Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Suri&Bohdi
#1187466
Hallo
Suri en bohdi krijgen nu voor het eerst eendenekken,
Ze vinden ze heerlijk,maar ik heb nu al twee dagen achter elkaar
dat bohdi zo rond 6 uur s'morgens gal braakt terwijl hij de eendenekken
rond 5 uur s'midags gehad heeft, kan het aan de eendenekken liggen of is het
gewoon toeval,???? suri heeft nergens last van overigens...

Ze hebben al eerder bot van kip en van de kwartel gehad en daar had hij geen problemen mee...  :-[
Ik heb voor vanavond maar weer eens iets van de kip op het menu gezet want durfde het nog niet aan
met de geitesnippers omdat die weer vet schijnen te zijn...
en andere botsoorten durf ik nu ook effe niet...
Door *Natasja*
#1187468
Hoi,

Beau van mij heeft precies hetzelfde, met zowel eendenekken als kalkoennekken. Zodra ik hem die geef (ook eind van de middag), moet ik er de volgende ochtend geheid vroeg uit omdat hij misselijk is. Gek genoeg heeft hij het niet met andere delen van eend, bijvoorbeeld eendenrugstuk eet en verteert hij zonder problemen.

Ik geef hem dan ook deze nekken niet meer.
#1187473
*Natasja* schreef: Hoi,

Beau van mij heeft precies hetzelfde, met zowel eendenekken als kalkoennekken. Zodra ik hem die geef (ook eind van de middag), moet ik er de volgende ochtend geheid vroeg uit omdat hij misselijk is. Gek genoeg heeft hij het niet met andere delen van eend, bijvoorbeeld eendenrugstuk eet en verteert hij zonder problemen.

Ik geef hem dan ook deze nekken niet meer.
Ja nu je het zegt hij heeft laatst ook een rugstuk van de eend gehad en daar is die wel van gaan stinken als een varken( ramen moesten open  :D) ...maar er is niets van terug gekomen, dan zal ik in het vervolg de nekken maar van zijn menu schrappen.... heeft suri geluk ;D ;D
Door Borke
#1187534
Hier worden regelmatig eendennekken en kalkoennekken gegeten en nooit problemen gehad.
Dat gal spuwen - dan ook met stukjes bot - dat zag ik hier alleen met geitenribben en die voer ik dus niet meer.
#1187541
ja ribben durf ik zowiezo nog niet aan, ben te bang ook straks als ze goed aan bot
gewend zijn dat ze dat in ene doorslikken..
vind het al heel wat dat ik karkassen in de vriezer heb liggen.. ;D
Door millyckk
#1187738
Hee, dat komt me bekend voor! Milik  ( 8 maand) heeft dit ook een tijdje gehad toen hij een maand of 6 was.  Ben toen een maand of zo gestopt met voeren en daarna weer begonnen: nu geen enkel geprobleem meer. Het is dus de moeite waard om  toch na een tijdje even opnieuw te proberen :)
#1187749
milik schreef: Hee, dat komt me bekend voor! Milik  ( 8 maand) heeft dit ook een tijdje gehad toen hij een maand of 6 was.  Ben toen een maand of zo gestopt met voeren en daarna weer begonnen: nu geen enkel geprobleem meer. Het is dus de moeite waard om  toch na een tijdje even opnieuw te proberen :)
danke voor je tip zal het zeker proberen die eende nekken hebben wel het gewenste formaat
daar moet die tenminste op kauwen..
Door Bonny
#1188178
Bonny braakt ook altijd van eendennekken, ik voer ze ook niet meer.En gewone eend ook niet, ze kan er slecht tegen, veel te vet voor haar.Mijn andere hond heeft nergens last van.
Door Ulrike
#1190990
Hallo allemaal,

Ik ben een nieuw lid en heb me net even voorgesteld. Daya werd ook duidelijk misselijk na het eten van een hele eendennek. Nu krijgt ze al een week een kwart eendennek bij iedere maaltijd (ze eet twee keer per dag) en dat verdraagt ze goed. Gisteren hebben we een halve gegeven en dat verdroeg ze nu ook, eerder ging het dan ook mis. Misschien een beetje omslachtig, maar mocht je je hond graag eendennekken willen voeren dan werkt dit misschien bij jouw hond ook wel.

Ulrike
#1191498
Ulrike schreef: Hallo allemaal,

Ik ben een nieuw lid en heb me net even voorgesteld. Daya werd ook duidelijk misselijk na het eten van een hele eendennek. Nu krijgt ze al een week een kwart eendennek bij iedere maaltijd (ze eet twee keer per dag) en dat verdraagt ze goed. Gisteren hebben we een halve gegeven en dat verdroeg ze nu ook, eerder ging het dan ook mis. Misschien een beetje omslachtig, maar mocht je je hond graag eendennekken willen voeren dan werkt dit misschien bij jouw hond ook wel.

Ulrike
dan ga ik morgen maar eens een nek aan stukken knippen wie werkt het bij bohdi ook...
Door Ulrike
#1191916
Leuk dat je het gaat proberen  :)! Langzaam opvoeren van de hoeveelheid werkt hier goed en anders is het in kleine stukjes voeren allicht een manier om van je eendennekken af te komen. Zonde om ze weg te moeten doen!
Gebruikersavatar
Door nova
#1193517
Ik heb ook eenden nekken hier met vet en vel, hier en daar nog n verdwaalde veer.
Het vel en vet hal ik eraf, want dat gaat hier ook vast niet goed  :puke: of zoiets :-[
De kop wordt gewoon mee naar binnen gesmikkeld
Gebruikersavatar
Door Kees
#1200359
Hallo allen,
Bij mijn laatste bestelling had ik ook dapper 5 eendenkarkassen besteld. Een paar weken geleden heb ik mijn honden dat voor het eerst gevoerd. Resultaat:
één hond moest de andere ochtend wat braken (stonk als een oordeel, mijn hemel!) en was die hele dag heel erg jeukerig; de ander stonk de andere dag werkelijk gruwelijk uit zijn bek en was ook wat misselijk. De 3e hond had nergens last van en bekeek de rest van de roedel met een ietwat minachtende blik  ;D ('Watjes").

Kees.
#1200444
Ulrike schreef: Leuk dat je het gaat proberen  :)! Langzaam opvoeren van de hoeveelheid werkt hier goed en anders is het in kleine stukjes voeren allicht een manier om van je eendennekken af te komen. Zonde om ze weg te moeten doen!
wegdoen is zowiezo niet nodig want suri eet ze wel zonder problemen
heb de laatste dagen hem steeds een heel klein stukje gegeven en dan geeft
het geen problemen, zal volgende week wel weer eens een hele proberen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door