Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mir
#1189455
Even een vraagje over het verzekeren van honden. Wat vinden jullie ervan.  Wij hebben akira niet verzekerd omdat we ervan uitgaan  (en hopen natuurlijk) dat we niet veel bij de dierenarts hoeven te komen met haar. Toen we voor de inenting bij de dierenarts kwamen kregen we een folder mee over verzekering en werd ons dit toch wel min of meer aangeraden.
Wat is jullie ervaring?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1189484
tja , ik heb mn 2 meiden ook niet verzekerd, maar zul je net zien dat ze dan een keer een operatie nodig hebben :(
nu moet ik wel zeggen dat ik 40 euro per maand automatisch op een spaarrekening overschrijf voor de doggies , als ze hun jaarlijkse prikkie nodig hebben of iets dergelijks , een hondenspaarrekening eigelijk dus :wavetowel2:
Door Djeena
#1189577
Je kunt er nooit van uitgaan dat je weinig bij de dierenarts komt want dat weet je gewoon niet. Ik heb voor Djeena 7 jaar geleden een verzekering afgesloten bij Dier en Zorg en ik ben echt blij dat ik dat heb gedaan. Ziekte en ongevallen zijn verzekerd, je hebt een eigen risico van 19% en veel wordt vergoed. Wat zij vergoeden kun je terugvinden in de voorwaarden. Djeena is nierpatient en er moet regelmatig bloedonderzoek worden gedaan en zij slikt medicijnen. Reken maar uit. Voor meer info: www.dierenzorg.nl. Aan de ene kant is de premie best wel hoog maar zij is wel goed verzekerd. Succes ermee!
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1189637
Ik heb Yuki ook al 10 jaar verzekerd en ben er heel blij mee!! Zorgen over de gezondheid is al meer dan genoeg, daarbij wil ik geen zorgen om de financien hoeven hebben...
Door tessa
#1189647
De shi tzu's zijn niet meer verzekerd, daarvoor in de plaats heb ik mijn boxerpup Tanja verzekerd, de boxer is een ras waar veel gezondheidsproblemen voorkomen dus leek het me wel slim om haar te verzekeren (gelukkig heb ik er nog geen gebruik van hoeven maken :P)
Door Tica
#1189653
Ik heb wel een verzekering, hondje is pas 9 mnd. en gelukkig nog weinig gebruikt van gemaakt, maar je weet nooit in de toekomst, hoop het niet, maar je weet het niet.

Als je een verzekering neemt zoals ik toen de hond als pup kwam, vallen de kosten wel mee per mnd.
Door Suzanne
#1189690
Hoi,
wij hebben onze beide honden verzekerd. Voor Merlijn hebben we de premie voor d ekomende paar jaar er al uit ;-)
Voor Tristan hoop ik dat het nooit zover komt, maar mocht het een keer echt nodig zijn (en dan denk ik nog maar aan "gebroken pootje") dan vind ik het al prima.

Het is voor mij een geruststellende gedachte... maar het is een keus!

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1189711
Ik heb mijn honden in de verzekering.
Jory heeft me in haar laatste levensjaar zo'n 3500 euro gekost. Alleen een weekendje opname in een tweede lijnskliniek kost al 1200 euro, terwijl daar eigenlijk niet veel meer is gebeurd als een echo en wat bloedonderzoek en infuus.
En als ik de premie er niet uit haal, dan ben ik ook blij, want dan hebben mijn honden niets gemankeerd! :D
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1189880
Mijn ervaringen met mijn vorige honden hebben me doen besluiten de gezusters allebei te verzekeren.
Ik heb me verdiept in alle verzekeringen en heb gekozen voor Petplan. ;)
Door Danny
#1189929
Ja ik heb Gina ook verzekerd!
Vind het gewoon een fijn gevoel. Heb tot nu toe al een aantal kleine dingen gehad wat iedere keer netjes vergoed wordt.
Door moniqueo
#1189931
Ik heb ze ook verzekerd. Mijn jongste gezonde hond heb ik vorig jaar in augustus verzekerd,in november en december is hij geopereerd.
De verzekering dier&zorg betaalde zelfs de kosten die ik in Belgie had gemaakt.
Ik hoop dat ik voor de rest van hun leventje voor niks betaal, maar de ervaring heeft geleerd dat de hondjes op het eind van hun leven dikwijls
behalve veel verdriet ook veel geld kosten.
Door Red_Hunter
#1189972
Ik heb ook alle drie de hondjes in de verzekering. Mijn vorige hond kreeg hartproblemen en ik was zo'n 100 euro per maand kwijt aan medicijnen en dan nog alle onderzoeken erbij, die was dus niet verzekerd.
Daarna dacht ik ook, dit wil ik niet meer en heb mijn nieuwe honden dus in de verzekering gestopt.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door