Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door stephany
#1185417
Meneer is inmiddels aan de luxe van vlees gewend...... en word kies keurig!!!! Begin van de week was hij verschrikkelijk aan het miepen met de haaskarkas. Sávonds niet gegeten, sóchtens na over gieten van warm water een paar hapjes en sávonds had hij eindelijk door dat hij het gewoon MOEST eten. Daarna kreeg hij de rest van de maaltijd pas. Terwijl hij dit eerst dus wel at!!
En vanavond het zelfde met zalmkop, vorige week deed hij ook al een beetje moeilijk met de zalm, maar nu heeft hij hem wel in zn bek gehad, 3x gehapt en toch laten staan!!
Terwijl hij er dol op was!!
Ik denk dat hij dus duidelijk een voorkeur aan het opbouwen is ( net nu de vriezer weer volligt met zalm koppen na de bestelling van vorige week!!)
Dus morgen middag WEER zalkop op het menu.

Behalve dat ik even moest klagen en mn hart moest luchten ;D......

Hoe gaan jullie hier mee om?? Hoevaak bied je hetzelfde aan, en uiteindelijk toch accepteren dat ze het niet eten?
En zoals zalmkop, hoe lang kan deze buiten de koelkast? Hij staat vanaf gister avond te ontdooien en moet nu dus nog een nacht buiten de koelkast.

Wat kunnen honden toch verschrikkelijk zijn he!!! denk je dat je van het gemiep afbent omdat meneer als een koning te eten krijgt,...... is het nog niet goed genoeg!!!

Gelukkig heb ik nog hele tevreden en DANKZAME katjes!! ;D
Door Mevroi Kruim
#1185495
Ik ben daar heel makkelijk in. Met Tara overkomt me dat echt niet, die eet alleen geen hele duiven, dat mag, je hoeft niet alles te lusten.
Meneer Kátur is bij tijden een zeikerdje  >:( dan eet hij gewoon 2 dagen niet. Hij krijgt een paar minuten de tijd, staat hij er dan nog vies naar te kijken dan gaat het terug de koelkast in en is het geen eten de volgende 2 dagen. En dan eet hij als een speer  8)
Ik ga ervan uit dat een gezonde hond die niet eet geen honger heeft en alstie geen honger heeft dan hoeftie niet te eten. Makkelijk zat.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#1185500
Nox heeft bij ons de gewoonte zo nu en dan een karkasje van een vogel te laten liggen.

Nou, die krijgt ze de volgende dag dus weer.

De enige reden dat we stoppen met het blijven geven van hetzelfde, is als het wel heel erg smeuïg wordt...  ;)
Door Lizzy
#1185568
Mijn honden zijn gelukkig geen zeikerds met eten. Ze eten of niet als ze ziek zijn of ze vinden het echt niet om te vreten. Duif? Dat moeten ze gewoon niet. Ze gaan nog liever dood dan dat ze er van eten. Maar met een zeikerd, die steeds hele normale dingen weigert? (vis is een twijfelgevalletje hoor. Sommige honden worden gewoon misselijk van vette vis en moeten het daarom niet meer). Daar denk ik dat je het best de volgende dag nog een keer kunt proberen (de ochtendmaaltijd over slaan en de avondmaaltijd hetzelfde geven). Maar met een hond die gewend is twee keer per dag te eten, ben ik bang dat je niet te lang kunt zeggen "toedeledoki". Ik weet niet hoe oud je hond is? Maar als ie volwassen is, zou ik sowieso maar eens beginnen met 1 keer per dag te gaan voeren. En kliert hij af en toe nog steeds, ga dan een vastendag in lassen.
Door stephany
#1185626
Ik voer hem s 'ochtens en s'avonds ja. Dit omdat hij ong. 1500 gram krijgt en ik het wel erg veel vind dit in 1 keer te geven. En met een vasten dag betekend dat dan dat je hem de 1500 gram van die dag verdeeld geeft over de rest van de week?? Want ik hou hem moeilijk op gewicht dus wil hem niet minder gaan voeren.
Door sofia
#1185643
Zou het ook met hormonen te maken kunnen hebben? Het wordt nu voorjaar en het lijkt alsof er dan bij sofia minder behoefte aan eten is. Ook is de schijnzwangerschap over. Tijdens die periode heeft zich overvol gegeten. Ook hoor ik van reuen die nu wat minder interesse hebben in eten.
Door sandrra
#1185849
Hier ook een enorme miep met eten.
Ik 'verstop't meeste zeg maar. Bepaalde dingen moet ze gewoon eten van me en  anders krijgt ze te kort.
Khami eet liever geen orgaan en spiervlees alleen kippenhartjes en -lever vindt ze lekker en bij spiervlees mag er echt geen vet aanzitten ( zeker bang voor haar lijn) en wilt ze in kleine stukjes ::) Oftewel verwend kreng.
Ik heb t voer al een paar keer weggehaald en de dagen erna weer aangeboden. Nou ze vreet het gewoon niet en t aangeboden vlees kwam  zowat weer tot leven. maw ze houdt lang vol niet te eten :-\
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1185863
't Is een schrale troost, maar het is er toch 1. Joris was een ongelofelijk miep met eten....., echt ik heb weleens bijna staan huilen en uiteindelijk is het zo goed als goed gekomen! ;D Er zijn nog wel dingen die hij niet eet, maar als ik hem "dwing" om ze te eten komt het er na een tijdje ook weer uit, dus dat heeft een reden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door