Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#1185871
Hoi allemaal. Heb net een slecht ervaring met CB gehad, levering van oude rollen(niet over datum) voor de nieuwe prijs. Ik ben de CB dus zat en het is voor mij nu echt over met ze >:( Het wordt de volgende keer weer Bibi. Maar aangezien ik één poezel heb die geen plantaardig koolhydraat mag kan ik haar dus geen Bibi geven. Kortom voor haar ga ik dus zelf malen. Ze kluift ook, maar niet voldoende. Nu heb ik me een ongeluk zitten zoeken naar het topic over de vleesmolen en de verschillende schijven die er bij horen/kunnen, maar kan het ook met de zoekfunctie niet vinden :-[

Zou iemand die beter kan zoeken de link kunnen posten waar het staat? 8)
Door Loeka
#1187497
Ha mooi, bedankt! Ik was de naam van zo'n molen vergeten. Ik weet nog precies waar het topic over ging, maar het merk van de molen wist ik niet meer.  8)
Door Loeka
#1190860
Pfoei, ik vind het maar lastig. Na veel zoeken en lezen, denk ik dat het toch een handmolen gaat worden. Dan dus een elektrische. Ik heb op de barfclub een Diamond zien staan(erg duur). Maar ja, als ik voor al mijn katten zelf wil gaan malen, 7 stuks, dan ontkom je er bijna niet aan denk ik. Hier gaat er nu ongeveer 1 kg CB doorheen per dag. Met een handmolen ga ik dat niet redden.
Kun je eigenlijk voor de elektrische molens ook verschillende soorten roosters krijgen? Ik wil het zo grof mogelijk malen want de CB wordt hier sowieso door de meeste te klef ervaren. Bibi formaat is al een stuk beter. Ik begrijp ook uit de verhalen dat er een doorbrand beveiliging op de molen moet zitten. Maar dat zie ik er lang niet altijd bij staan, bijvoorbeeld hier:
http://www.vanwissen.nl/index1.html En zo'n nr 8 is dat voldoende voor de gevogelte botten? Ik heb nl geen idee hoe ik die specificaties moet lezen...  8)
Door Beppie1
#1190863
He Loeka

Even een 'zakelijke' reaktie!
Dit soort dingen als bij CB gebeuren ook bij de plaatselijke supermarkt.
Als er prijsveranderingen komen, wordt de sticker op het schap vervangen en klaar...oude producten voor de nieuwe prijs!

Dus om om die reden CB te 'verguizen' vind ik niet netjes. Prijsverhoging gaat per een bepaalde datum, voorraad of geen voorraad

De porkert gaat best makkelijk, de electrische vind ik vervelender als ze vastlopen op bot
Door Loeka
#1190881
Verguizen van CB valt wel mee hoor, ze hebben gewoon goed voer. Ik heb alleen poezels die CB(en ook trouwens los vlees wat langer dan een paar maanden in de vriezer ligt) niet meer willen vreten  >:( Ik had daarom om een levering van een recente datum gevraagd en niet gekregen. Tsja en daarom viel het even verkeerd als ik toch een levering krijg van een nog oudere datum dan mijn vorige levering, plus nog eens de prijsverhoging daarop. Maar geeft niks, het is nu goed geregeld met CB en we zijn er weer uit. Alleen jammer dat dat eerst een heel gedoe moet worden  :(
Door Nyncke
#1191154
Ik heb maat 10 maar vind die aan de kleine kant, zou maat 12 of 14 nemen.

Ik ben ermee begonnen en na een maand of wat eet ook mijn salon-barf-kater gewoon alles. Dus eerst even draaien en hem mee laten snoepen.

Kijk eens op marktplaats, die hebben ook ouderwetse hand-vleesmolens voor redelijke prijzen, denk aan 10-20 euro. Oerdegelijk.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door