Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Eef+Stippels
#118659
Ik wil beginnen met het geven van botten aan onze dober. Ik ben al op zoek gegaan naar kippennekken, maar die heb ik tot nu toe nog niet gevonden. Nu kwam ik toevallig bij de dierenwinkel in de diepvries eendagskuikens tegen. Zijn dit kuikens die 1 dag geleefd hebben ofzo?

Mijn vraag is eigenlijk of ik hier ook mee kan beginnen ipv kippennekken? Of zijn deze botten te hard?
Door laura
#118663
[quote="Evelyn"]
Ik wil beginnen met het geven van botten aan onze dober. Ik ben al op zoek gegaan naar kippennekken, maar die heb ik tot nu toe nog niet gevonden. Nu kwam ik toevallig bij de dierenwinkel in de diepvries eendagskuikens tegen. Zijn dit kuikens die 1 dag geleefd hebben ofzo?

Mijn vraag is eigenlijk of ik hier ook mee kan beginnen ipv kippennekken? Of zijn deze botten te hard?


[/quote]

Het lijkt mij niet dat die botten te hard zijn, maar ik heb al wel vaak gehoord dat niet elke hond of kat er iets van moet hebben....

Volgens mij zijn eendagskuikentjes vooral mannetjes. Voor de leg zijn natuurlijk alleen hennen nodig...
Ik denk dat de haantjes in de vriezer belanden ;D
Door Esther2
#118685
Ik heb zo ook zien liggen, die dagkuikens. Worden vooral gebruikt als reptielenvoer. Da's echt een heel beessie hoor, dat zou ik niet durven geven! En die pluisveertjes dan, kan de hond daar tegen? Brrr...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#118687
[quote="Esther2"]
Ik heb zo ook zien liggen, die dagkuikens. Worden vooral gebruikt als reptielenvoer. Da's echt een heel beessie hoor, dat zou ik niet durven geven! En die pluisveertjes dan, kan de hond daar tegen? Brrr...
[/quote]

Her en der lees je op het forum dat men hele konijnen/gevogelte geeft. Van wat kippepluis op ene eendagskuiekn ligt ene hond dan ook niet wakker. Sommige honden herkennen het niet direkt als eten, voor die groep met je er even de kook ovehreen gooien. Een fatsoenlijk skelet zit er nog niet in. Tis iets meer dan een ei. Maar het is voor hond en kat gewoon eetbaar, sommigen vinden eht heerlijk, anderen vinden het alleen leuk om mee te spelen. En inderdaad zijn het de haantjes :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#118778
het horen haantjes te zijn maar gezien het aantal kuikens wat er nog wel eens levend door schiet (wij kochten ze vroeger direct van de kippenboer als ze net die dag genekt waren) daar was de helft gewoon hen van. We hebben er ooit een tamme huiskip aan overgehouden de rest ging naar kennissen en kinderboerderijen.
Mayka heeft nog wel een leuke foto van een ééndagskuiken op de vloer :-X ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#118939
[quote="Mayka"]
Heb ook wel een nette foto ;D

Afbeelding
[/quote]

Jeetje wat een saaie foto, heb je er niet eentje met een nat kuiken, die zijn toch veel smakelijker om te zien LOL
Door laura
#119150
[quote="sylvia"]
het horen haantjes te zijn maar gezien het aantal kuikens wat er nog wel eens levend door schiet (wij kochten ze vroeger direct van de kippenboer als ze net die dag genekt waren) daar was de helft gewoon hen van. We hebben er ooit een tamme huiskip aan overgehouden de rest ging naar kennissen en kinderboerderijen.
Mayka heeft nog wel een leuke foto van een ééndagskuiken op de vloer :-X ;D ;D ;D
[/quote]

Voor het sexen van eendagskuikens is altijd een speciale opleiding geweest, het schijnt heel moeilijk te zien
Door Eef+Stippels
#119306
Ik heb ff gebeld wat die eendagskuikens kosten bij de dierenwinkel hier in de buurt, 1,55 voor 25 kuikens...

Ik denk dat ik ze morgen ga kopen en dan stiekem ga geven wanneer mijn man er niet is, hij vindt het namelijk heeeel onhygienisch (kvv vindt ie al vies, laat staan een heel kuiken). Ik denk dat ik dat dan wel in de tuin doe, want een (afgehapt) kuiken in mijn woonkamer lijkt me ook niet echt smakelijk. Waar geven jullie de (voor ons) onsmakelijke dingen (bijvoorbeeld zo'n schapenkop waar ik een foto van zag :-X)?
Door Jolly
#119330
ik wilde je een foto laten zien, van Chasey met een heel kuiken van 14 dagen oud, maar helas heb ik die net van de week van mijn site afgehaald :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#119395
[quote="Evelyn"]
Ik heb ff gebeld wat die eendagskuikens kosten bij de dierenwinkel hier in de buurt, 1,55 voor 25 kuikens...

Ik denk dat ik ze morgen ga kopen en dan stiekem ga geven wanneer mijn man er niet is, hij vindt het namelijk heeeel onhygienisch (kvv vindt ie al vies, laat staan een heel kuiken). Ik denk dat ik dat dan wel in de tuin doe, want een (afgehapt) kuiken in mijn woonkamer lijkt me ook niet echt smakelijk. Waar geven jullie de (voor ons) onsmakelijke dingen (bijvoorbeeld zo'n schapenkop waar ik een foto van zag :-X)?
[/quote]

Kuikens krijgen ze hier gewoon binnen in hun voerbak. De grote dooiedierenonderdelen krijgen ze in de tuin.

Als je kuikens in de tuin gaat geven zorg dan dat de buurkindertjes er geen zicht op hebben LOL
Door Eef+Stippels
#119441
Jammer dat je de foto niet meer hebt!!

Anders zou ik het ook wel in de voerbak geven hoor, maar Wandor heeft de neiging grote onderdelen uit zijn bak te halen en ergens mee te gaan liggen, bijvoorbeeld op de bank of op zijn plaats.

Dan heb ik nog even een vraagje. Ik overweeg om een kuiken voor de katten van mijn collega mee te nemen. Maar haar katten eten brokken en vlees uit blik. Zouden zij een kuiken kunnen verteren?
Door Jolly
#119754
[quote="Evelyn"]
Jammer dat je de foto niet meer hebt!!

Anders zou ik het ook wel in de voerbak geven hoor, maar Wandor heeft de neiging grote onderdelen uit zijn bak te halen en ergens mee te gaan liggen, bijvoorbeeld op de bank of op zijn plaats.

Dan heb ik nog even een vraagje. Ik overweeg om een kuiken voor de katten van mijn collega mee te nemen. Maar haar katten eten brokken en vlees uit blik. Zouden zij een kuiken kunnen verteren?
[/quote]
ach nog ffies wachten over iets emer dan 14 dagen krijgt tie er weer 1 ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door