Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door arlette
#1189075
Ik heb (om eens te proberen) wat makreelkoppen in de lengte doorgesneden en in de droogmachine gedaan. Ze zijn heel goed droog. Ik zou ze als snackje willen geven maar ik durf niet goed. Is dat te scherp? Mij lijkt het wel oké, maar ik durf ze toch niet te geven zolang ik van jullie gehoord heb wat jullie ervan vinden. Is er nog iemand die dat geeft?
Door arlette
#1189214
Neen dat duurt niet zolang. Ik heb ze in de lengte doorgesneden en dan waren ze niet al te dik. Ging goed in machientje.
Vishuiden wil ik ook wel proberen. Haal je die gewoon bij de visboer op de markt?
#1189243
Ik krijg verschillende huiden van zalm en kabeljauw en volgens mij tonijn( moet ik de volgende keer even vragen wat dat voor huid was).
Die huid van witvis is binnen 6 uurtjes droog .
De huid van zalm duurd langer, zo'n 10 á 12 uurtjes en die moet je tussendoor wat deppen met keukenpapier want daar komt nog best wat vet vanaf  tijdens het drogen.
die witvishuiden kun je ook wat oprollen en dan kleinere stukjes van knippen , dan krijg je een soort viskoekjes .
Door Nynke
#1189338
Sweet Dutchess schreef: die witvishuiden kun je ook wat oprollen en dan kleinere stukjes van knippen , dan krijg je een soort viskoekjes .
Rol je ze op voor het drogen of na het drogen ?  en zet je ze dan vast met een prikker of blijven ze mooi opgerold ?
Door Nynke
#1189407
Sweet Dutchess schreef: oprollen voor het drogen , daarna kan je ze niet meer rollen .
Ik zet ze niet vast .
Gewoon met de rand naar beneden leggen, dan blijven ze goed liggen.
okido  :) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door