Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nouchka
#1188401
Ik heb een vraagje over mijn Ierse Setter Bailey.
Een week geleden wou ze 2 dagen niet eten.  Als ze in huis is, ligt ze constant te bibberen.  Ze heeft een jaar geleden een bronchite gehad, dus ik was weer daar aan het denken, maar ze had geen koorts.
Toch ongerust en dus naar de dierenarts ( hier in de buurt, niet mijn vaste) geweest.  Op de weg daar naartoe had ze een beetje diarree.  Dierenarts hoort mijn verhaal aan, en beslist om een foto te nemen van haar maag en darmen.  Op de foto zien we iets in haar maag zitten dat een steentje of een bot kan zijn.  DA geeft haar 2 spuitjes (tegen braken en antibiotica) en geeft pilletjes mee naar huis nl Stomorgyl.  Als ze na 2 dagen nog diarree heeft en niet wil eten , moet ik terug komen. 
De dag erna is Bailey weer beginnen eten, maar dat is nu na een week ook weer wat minder.  Het trillen blijft.  Het is gewoon zielig om te zien.
Oh ja, buiten is ze even vrolijk als altijd en ze heeft ook geen diarree meer.

Herkent iemand dit? Wat ik wil uitsluiten dat het iets lichamelijk zou kunnen zijn. 
Want wat er dan ook nog bij komt ; ik denk misschien ook dat het stress zou kunnen zijn.  Mijn vriend en ik zijn uit elkaar.  we zijn totaal niet met ruzie uit elkaar gegaan, maar hij woont hier dus niet meer.  Zou het dat dan kunnen zijn??
Wat denken jullie?  Ik vind het zo moeilijk, omdat ze voor de rest eigenlijk wel vrolijk is.  Alleen bibbert ze dus constant.  Moet ik nu terug naar de DA of wacht ik af?
Ik weet het, jullie zijn geen DA's maar ik vind jullie raad altijd geweldig :-*
Door kojak
#1188409
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nouchka
#1188420
Lizzy schreef: Ze is toevallig niet loops geweest? (en nu schijnzwanger).
Ze is in december loops geweest. 
Kan dit dan nu nog?
Is bibberen een symptoom?  (mijn andere setter is al 2 keer schijndrachtig geweest, maar had dit niet)

Ben net naar haar tepeltjes gaan kijken, de achterste zijn wel wat gezwollen.
:-\
Door Lizzy
#1188427
Nouchka schreef: Ze is in december loops geweest. 
Kan dit dan nu nog?
Is bibberen een symptoom?  (mijn andere setter is al 2 keer schijndrachtig geweest, maar had dit niet)

Ben net naar haar tepeltjes gaan kijken, de achterste zijn wel wat gezwollen.
:-\
Ik zou even de weken tellen, van het begin van de loopsheid tot nu. Ik heb dus met mijn Linga gehad dat ze de hele dag onwijs lag te bibberen en dit bleek van de schijnzwangerschap te zijn. Ik dacht serieus dat ze ziek was. Maar zodra ik met haar naar buiten ging: was het over en was er niks aan de hand. Zodra we weer thuis kwamen, begon ze weer zielig in dr bench te liggen en te bibberen. Ik vond haar ook wat sloom. Binnen dan he, buiten niks aan het handje.
Door Suri&Bohdi
#1188431
suri was ook schijnzwanger ruim een maand naar haar loopsheid,maar die deed ook niet trillen,
alleen alles verzamelen wat ze te pakken kon krijgen en er kwam pus uit haar tepels, en die waren ook behoorlijk opgezet...
Door Nouchka
#1188448
Ze is 8 december loops geworden dus als ik goed kan tellen zitten we nu 11 weken verder.  Kan dat dan nog????
Maar wat jij beschrijft, zie ik dus ook bij haar.  Ze lijkt doodziek binnen en niets aan het handje buiten.
Door vagebond
#1188570
Typisch schijnzwangersschapssignalen. Heb hier ook regelmatig schijnzwangere teven. Elke keer denk je dat ze echt wat hebben, ga je naar buiten, is er niets aan de hand?! In jouw geval lijkt t er ook op, gelukkig maar toch?
Door Nouchka
#1188919
vagebond schreef: Typisch schijnzwangersschapssignalen. Heb hier ook regelmatig schijnzwangere teven. Elke keer denk je dat ze echt wat hebben, ga je naar buiten, is er niets aan de hand?! In jouw geval lijkt t er ook op, gelukkig maar toch?
Zeg dat wel, het is een pak van mijn hart dat het dat 'maar' is.  Ik ben toch erg ongerust geweest.
Jammer dat de DA het dan ook niet opgemerkt heeft.  Had me toch wat kosten bespaart. ::)
En eigenlijk gek dat ik het zelf niet door had.  Dat bibberen had ik nog nooit als symptoon gezien, maar haar tepels zijn opgezwollen en ze zit plots constant te graven in de tuin.  Doet ze anders nooit.

Ik heb eigenlijk altijd gehoord dat als ze schijnzwanger zijn, ze dan best gesteriliseerd kunnen worden.  Verhoogde kans op baarmoeder ontsteking.  Is dat zo?  Sam is al 2 keer schijnzwanger geweest  (en wie weet hoeveel keer voor ze bij mij was) en Bailey nu ook dat.  Ik wil ze liever niet laten steriliseren.... :-X
Door Lizzy
#1188934
Bij mijn weten verhoogd schijnzwangerschap niet de kans baarmoederontstekingen maar is er, na iedere loopsheid, steeds een beetje meer kans dat een teefje ooit een baarmoederontsteking ontwikkeld. Er zijn dus zat honden die gewoon 15 worden met baarmoeder. En er zijn dus honden die een baarmoederontsteking krijgen, op zekere leeftijd. Als jij haar niet wil laten steriliseren: moet je dat gewoon niet doen. Maar, ik zou haar na de loopsheid wel iedere keer goed in de gaten houden op de symptomen van een baarmoederontsteking.
Door Red_Hunter
#1188985
Een Ierse setter stereliseren zou ik ook niet doen, je verpest de hele vacht.
Ik heb een foto gezien van zo'n teef, daar word je echt niet blij van.
Ik zou eens homeopatische druppels gaan geven tegen schijnzwangerschap, want je hond is echt niet gelukkig zo, ik weet er alles van.
Mijn teef is ook elke keer schijnzwanger en er behoorlijk down van. Ik heb voor haar de standaard druppels gebruikt maar dat helpt niet genoeg bij haar (het verminderde wel maar ze had er toch nog behoorlijk last van), dus ik ga volgende keer naar een homeopaat om de goede combinatie te gaan zoeken, maar misschien helpen de druppels bij jouw teef wel.
Ik weet niet of ze nu nog gaan helpen, ik begin meestal gelijk na de loopsheid met de druppels

Groetjes Trudie
Door kojak
#1189154
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Red_Hunter
#1189977
kojak schreef: Mag ik die foto eens zien ?
Ik heb die foto zelf niet maar ik zal eens vragen of ik hem mag lenen, dan kan ik hem misschien inscannen.
Het ziet er echt niet uit.
Die hond kan alleen nog maar geschoren worden om het er nog een beetje uit te laten zien.

Groetjes Trudie
Door kojak
#1190098
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suri&Bohdi
#1190771
suri is ook gesterilliseerd, maar die zit nog steeds prachtig in haar vacht,
vond het zieliger dat als ze schijnzwanger was en dat ze ontstekingen bij haar tepels
had zitten en weer aan de antibiotca moest...en helemaal uit haar huisje was.. nu heeft ze nergens meer last van....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door