Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Elles0512
#1183361
Hoi

Telkens als ik mijn katten iets nieuws van vers voorzet, begint 1 kat steeds te kokhalzen, om het vervolgens met smaak op te eten?!
Wat zou de reden hiervan zijn dat zij dat doet?
Voor de duidelijkheid: ze braakt niet, ze maakt alleen een braakgeluid :-\

Gr elles
Laatst gewijzigd door Elles0512 op wo 18 feb 2009, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door brie
#1183398
???  weird?
Onze kater doet het als hij iets niet lekker vind ruiken (mandarijn, sinaasappel, lever, drankjes etc etc) hij eet het dan dus niet op.
Door Too
#1183443
Mijn dikkerd spuugt  ook echt... omdat ze een te groot stuk naar binnen wilde werken...
Hier heb je dus niks aan.
Door Henkje
#1183698
Misschien zit het een beetje vast in de keel en maakt hij het door het kokhalzen los??
Door Elles0512
#1183880
Henkje schreef: Misschien zit het een beetje vast in de keel en maakt hij het door het kokhalzen los??
Nee, ze doet het echt vóórdat ze begint te eten, ze ruikt er dan aan ( als ze iets krijgt wat ze niet eerder heeft gehad), dan kokhalst ze, en dan eet ze het met smaak op.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1184095
als mensen honger hebben, krijgen ze het water in de mond. letterlijk zelfs, want de speekselproductie wordt opgevoerd, ter voorbereiding op het eten om het verteren te vergemakkelijken.
misschien is dit bij de kat ook wel zo, en gaat de kat door de hogere speekselproductie gorgelen of beetje kokhalzen. als verder alles normaal is en het eten goed naar binnen gaat, zou ik het niet als schadelijk zien.
Door Elles0512
#1184107
ibbi schreef: hier heb ik nog nooit van gehoort.
Eens moet de eerste keer zijn ;) ;)
Ze doet het doet het toch echt hoor...
Verder maak ik me ook geen zorgen want ze houd alles goed binnen etc..
Ik vroeg me gewoon af of het een reden heeft.
Door ibbi
#1184133
:)  ik bedoelde het niet raar of zo hoor, dingen kunnen op internet soms een beetje raar / hard overkomen misschien, ik vond t interessant juist om te lezen en vroeg me af wat erachter kon zitten. Misschien heeft koekje wel gelijk.  iig houd ze het eten binnen en dat is natuurlijk het belangrijkst!
( beter dan mijn Tom die het er liever weer uitgooide een hele tijd )

:daisy:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door