Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nena shihtzu
#1189149
De laatste weken is Nena heel erg aan het niezen. Soms komt er een beetje vocht uit maar soms zo erg dat heel je gezicht onder zit.  Ze is een shih-tzu en dus loopt ze laag op de grond.

Is het erg dat een hond niest?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1189183
nou ja als ze zo erg niest zal er wel iets dwars zitten.....
ik bedoel iets in haar neusje..
dat er vocht uitkomt lijkt me ook niet echt normaal, hoest ze ook? dan zou er kennelhoest in het spel kunnen zijn..
maar zo vaak niezen is niet goed, misschien ritje da?!
Door Nynke
#1189414
misschien reverse sneezing anders ??  is het vooral als ze zich druk maakt ?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1189604
Nynke F schreef: misschien reverse sneezing anders ??  is het vooral als ze zich druk maakt ?
yep kan ook, maar als je hond dat ook zovaak heeft...
Door Nena shihtzu
#1189903
nee tis meestal als ze op dr rugje lig en ik dr buikje aai bijvoorbeeld of als ze aan het spelen is dan wil ze ook nog wel eens niezen.. Kan ze niet verkouden zijn doordat ze laag op de grond loopt? Het is natuurlijk best wel nat weer geweest en soms ook best wel koud. Ik droog dr wel altijd af als ze nat is dat wel.
Door Chaos
#1190051
Nena shihtzu schreef: nee tis meestal als ze op dr rugje lig en ik dr buikje aai bijvoorbeeld of als ze aan het spelen is dan wil ze ook nog wel eens niezen.. Kan ze niet verkouden zijn doordat ze laag op de grond loopt? Het is natuurlijk best wel nat weer geweest en soms ook best wel koud. Ik droog dr wel altijd af als ze nat is dat wel.
Eén van mijn honden niest ook als hij op z'n rug ligt. Vaak als hij even heeft liggen draaien op z'n rug, of als je hem inderdaad over z'n buik aait. Na een tijdje gaat hij dan niezen.
Verder niest hij nooit, dus ik ga ervan uit dat het door het op z'n rug liggen komt.
M'n andere hond ligt ook regelmatig op haar rug, maar die niest nooit. :-\
Door Suri&Bohdi
#1190774
Bohdi doet steeds niezen als je terugkomt van weggeweest en hij probeert
te lachen, heeft dat misschien te maken dat die z'n lippen probeert op te trekken..??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door