Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door basisbarf
#1189231
ik heb vandaag mn bestelling gehad via herby
zuci krijgt van daag 359 gr zalmkop en 250 gram herten vlees

nu zit ik met het volgende wij zijjn bij familie die dus geen weeg schaal hebben ;)

hoeveel gram zou die zalm zijn zou ik die haar alleen geven of toch ook wat vlees toe voegen???

graag hulp ;D
Door Bennie
#1189280
Heb er even eentje gewogen, ruim 500 gram, die kilo is dus ietwat overdreven.
Door Bennie
#1189291
Wil je je familie uberhaupt aandoen haar daar zalmkop te voeren  ;D?
Je kunt natuurlijk ook het hertenvlees bewaren en de hele kop voeren, geen idee hoe je er een stuk af wilt halen zonder hakbijltje. Of nu alleen het hertenvlees (dan hou je je familie te vriend, anders beginnen ze het komende jaar over wasknijper op de neus) en dan thuis nog een stuk zalmkop voor het slapen gaan?
Door basisbarf
#1189298
thanx voor je reactie maar we zijn nu aan t eehh poep spuiten op t land dus mn vriend zn moeder is wel wat geur gewent hahah ze vind het dan ook niet erg
dan ga ik zuci alleen de zalm kop geven end an morgen weer het nromale menu thanx!!
Door sandrath
#1189445
Ik merk dat de zalmkoppen van Herby vaak tussen de 400 en 500 gram zitten.

Succes, zeker als je gaat hakken... ik zou mijn keuken lekker inpakken tegen de spetters  ;D!!
Gebruikersavatar
Door nova
#1189622
Yep, die koppen wegen al snel 600 gr, sommige nog meer. Dat zijn zalmen die er een zwaar hoofd in hebben ;D ;D.
Maar om het even wat een kop weegt, ik vraag me af hoe je daar 359 gr. vanaf zou willen halen?

Ik ben best handig, maar dat gaat ook mij niet altijd lukken.
Misschien is een weegschaaltje toch een handig ding voor je  ;)
Door Huskymeisje
#1190014
Ik geef de koppen altijd gewoon zo. De ene keer hebben ze dan wat meer dan de andere keer. Alleen wanneer de kop mij erg klein lijkt doe ik er nog wel eens wat bij. Hakken van die koppen is nie echt leuk.
Door hetty2
#1190999
Ik doe de kop door midden snijden met een groot mes, dan heb je ook geen spetters  :D Wel stinkhanden van het vasthouden, maar ja.... mischien moet je maar even meehelpen met gieren, dan ga je vanzelf wel anders ruiken....
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1192556
Hier worden de koppen altijd doormidden gehakt,1 is te veel voor mijn honden,ze zouden best wel eens wat meer mogen hebben maar dan gaan ze aan de diarree,ook niet prettig.


Ik koop er meestal 5 plus graat/staart en dan allemaal eerst hakken en per 2 halve in een diepvrieszak.

Als ik op vakantie ga dan gaat de weegschaal altijd mee,ook voor mijzelf voor als ik iets ga koken waarbij ik het nodig heb,ik heb zo'n dunne digitale ideaal. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door