Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door satriba2001
#1172907
Blijkbaar bestaan er meerdere versies (concentraties) van beide voedingssupplementen.
Welke kan je het best gebruiken voor een hond (8 kg en 16 kg) en kan het dagelijks zonder problemen gegeven worden?
Door Mevroi Kruim
#1173025
Solidago en Mariadistel zijn geen supplementen maar medicinale kruiden. Die pas je dus toe als je hond nier- of leverproblemen heeft. Is je hond kerngezond dan zou ik zelf beslist dit soort zaken niet gaan voeren.
Door satriba2001
#1173029
Kruimel schreef: Die pas je dus toe als je hond nier- of leverproblemen heeft.
Dat is dus het geval en het is de bedoeling ze hiervoor te gebruiken.
Ik ben dus op zoek naar de juiste dosering. Ik heb al wel gelezen dat Solidago geen kwaad kan, mariadistel zou je best niet constant gebruiken maar regelmatig een kuur?

Maar als ik wat zoek op het net vind ik verschillende merken, verschillende concentraties waarschijnlijk en daarom even een vraagje ivm  de aanbevolen hoeveelheid.

Groetjes
Laatst gewijzigd door satriba2001 op zo 08 feb 2009, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1173129
satriba2001 schreef: Dat is dus het geval en het is de bedoeling ze hiervoor te gebruiken.
Ik ben dus op zoek naar de juiste dosering. Ik heb al wel gelezen dat Solidago geen kwaad kan, mariadistel zou je best niet constant gebruiken maar regelmatig een kuur?

Maar als ik wat zoek op het net vind ik verschillende merken, verschillende concentraties waarschijnlijk en daarom even een vraagje ivm  de aanbevolen hoeveelheid.

Groetjes
Ik houd standaard aan:

Voor een kleine hond : 1/4 van de volwassen mensen dosering.
Voor een middelgrote hond: 1/2 van de volwassen mensen dosering.
Voor een grote hond (echt een 60+ kilo weger): de volwassen mensen dosering.

Ik heb nog nooit gehoord dat je Mariadistel niet continue mag gebruiken. Ik heb er ook wat boeken op na geslagen maar ook daar vind ik niks over dat je het niet continu mag geven.
Door keetje
#1179124
Annett schreef: Volgens mij mag je de Solidago Forte 6 weken wel, dan 3 weken niet gebruiken.
Oh?? :o

Keetje krijgt het continu!
Wat is de reden van die 3 weken stoppen??
Door Lizzy
#1179664
keetje schreef: Oh?? :o

Keetje krijgt het continu!
Wat is de reden van die 3 weken stoppen??
Ik heb er nog nooit van gehoord en heb mijn kat continue gegeven en geef mijn hond ook continu. Heb ook niks hierover in de bijsluiter kunnen vinden en heb tijdens mijn homeopathie studies hier ook nooit eerder over vernomen.

De bijsluiter: http://www.avogel.nl/producten/pdf_bijs ... te60LR.pdf
Door satriba2001
#1185851
Lizzy schreef: Voor een middelgrote hond: 1/2 van de volwassen mensen dosering.
Ok, bedankt. Ik denk dat ik een hond van 16 kg bij de middelgrote kan plaatsen.

Solidago wordt gegeven voor ondersteuing van de nieren,mijn hondje krijgt ook al een paar jaar propalin wegens incontinentie, zou die Solidago dit tegenwerken?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door