Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1186160
Ik weet niet of ik het hier goed post, maar daar kom ik dan vanzelf wel achter.

In het voorsteltopic had ik al verteld dat ik 2 border collie's en een sint bernard heb.
Door de sint bernard ben ik over gestapt op carnibest. Hieronder zal ik vertellen waarom/waardoor ik overgestapt ben.

Tanja (de sint bernard) had toen ze bij ons kwam wat dunnere ontlasting en dat bleef ook zo, ik dacht dat dat normaal was voor haar aangezien ze die ontlasting altijd al en de borders hetzelfde merk brokken hadden, alleen een andere variant en wel goede ontlasting hadden.
Ook had Tanja in de eerste 8 weken minimaal 8x overgegeven. 2x gal, een paar keer slijm en ook haar eten. Toen ben ik naar de dierenarts gegaan.
Die wist niet wat het was en er werd een bloedonderzoek gedaan, ze bleek een lichte allergie te hebben en ik zou maar over moeten stappen op royal cannin....Maar ik ben uit princiepe tegen de RC.

Na overleg met de verkoper in de dierenwinkel (deze man weet echt heel veel over voer) overgestapt op een andere variant brokken (van kip naar lamsbrokken)
Ook dit hielp niet.
Ondertussen hadden we het al eens over carnibest gehad, maar dat vond ik wel wat prijzig en wilde eerst echt die lamsbrokken proberen.
Maar die hielpen ook niet, nog altijd wat dunnere ontlasting en overgeven.

Vorige week trok Tanja ineens haar haren van haar staart uit en van haar kont af.
Haar anaalklieren waren vol....
Dus gelijk na het bezoek aan de dierenarts carnibest gehaald.

En.....Het is volgens mij een waar wondermiddel!! Tanja's ontlasting is super goed, ze geeft niet meer over en eet het natuurlijk erg graag!!
Vanaf de 2e dag heeft ze ook niet meer haar haren uitgetrokken!

Ik heb in de tussentijd wat meer info verzameld over carnibest en ik lijk wel in de ban van dit voer. Ik heb de borders nu ook op carnibest staan. Ik zou het zo iedereen willen advieseren! En ik weet dat ik dat bruine 'nepvoer' niet meer voor mijn honden in huis haal!!
Het is wat aan de prijzige kant (in totaal voer ik 2 kilo per dag), maar ik weet nu wel zeker dat ze GOED voer krijgen!! En dat heb ik er wel voor over!

Door de carnibest hoef ik niet meer met mijn sint naar de dierenarts ivm darmproblemen en vraag mij echt af waarom ze honden- en katteneigenaren altijd RC aan proberen te smeren!!
#1186326
Ik geef mijn hond ook carnibest en daarnaast wat barfdingetjes en deel je enthousiasme. :D
Hij doet het onzettend goed.
Weinig ontlasting en goed stevig.
Ik zou niet weten wanneer mijn hond voor de laatste keer aan de diarree is geweest.....
#1186476
Fijn hè als je zo'n enorme verbetering zie.
Ik vraag me ook nog steeds af waarom ik toen ooit in dat br*kkenverhaal ben getrapt. ( jong en onervaren zullen we maar zeggen)
Scheelt een hoop geld hoor niet meer zo vaak naar de DA voor iets wat je zelf zo makkelijk kan oplossen.
Wij zijn ook van CB over gegaan op barfen en net wat je zegt je wordt, maar zeer zeker je honden, er enorm enthousiast er van.
Laatst gewijzigd door sandrra op di 24 feb 2009, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#1188164
Misschien is het ook wel leuk om Carnibest zelf op de hoogte te brengen van je enthousiastme (voor als je dat niet al gedaan hebt).
Ze plaatsen altijd de gebruikerservaringen op hun website en misschien vind je het leuk als die van jou er ook bij komt te staan.
#1205822
Ik lees een hoop berichten nu pas  ???  :-[

Ik heb CB indd al een mailtje gestuurd met mijn super positieve ervaring en enthousiasme, maar er is verder niks mee gedaan, maakt ook niet zoveel uit.

Mijn DA is inmiddels al op de hoogte ervan en ik heb van hem nog geen 1 weerwoord gehoord, hij zei zelfs dat ik er mee door moest gaan  ;)
Ik heb overigens nooit Royal Canin gevoerd, de paar brokken die ik nog voor de borders had hebben ze nog even op moeten eten en de brokken van de sint heb ik doorgeschoven naar mijn schoonouders die dezelfde brokken aan hun honden voeren.

Het idee om te gaan barfen is inmiddels onderuit gehaald door mijn vriend, hij denkt dat ik de tijd er niet voor neem om te portioneren en wanneer ik er aan begin toch uiteindelijk voor het gemak zou kiezen.....Ook zou hij de honden dan never nooit meer voeren omdat hij dan niet weet wat voor wie is, hij heeft nu al moeite met CB (?)
Nou goed, dan blijven we gewoon CB geven, als hij denkt dat dat beter zal zijn (op langer termijn). Ach wie weet wat we over een tijdje zullen voeren...barf of kvv.

Maar het allerleukste vind ik tot nu toe nog altijd de reactie van de honden! Hoe blij ze zijn met het vlees dat ze nu krijgen, dat ze staan te piepen en springen om hun eten ipv van een ' oh krijg ik weer brokken'  reactie.
Door K&D
#1205884
Super dat je honden het zo goed doen op 'vers''; hetgeen ons niet verbaasd...  :D
Wat barfen betreft, het is wat meer werk, maar als je er eenmaal mee bezig bent valt het wel mee. Als je gelijk bij ontvangst van een bestelling alles portioneert en stickert is het niet meer werk dan een rol CB ontdooien, maar wel veel goedkoper als je wat adresjes weet.... ;)
#1205933
Ik kwam er na wat lezen achter dat het eigenlijk niet zo ingewikkeld is als dat het lijkt, dus ik zag me dat wel doen, alleen heeft mijn vriend er niet al te veel vertrouwen in.

Ach....CB is nog altijd beter dan die brokken....
Kwam er vorige week achter dat brokken stinken toen ik ze voor de honden van mijn schoonouders mee wilde nemen...voorheen heb ik dat nooit geroken, maar nu  ::)  :yucky:
#1206118
Mijn man had dat in t begin ook, maar ik heb t toch gewoon gedaan. Ok ik ben dan wel degene die nu altijd de honden voer, tenzij ik weg ben. (dan staat t klaar of zeg ik wat hij moet pakken) Maar goed echt erg vind ik het niet want barf is gewoon leuk om te geven.

Ja, wat een meur hè die brokken. Laatst waren mijn schoonouders hier en die gaven hun hond eten en ik ging zowat over mijn nek van die geur van brokken... :yucky: Het dier meurt ook heel erg uit haar straatje  :-\
Laatst gewijzigd door sandrra op vr 17 apr 2009, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#1206568
haha ja mijn hond at altijd al slecht brokken..hij zag ze en dacht van mooi niet!gelukkig ben ik me snel in voeding gaan verdiepen..ik gaf hem cb voor het eerst en hij werd helemaal gek! daarna wou die maar 1ding! voer nu kvv..is dat ik nog thuis woon anders had ik een grote vriezer gekocht en zelf gaan barfen! mijn moeder dacht aan het begin ook van wat is dit?maar nu neemt ze het zelf mee!en vind ze brokken ook troep! dus dat komt vanzelf wel!
Gebruikersavatar
Door nova
#1208406
[quote="Jol"]



Het idee om te gaan barfen is inmiddels onderuit gehaald door mijn vriend, hij denkt dat ik de tijd er niet voor neem om te portioneren en wanneer ik er aan begin toch uiteindelijk voor het gemak zou kiezen.....Ook zou hij de honden dan never nooit meer voeren omdat hij dan niet weet wat voor wie is, hij heeft nu al moeite met CB (?)

[/quote]

Is het dan geen optie om zelf barf spul te geven, en als jouw vriend moet voeren, dan geeft hij gewoon de carnibest.
Je vindt echt wel je draai met dooien en portioneren hoor!
#1234571
Zo doe ik het hier ook. Het menu voor Sanne en Vitess ligt 'ter inzage' hier op Barfplaats en gelukkig ben ik op de goede weg. Mijn man wil (nog) liever eerst 's ochtends Carnibest blijven voeren, 's avonds gaan we dan barfen. Alles is zo ongeveer binnen en het is een genot om al die verschillende lekkernijen voor de honden te zien! Moet nog even handig worden in het verdelen van alles in porties, maar ik lees me suf hier. Trouwens Jol, ze schreef dat je Bunschoten gemaild had over je goede ervaringen en geen reactie had gehad, maar dat is goed mogelijk hoor. Ik kreeg pas nog bericht dat ze ontzettend veel ervaringen toegestuurd kregen en het even kon duren voor er iets werd geplaatst of een berichtje terug werd gedaan.
Succes, misschien beslis je alsnog om het erop te wagen...

Groeten van Angel
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door