten wel organen nodig zouden hebben? Ik zou bij G*d niet weten waarom raskatten niet tegen organen zouden kunnen en htk katten wel. Bacteriën??!! Wat een kulverhaal!!!!

En? Overtuigd, of ben je nog steeds een beetje bang?
Gebruikersavatar
Door el-grillo
#1190124
Als je het niet zou geven heb je pas een probleem (i.v.m. tekorten) en als ze er niet tegen zouden kunnen hadden ze dan niet allang wat moeten krijgen???? Bij mij huppelen ze nog steeds super gezond rond hoor!!! En wat zegt hij dan over HTK katten die niet buiten komen en dan ook geen regenwater drinken e.d.? En de raskatten van mijn zus (die dus wel buiten komen) zouden er dan perfect tegen kunnen??
Door Anthraciet
#1190132
Niet alleen in orgaanvlees zitten bacteriën, maar in de rest ook hoor.


Je moet hem maar eens vragen of hij eerst door een stofvrije, schoongezogen ruimte gaat voor hij bij zijn katten is, want anders kan hij wel verschrikkelijke bacteriën meenemen! :o


;D
Door Borke
#1190145
Waar halen mensen het vandaan  ;D

Toen ik nog niet wist wat Barf was en dat er meer mensen waren die hun katten rauw vlees geven, gaf ik een moederpoes vlak na de bevalling al wat rauw lamshart, om aan te sterken.
Kittens kregen ook zo nu en dan wat lamshart en dat nog voordat ze ge-ent waren (niet dat het wat uitmaakt hoor).
En ja het waren Maine Coons, dus raskatten, wat ook niets uitmaakt.
Alsof raskatten ander eten nodig hebben dan 'gewone katten'  8)
Door Robian
#1190237
Proest !!! Tja, duidelijk een gevalletje van "de bel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt".

Ik heb nu beeld van een raskat die de orgaantjes uit zijn pas gevangen muis aan het verwijderen is. (heb nogal een levendige fantasie  :P )
Door Too
#1190288
Ik kom even terug om nog s te lachen ;D ;D

In de bar stond vorige[?] week een filmpje van een Duitse dierendokter die t voeren van rauw vlees een groot risico voor de volksgezondheid vond...
je aait ze, ze slapen soms zelfs in bed :o en ze likken aan je handen......
alle salmonella's en andere vieze beestjes worden op de mensch overgebracht

;D ;D
die ws nooit gekeken waar honden en katten hun neus in steken.....
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door