Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#1185279
Zijn kippen- en eendenekken eigenlijk wel 'volwaardige vleesbotten' ?! ???
Laatst gewijzigd door Jojo op vr 20 feb 2009, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#1185298
Of je het als dusdanig mee mag tellen in je percentages wb de verhouding spiervlees/bot (of dus misschien slechts kraakbeen ???)
Gebruikersavatar
Door pike
#1185349
Ik zie ze als volwaardig vleesbot ja. Kippenekken voer ik weliswaar niet meer maar dat is alleen omdat ze voor die van mij eigenlijk te klein zijn en ze in een keer ingeslikt worden. Niet dat dat zo'n ramp is maar hun gebitje heeft er niets aan. Maar het is wel degelijk vleesbot. ;)
Door Too
#1185355
Voor de katten tel ik ze wel als volwaardig maar niet als enige bot-bron...
Naast nekkies krijgen ze ook karkas van eend parelhoen kip, konijn, hele kwartel etc
Door Jojo
#1185357
Tja een kipnekje is hier ook niet echt een uitdaging maar makkelijk voeren is het wel (bijvoorbeeld bij een spiervlees of pens maaltijd om de ontlasting toch stevig te houden 8)). Ze kauwen er hier trouwens nog wel even 2 of 3 keer op, goed he :D
Verder eten ze hier ook allerhande aan bot hoor, van hele prooidieren tot lam/geiteribben en karkassen van eend,kip,haas, konijn enz ;)
Door Jojo
#1185359
maar het is wel echt bot dus, ik was in twijfel met kraakbeen en of dat uit zou maken ???
Door Too
#1185394
Jojo schreef: Tja een kipnekje is hier ook niet echt een uitdaging maar makkelijk voeren is het wel (bijvoorbeeld bij een spiervlees of pens maaltijd om de ontlasting toch stevig te houden 8)). Ze kauwen er hier trouwens nog wel even 2 of 3 keer op, goed he :D
Verder eten ze hier ook allerhande aan bot hoor, van hele prooidieren tot lam/geiteribben en karkassen van eend,kip,haas, konijn enz ;)
OOw niks aan de hand dus  :D
Door Wicka
#1186463
Als Wicka een eendennek opeet kraak het flink  ::) Ik heb het wel mee gerekend als voorwaardig bot, gelukkig doe ik dat dus goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door