Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Bennie
#1172864
Aangezien Zap (de mooie rooie met PKD) is achtergebleven op mijn vorige adres heb ik besloten een nieuwe poezel uit het asiel erbij te nemen en deze samen met Sibe over te zetten op KVV/BARF.
Nu heb ik een aantal dagen de brokjes vermengd met KVV. Jansje plukt de brokjes er tussenuit, Sibe kijkt me alleen maar boos aan en plukt de brokjes er niet tegenuit. Wel heeft ze uiteindelijk een gedroogd snackje opgegeten. However, ze eten dus bijna niet nu. Moet ik dat gewoon volhouden tot ze wel eten? Of kan ik beter de ene dag brokjes en de andere dag brokjes gemengd met KVV geven? Wellicht moet ik er heel weinig KVV doormixen?
Met andere woorden, hoe zet ik met name Sibe dus over, zonder dat ze om komt van de honger...
Door calimero_a
#1172865
je kunt proberen gewoon "puur" kvv te geven maar dan met een beetje gekookt water erover om het wat interessanter te maken. Ik weet niet of mengen een goed idee is, maar dat weten anderen misschien beter...

succes ermee!

cali
Door Bennie
#1172868
Puur met gekookt water gaf nul response. Ik doe nu puur met gekookt water en dat vermengen met de brokjes, het geeft iets meer response. Wat ik met name weten wil is hoelang ik mijn poot stijf kan houden of dat ik te snel toegeef door na drie dagen toch ook maar even een bakje zonder neer te zetten?
Door YaYa
#1172877
Vasten voor een kat is niet goed. Langer dan 24-28 uur mag echt niet. Waarom meng je niet vies blikvoer door de kvv heen, bv gourmet mousse of zo. Dat wil ook nog weleens helpen of blikvis.
En je moet heel veel geduld hebben. Ik heb hier 2 oosterse dames die echt niet wilden en die hebben nog 8 maanden brok gegeten terwijl de rest cb at. En opeens gingen ze toch ook mee-eten.
Door Henkje
#1173843
Mengen werkte bij mijn monsters ook. En dan steeds wat minder natvoer.
Zelfs Skoll, de zeikbal, is na een paar maanden overstag gegaan en is nu een van de beste bottenknagers! (van kvv naar barf ging daarna vrij snel)
Door Bennie
#1174033
Ik heb ze gisteren een bakje brokjes zonder gegeven en het brokken/kvvmengsel ernaast laten staan. Nu heeft Sibe na de brokjes ook wat mengsel gegeten en Jansje het hele bakje mengsel naast de brokjes opgegeten :). We mengelen lekker verder :).
Door Bennie
#1180561
Het werkt! Jansje is al een paar dagen helemaal over en Sibe eet nu het volledig mengsel kvv+brok op, ipv de brokjes er tussenuit te pulken.
De truk voor zowel Jans als Sibe was om het niet meer met kokend water te overgieten, dus gewoon geen water meer toegevoegd.
Door Bennie
#1184708
Gisteren heeft ook Sibe de eerste maaltijd zonder brok naar binnen geschrokt :).
Ik had eigenlijk niet verwacht dat het zo snel zou lukken. Met name Sibe, ze had altijd voldoende brokkenvoorraad en is nu dus over naar 2x per dag kvv, ze komt echt in een noodgang aansprinten nu en is een stuk blijer geworden :). Wat dat betreft is het nu al dubbel geslaagd, want Sibe wilde nogal eens een aantal weken 'op stap', als ze 2x dag aan huis vast te lijmen is, is dat toch beter voor mijn gemoedsrust :).
Ik ga eens alvast loeren in het katten barf forum.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1185090
Pffff, wil mijn katten ook graag op vers, maar het zijn redelijk stelselmatige weigeraars.....dus er is al heel veel in de prullebak verdwenen.
Rooie Smeagol eet vaak wel wat van de haaksbarf kip van Yuki, dus ik kocht de vorige keer kip/lam kat.....en dat hoeft hij (en de rest) dus niet!!
De kiloworst zalm voor de hond, werd door het viertal geweigerd en is dus getoedeledookie-ed.
Meng ik het met blikvoer, dan hoeven ze niks.
Speciaal markreel en sardientjes bij de viswinkel gehaald; weigeraars; allemaal!!  >:(
Koop ik een maatjesharing voor mijzelf, dan willen ze wel. Zalm en tonijn uit blik ook. En kipfilet rauw gaat er helemaal in als wieger ketterlapper.....
Waar kan ik nu eens mee aankomen???  :P
Door Too
#1185129
Wat nou als je de goddelijke blikvis "verziekt" met wat haaksbarf

Tja en anders misschien aan de barf... lekker kwarteltje, stukje eend, kip


Pfff k zou t niet weten,  ik kom er meer en meer achter dat t mijn troelen ook heel anders had kunnen lopen...
ben gewoon heel naief in een keer omgegaan en de tutjes volgden braaf  ::)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1186148
ibbi schreef: Harstikke goed Bennie :groupwave2:

yuki13, wat kunnen katten ook eigenwijs zijn hè ;D daar zijn het katten voor :D
Dat maakt ze dan ook juist zo geweldig eigenlijk hè..stiekem vind ik het heeeeeerlijk!! ;)
Die blikvis met haaksbarf ga ik proberen...de haaksbarf kip voor de hond gaat er bij 2 al in ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door