Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1190218
Volgende week komt mijn 1e bestelling van Herby  :D
Maar wat doe ik als het er is??
Het zullen porties moeten worden, dus hoe pak ik dat aan?? Moet ik dan eerst de boel deels laten ontdooien, herschikken en weer invriezen ofzo???  :-\
Laatst gewijzigd door Lefki&Amy op do 12 mar 2009, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#1190225
tja ik ben heel makkelijk en gooi alles gewoon de vriezer in...meestal is alles per kilo verpakt en als ze dan eens 2 dagen hetzelfde eten maakt de jongens niet uit..
wel laat ik de lamsribben wat ontdooien en die hak ik dan in de juiste maten..
#1190227
Soms zijn er dingen bij die gewoon vers zijn net als de mixen .
Die kun je makkelijk portioneren.
De rest half laten ontdooien en dan snijden of gewoon helemaal laten ondooien en dan portie's van maken en  hup je vriezer weer in  ;)
Door Robian
#1190228
Snorrie ik kon het niet laten  8)

Ik laat het altijd een beetje ontdooien en snij het dan met een koksmes aan stukken.
Nu de poezen compleet op Barf staan gooi ik het gewoon per kilo in de vriezer.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1190232
Robian schreef: Snorrie ik kon het niet laten  8)

Ik laat het altijd een beetje ontdooien en snij het dan met een koksmes aan stukken.
Nu de poezen compleet op Barf staan gooi ik het gewoon per kilo in de vriezer.
Geeft niks, blij dat er nog een beetje lol is hier  ;)
Door hermine
#1190247
Ik gooi het doorgaans ook meteen in de vriezer. Voorheen liet ik alles braaf een beetje ontdooien en stond ik de rest van de avond met een snoeischaar, mes, rothumeur en een hysterische kat ieniemini porties te knippen en te hakken. Nu verdeel ik het een beetje, dus als meneer morgen parelhoen dient te eten, gaat de hele zak parelhoen eruit en dan pas wordt er geportioneerd. Bevalt prima, moet ik zeggen!
Door Nynke
#1190257
ik gooi het ook zo in de vriezer, en als ik er iets uithaal en ik wil het niet allemaal gebruiken, laat ik het grotendeels ontdooien en dan gooi ik het overige weer terug in de vriezer  :)
Door Iris73
#1191067
Ik heb altijd geleerd dat je ingevroren vlees na ontdooien niet meer kunt invriezen, dat het niet alleen ten koste van de kwaliteit van het vlees gaat, maar dat het zelfs schadelijk kan zijn (bacterieën). Ik heb dus wel overwogen om bij Herby te bestellen, maar twijfel, omdat het meeste als een klomp aaneengevroren vlees geleverd wordt (nagevraagd bij Herby).
Ik twijfel dus of het wel gezond zou zijn voor de honden om twee keer ontdooid vlees te voeren, zeker als ik dat regelmatig zou doen.  :-\
Door Nynke
#1191117
Daar kunnen de honden wel tegen hoor !!  :) :) :) 

Als ze niet ziek worden van het eten van een dood konijn wat al een week of langer dood in het bos ligt o.i.d. dan worden ze ook niet ziek van 2 keer bevroren vlees  :) :)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1191844
Iris73 schreef: Ik heb altijd geleerd dat je ingevroren vlees na ontdooien niet meer kunt invriezen, dat het niet alleen ten koste van de kwaliteit van het vlees gaat, maar dat het zelfs schadelijk kan zijn (bacterieën). Ik heb dus wel overwogen om bij Herby te bestellen, maar twijfel, omdat het meeste als een klomp aaneengevroren vlees geleverd wordt (nagevraagd bij Herby).
Ik twijfel dus of het wel gezond zou zijn voor de honden om twee keer ontdooid vlees te voeren, zeker als ik dat regelmatig zou doen.  :-\
Zou niet weten waarom niet ::) Je hond al eens aan een kadaver zien (vr)eten wat in een ondefinieerbaar staat van ontbinding is????? ;D ;D
Gebeurd hier vaker hoor, en nergens geen last van (tenminste voor de honden niet).
Hier gaat het ook in brokken de vriezer in, en haal eruit wat ik nodig heb, en gaat de rest gewoon weer terug.
Enigste wat ik wel gedeeltelijk laat ontdooien na een bestelling is orgaanvlees. Daar maak ik gelijk pakketjes van
Door Iris73
#1192062
Geen van mijn honden (en ik heb al mijn hele bijna 36-jarige leven honden) heeft tot dusver aan kadavers ge(vr)eten. Wijlen mijn Odin heeft in een bloedhete zomer wel in een ondefinieerbaar lijk liggen rollen... om vervolgens wekenlang apentrots op haar lijklucht rond te lopen, liefdevol hijgend tegen je aan te kruipen etc.  :(
Drie keer wassen hielp niet... ze bleef stinken! Hondenliefde is geweldig, maar een stuk minder als het stinkt naar iets dat heel erg dood is!
Odin had een voorkeur voor dat soort dingen... eerder was ze al eens in een stinkende sloot vol kroos gesprongen...
Op latere leeftijd werd ze tuttebellig... liep om regenplassen heen enzo...  ???

Gelukkig zijn mijn huidige woefjes Tara en Britt minder gesteld op dergelijke Chanel No 5 voor honden ;)

Ik zal eerdaags een bestelling proberen. Kan iemand mij overigens vertellen hoe groot de diverse botten zijn? Ik vind het moeilijk een voorstelling te maken van bijv. damhertribben en -botten...
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1192115
Iris73 schreef: Geen van mijn honden (en ik heb al mijn hele bijna 36-jarige leven honden) heeft tot dusver aan kadavers ge(vr)eten. Wijlen mijn Odin heeft in een bloedhete zomer wel in een ondefinieerbaar lijk liggen rollen... om vervolgens wekenlang apentrots op haar lijklucht rond te lopen, liefdevol hijgend tegen je aan te kruipen etc.  :(
Drie keer wassen hielp niet... ze bleef stinken! Hondenliefde is geweldig, maar een stuk minder als het stinkt naar iets dat heel erg dood is!
Odin had een voorkeur voor dat soort dingen... eerder was ze al eens in een stinkende sloot vol kroos gesprongen...
Op latere leeftijd werd ze tuttebellig... liep om regenplassen heen enzo...  ???

Gelukkig zijn mijn huidige woefjes Tara en Britt minder gesteld op dergelijke Chanel No 5 voor honden ;)

Ik zal eerdaags een bestelling proberen. Kan iemand mij overigens vertellen hoe groot de diverse botten zijn? Ik vind het moeilijk een voorstelling te maken van bijv. damhertribben en -botten...
Ik bestel de ribben e.d nooit bij Herby, omdat ik nooit zeker weet of het dan wel jonge ribben zijn, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Mijn honden krijgen van Herby;
eenderuggen ongeveer 300 gram per stuk
eendekarkas ongeveer 1 kilo per stuk
parelhoen ongeveer 400 gram per stuk
haas en konijn verschilt nogal van afmeting en gewicht
herteribben komen hier uit Mill, en de lams,-en geiteribben van het IC. Eendenekken en kalkoennekken krijg ik via Pauline
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door