Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#117996
Kan iemand mij het verschil vertellen in de werking van een Glucosamine/chondroitine complex en producten als Primeval?

Beide worden aanbevolen voor artrose, en zorgt voor smering van de gewrichten, kapsels, aanhechting van pezen, enz enz.....

Beau heeft een Glucosamine complex nodig, maar als Primeval dezelfde werking heeft....??? kan ik hem dat dan ook geven? ??? ???
Door Paul_Barte
#118087
Peet,
De basis van Primeval zijn aminozuren ...........volgens mijn bescheiden mening zitten in een goede vleesvoeding ALLE aminozuren die een hond nodig heeft!!
Ik heb eeb oude hond gehad van 16 jaar die de laatste jaren perfect geleefd heeft op glucosamine en chondroitine van de het huismerk van de Etos ;D ;D
Door Audrina
#118091
Wat het verschil in werking is weet ik niet. Ik weet alleen wel dat er in allebei andere werkzame stoffen zitten. Primeval is voornamelijk collageen.
Ik heb het hier allebei staan voor de honden. Als ik eerlijk ben doet de Primeval niet zoveel voor m'n honden. M'n 2 oudsten hebben allebei ouderdoms artrose en zijn daardoor wat stijf. Toen ik ze Primeval gaf zat er wel tijdelijk verbetering in, maar na verloop van tijd kregen ze allebei weer een terugval en gingen ze weer houterig bewegen.
Met glucosamine hebben ze dat niet, al duurde het wel een tijd voordat ik kon merken of het werkte of niet (maar het werkt dus wel ;) )
Gebruikersavatar
Door Angelique
#118105
Onze oudste (bijna 11) loopt als een speer op PrimeVal.
Ik geef het ook aan de anderen bij blessures e.d. werkt als een nieuwe.
Daarnaast is PrimeVal een produkt waar we veel feedback over krijgen omdat best veel honden heel erg veel verbetering laten zien in het opstaan/lopen enz.

Maar zoals met alle producten is er niet eentje die bij alle honden perfect werkt. Dus om te weten waar jouw hond goed op reageert is uitproberen de beste methode. Ik zou beide producten voor een minimale periode van 6 weken geven en dan natuurlijk ook nog rekening houden met een uitwerkperiode en dan je keus bepalen. Bij de meeste producten zie je vaak al na een week of drie gebruik wat vooruitgang. maar dat verschilt per hond en per klacht.
Door Peet
#118425
Ha, daar kan ik wat mee! :D

Dus als ik het goed begrijp, zou een hond op kvv/barf minder aan Primeval hebben, en dus beter Gluco+Chondr kunnen krijgen, doordat de werkzame bestanddelen (aminozuren) eigenlijk al voldoende in zijn dagelijke hap zitten, nietwaar?

Maar kan het kwaad om het allebei te geven (het bijt mekaar toch niet?)
Ik vind Beau toch wel achteruit gaan de laatste tijd, hij loopt wat stram..... :'(...ondanks dat hij dus Gluco+Chondr krijgt...en hij waggelt ook meer....(DM)...
Mag ik beide dus combineren?
Door qyan
#118451
qyan krijgt primeval en is daarmee toch veel beweeglijker geworden.
de tabletten die paul gefet van de etos hebben we ook geprobeerd, maar daar ging qyan weer van aan de diaree. wel potje opgemaakt, maar bleef er slechte ontlasting mee houden.
acproh dynam hebben we ook geprobeerd, dat vond ik niets en veel te duur!
maar wat voor de 1 werkt, werkt voor de andr weer niet denk ik.
qyan kreeg eerst 2 scheppen primeval per dag, nu nog maar een half schepje en gaat prima.

wat het verschil is, geen idee hoor ??? ;D
Door Audrina
#118474
Peet schreef: Maar kan het kwaad om het allebei te geven (het bijt mekaar toch niet?)
Mijn reu (bijna 12 issie nu) heeft ook lange tijd Primeval en Glucosamine (+ chondroitine) gehad en volgens mij DA kon dat toen geen kwaad omdat die 2 middelen elkaars werking niet nadelig beinvloeden en ook niet botsen met elkaar.
Door casangio
#118567
Ik gebruik ook Glucosamine en chondroitine voor mijn oudere hond, want die hd moeite met opstaan en begon te hinken en bleef hinken. Na regelmatig gebruik van bovenstaan is het over zij rent zelfs heel hard nog (als ze zin heeft ;D ;D) wat ze eerst niet meer kon. Ik gebruik het kruidvat. Gluco is 750 gr. en Chondr. 250 gr. samen 1000 gr in een tablet. Het kost Euro 7,50 voor 60 tabletten.
Door Lupa
#118607
CaSanGio schreef: Ik gebruik ook Glucosamine en chondroitine voor mijn oudere hond, want die hd moeite met opstaan en begon te hinken en bleef hinken. Na regelmatig gebruik van bovenstaan is het over zij rent zelfs heel hard nog (als ze zin heeft ;D ;D) wat ze eerst niet meer kon. Ik gebruik het kruidvat. Gluco is 750 gr. en Chondr. 250 gr. samen 1000 gr in een tablet. Het kost Euro 7,50 voor 60 tabletten.
kun je dat ook preventief geven?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door