Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door belle
#117999
Misschien kan iemand mij helpen met de volgende vraag. Mijn pup van 16 weken is nu bezig met haar 2e kuur. Vandaag wordt ook een abces bij haar schoongemaakt zodat de problemen hopelijk wegblijven. Moet ik haar nu fytomix gaan geven? En in welke hoeveelheid? Ze krijgt nu de bibi-mix, 2x daags 125 gram. Ik ben bang dat er weinig van haar darmflora overblijft, na 2 anti-biotica kuurtjes na elkaar. Alvast bedankt!
Door crutz
#118009
heb hier 1 keer een vrij jonge hond (16 wk) een AB soort moeten geven ivm giardia en ben toen idd tegelijkertijd met de AB ook met de fyto begonnen,
Umi was toen 12 a 13 kilo en kreeg van mij bovenop haar normale voer (ong 500 600 gr per dag) perdag 100 gram fyto mix, heb later nooit problemen gehad met haar ontlasting oid en ze is nu 9 mnd, ik zou t er dus zeker gelijk bij geven
Door Lizzy
#118232
Hoi Belle, ik zou ook Fytomix geven. Of pens. Of lactobacterieen (probiotica) in capsules. En na de antibioticakuur zou je ook een kuurtje "cat's claw" kunnen geven. Dit helpt het lichaam te ontgiften.
Door belle
#118453
Hoi Lizzy,

In welke dosering gebruik je cat's claw en voor hoelang? Ik ben wel verbaasd over de veerkracht van Fien. In de namiddag was ze al weer als vanouds lekker druk, misschien nog wel drukker dan normaal. Ze heeft ook gelijk weer haar eten gehad. Ze moest de rest van de dag nuchter blijven, maar ik kon die smekende blik niet weerstaan. En het eten bleef er ook goed inzitten, niet gespuugd ofzo. De wondjes zijn wel iets aan het pussen, hiervoor heeft ze dan antibioticazalf. Niet echt fijn, antibiotica oraal en op de huid, maar het moet maar even.
Door Lizzy
#119010
Hoi Belle, ja, honden kunnen een hoop hebben!

De dosering Cat's Claw: dat hangt er vanaf van welk merk je deze koopt. Koop je bijv. de Echinacea Extra Forte, met Plantago & Cat's Claw van Bloem (druppeltjes), dan mag je daar als mens 1-3 maal daags 30 druppels van innemen. Bij een pup zou ik 2 maal daags 5 druppels geven. Maar goed, Cat's Claw verkopen ze ook in capsules en dan is de dosering dus weer anders. Je moet dus flink onder de dosering voor volwassen mensen gaan zitten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door