Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1184862
Mij is geadviseerd Yuki 2 keer per week metacam te geven. Wat vinden jullie daarvan?? Ken de werking eigenlijk niet zo, maar heb hier eens iets gelezen over het opbouwen van een bepaalde spiegel, voordat het zijn optimale effect heeft en dat dat ook de reden zou zijn om bepaalde middelen beter dagelijks te geven.
Hoe zit dat met metacam???
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1184882
Twee maal metacam in de week geven zal geen effect hebben .
Ik heb hier ook een cavaliertje langdurig op metacam.
Eerste dosis is zowiezo al een dubbele dosis en daarna  gewoon dagelijks de dosis die hij nodig heeft .
Als je maar twee maal/week geeft zou je steeds de aanvangdosis moeten geven en dat lijkt me nu ook weer niet verstandig  want dan krijgt hij steeds overgedoseerd.
Laatst gewijzigd door Sweet Dutchess op vr 20 feb 2009, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1185120
Twee keer per week? Ik zie daar eerlijk gezegd het nut niet van. Volgens mij kun je veel beter iedere dag een kleine dosis geven dan 2 keer per week een dosis.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1185684
Het is mij geadviseerd door de behandelende bioresonantie-therapeute. Zij geeft hem via bioresonantie ook metacam, vandaar dat het dan voldoende zou moeten zijn. Heb mijn eigen dierenarts nagevraagd en hij zegt dat het prima kan (heb hem niets gezegd van de bioresonantie).....en nu weet ik het dus even niet meer  :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door