Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door willzo
#1185588
Mijn oudste sheltie van bijna tien jaar oud eet nu 3 jaar kvv, daarvoor at hij brokken, en mijn jongste sheltie van een jaar heeft altijd kvv gehad.
Nu zit het al een tijdje bij mij te kriebelen om ze barf te gaan voeren. Maarja ik vind het nogal eng vooral omdat de oudste alles in een stuk probeert door te slikken.
Na een behoorlijke prijsverhoging van de kvv kriebelt het nog harder.

Ze eten nu kvv aangevuld met plat geslagen kippen nekken, kipfilet en rundvlees (beide in stukjes gesneden) en af en toe een lapje pens en dat gaat goed.
Mijn oudste sheltie kan nogal gevoelig reageren op iets nieuws vandaar dat ik eerst met kip en rund ben begonnen.
Het is zo leuk om te zien hoe enthousiast ze reageren op een barf hapje.  ;D

Omdat ze gemiddeld 200 gram per dag eten dacht ik dat kwartels een goede aanvulling zou zijn. Maar nu lees ik dat er kwartels en ex-layer kwartels bestaan.
En dat ex-layer kwartels ouder zijn omdat ze eitjes gelegd hebben.

Mijn vraag is; zijn ex-layer kwartels geschikt om aan beginnende barf honden te geven of zijn de botje veel te hard?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1185666
weet eerlijk gezegd niet wat "ex-layer" kwartels zijn maar hier kreeg Bantu al kwartels toen ze 12 weken was. En de oudste Vienna is met 9 jaar overgezet op volledig rauw en kreeg ook gelijk kwartels en zij kreeg ze goed weg
Door Suri&Bohdi
#1185682
die van mij hebben gisteren ook voor het eerst een kwarteltje gehad en het ging prima,
moest wel slikken omdat de kop van het beestje er nog aan zat, maar daar haddende honden
een stuk minder moeiete mee ;D
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1185699
brunhober schreef: die van mij hebben gisteren ook voor het eerst een kwarteltje gehad en het ging prima,
moest wel slikken omdat de kop van het beestje er nog aan zat, maar daar haddende honden
een stuk minder moeiete mee ;D
alles went ;)
Door Suri&Bohdi
#1185727
trimsalon schreef: alles went ;)
ja als je bedenkt dat ik een jaar geleden nog misselijk werd van een stuk pens en van het openen van een pakje kvv ...en het tegenwoordig dood leuk op mijn nuchtere maken in stukken aan het hakken ben en het eigenlijk nog mooi vind ook....
kun je dat wel stellen ja ;D ;D
Door willzo
#1185737
Bedankt voor jullie reactie's.  Binnenkort worden ze hier verwent met ex-layer kwartels.  :)
Laatst gewijzigd door willzo op za 21 feb 2009, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door