Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Suri&Bohdi
#1185440
mijn dally's hebben zojuist hun eerste kwartel veroberd en met succes ::)
was bij de Macro en liep rond op mijn favourite afdeling.....bij het vlees ;D
en zag daar twee keurige geplukte kwarteltjes op een schaaltje liggen...mijn inmiddels aangewakkerde
barf hart maakte een sprongetje en ik heb van dit forum begrepen dat kwartel een uitstekend beginnershapje is
dus ik denk laten we ze eens meenemen..

Eenmaal thuisgekomen maak ik het pakje open en zie tot mijn grote schrik dat ze kompleet met kop en al waren..
Suri stond al kwijlend naast me van ik wil het ik wil het ik wil het....
Dus ik denk ach wat maak het uit en geef haar het beestje..helemaal in trance loopt ze ermee naar buiten en begint te kraken, ook bohdi nam het aan en heeft er eerst 5 min na zitten kijken en liggen bedenken hoe hij het ging aanpakken, maar vervolgens begon hij ook alsof die nooit anders gedaan heeft de kop eraf te bijten...
en de rest volgde al hevig krakend....

snap nu wel hoe mooi het is om je hond ergens mee aan de slag te zien gaan hebben tot nu toe alleen maar kipdelen gehad als het op bot aankomt en dat is drie keer bijten en afslikken, maar hier hebben ze toch wel ietsjes lager hun best op moeten doen...

Maar weet iemand of in die kwartels ook de organen zitten, heb ze niet opengeknipt...
Door Too
#1185465
;D ;D ;D het leven van een 'barf-baas' 


Leuk he als zo mogen eten, dit soort kwartels zijn zo'n beetje half compleet...
maag, darm is eruit vaak zit er wel een hartje in en nog iets... nier??? geen idee wat t is
Voor de kattn trek ik t gewicht van kwartels van t totale weekgewicht af [maw ik tel ze toch als compleet] .. als je begrijpt wat ik bedoel
Door Suri&Bohdi
#1185476
had ze vandaag als snack om mijn wrede gedrag van vanmiddag mee af te kopen  ;D ;D
weet eigenlijk niet of ik ze ook zo bij dogshape kan kopen en dat ze dan als een maaltijd kunnen dienen
geef ook de de helf kvv dus ben niet heel precies met de barfpercentages  geef ze vooral dat wat niet in de prakjes zit..
en zaken waar ze dan nu toch echt op moeten gaan bijten...

maar wie weet als alle barf dingetjes die nu in de vriezer liggen net zo makkelijk gaan als die kwartel wordt ik wellicht toch nog wel een full time barfer... ;D
werd er wel heel blij van  :D
Door sandrra
#1185873
Leuk hè als ze met plezier eten.

Hier had ik van de week ook kwartel met kop en al ( slik) maar dan voor de katten.
Nou die keken me aan of ik gek geworden was toen t op de gron lag. Dus in t bakje gedaan en toen heeft t mannetje de binnenkant schoongelikt en t vrouwtje liep met opgetrokken neus weg ::)
De honden vonden m uiteindelijk heerlijk. Alleen keek Khami ff moeilijk toen ze m in haar bek nam en kopmet hjals als eerst enaar binnen gleed  ;D
M t was aar hap slik weg en krijgen we nog meer....
Door Hertog
#1185941
Vroeger en dan heb ik het over 40 jaar geleden zat er in de hele gekochte kip een zakje met daarin de nek, het hart en de lever van de kip. Mogelijk zat dit ook bij de kwartel.
Door sandrra
#1185944
[quote="Hertog"]
Vroeger en dan heb ik het over 40 jaar geleden zat er in de hele gekochte kip een zakje met daarin de nek, het hart en de lever van de kip. Mogelijk zat dit ook bij de kwartel.
[/quote]

Dat zit er tegenwoordig ook in bij de lidl en de aldi.
Door Suri&Bohdi
#1185997
[quote="Hertog"]
Vroeger en dan heb ik het over 40 jaar geleden zat er in de hele gekochte kip een zakje met daarin de nek, het hart en de lever van de kip. Mogelijk zat dit ook bij de kwartel.
[/quote]

de nek met kop zat nog aan de kwartel en hij zag er ook niet open gesneden uit,mag van harte hopen dat er geen plastic zakje in dat beestje zat,want dan zit die nu toch in de hond,,,alhoewel ...hij is er inmiddels alweer uit denk ik.. ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1186920
[quote="brunhober"]

weet eigenlijk niet of ik ze ook zo bij dogshape kan kopen en dat ze dan als een maaltijd kunnen dienen
[/quote]

dogshape heeft ook kale kwartels, 2 maten. de kleintjes zie ik als kinderkwartels, maar voor mijn katten als ze op de vakantieaccommodatie verblijven (hebben ze veel minder beweging en missen ze de mama en eten dus minder) erg geschikt als dagmaaltijd.
Door Suri&Bohdi
#1187480
[quote="koekje"]
dogshape heeft ook kale kwartels, 2 maten. de kleintjes zie ik als kinderkwartels, maar voor mijn katten als ze op de vakantieaccommodatie verblijven (hebben ze veel minder beweging en missen ze de mama en eten dus minder) erg geschikt als dagmaaltijd.
[/quote]

dan zal ik die de volgende keer meebestellen, zekker nu bohdi geen eendenekken schijnt te verdragen is het een goed alternatief
lijkt me
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door