Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lia
#1190
Ik heb een vraagje.
Laatst hoorde ik van iemand dat een scheutje komboucha thee, toegevoegd aan het drinkwater van honden een gunstige uitwerking zou hebben, vooral bij darmklachten, zoals diarrhee.
Hebben jullie daar wel eens van gehoord? Ik kan er nergens iets over vinden, dus vroeg ik het me af.
Complimenten voor deze site trouwens Lizzy, ziet er geweldig uit , erg overzichtelijke informatie!
groeten, Lia
Door Lizzy
#1191
Hoi Lia, bedankt voor jouw compliment! Ik heb eerlijk gezegd alleen nog nooit van Komboucha gehoord. Maar, ik vond wel een forum over Komboucha. Misschien kun je daar eens kijken?

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... rum=54&175

Daarnaast vond ik ook nog deze site over deze "wonderzwam":

http://www.praktijknoa.nl/komboucha.htm

Misschien kun je daar wat vinden! Of desnoods de vraag stellen?!
Groetjes, Lizzy
Door roger
#1192
<<[quote]Hoi Lia, bedankt voor jouw compliment! Ik heb eerlijk gezegd alleen nog nooit van Komboucha gehoord. Maar, ik vond wel een forum over Komboucha. Misschien kun je daar eens kijken?<<


Liz, zit die zwam niet in dat dieet dat je whoofer hebt gegeven, op advies van die collega van Tannetje , of is dat een andere , daar zat toch ook een zwam bij of vergis ik me?

Gr.
Roger.
Door Ink
#1193
http://www.kombucha.cc

Zat te lezen. Maar als ik af en toe lees wat mensen voor hocuspocus aan zichzelf en aan hun honden geven vraag ik me wel eens af ...
Door Ink
#1194
Ik denk nog: "Ik zeg NIET Ellen zal het wel gebruiken of gebruikt hebben" .....
Door Lia
#1195
Ik ken de Komboucha thee, het heeft wel wat van appelcider. Veel mensen hebben er baat bij en of dat dan tussen de oren zit of niet vind ik er helemaal niet toe doen, maar het gebruik ervan voor honden was nieuw voor mij. Dus ik was gewoon nieuwsgierig, juist omdat er ook over kefir wordt geschreven.
Lizzy, jij zegt dat kefir maar eens in de week mag worden gegeven i.v.m. vitamine K.
Geldt dat ook voor biogarde?
groeten, Lia
Door SHIVA
#1196
Ik ken de Komboucha thee, het heeft wel wat van appelcider. Veel mensen hebben er baat bij en of dat dan tussen de oren zit of niet vind ik er  helemaal niet toe doen,  maar het gebruik ervan voor honden was nieuw voor mij.  Dus ik was gewoon nieuwsgierig, juist omdat er ook over kefir wordt geschreven.
Lizzy, jij zegt dat kefir maar eens in de week mag worden gegeven i.v.m. vitamine K.
Geldt dat ook voor biogarde?
groeten, Lia
hoi lia ik gebruik al 3jaar de komboua alleen voor de honden gebruik ik het uitwendig als ze wondjes hebben als ontsmettingsmiddel ik zelf durf het eigenlijk niet inwendig te geven ooit een keer gedaan en zijn toen vreselijk aan de diaree geweest dus ik geef het ze niet meer wij voelen ons er goed bij bij deze zwam
maar andere hebben weer baat bij de aloa vera
gr shiva
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door