Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nyncke
#1183808
Zaterdag komt pupseltje Barrik bij ons wonen ;D

Nu heb ik wat vragen over de inentingen:

Nl hoe zit het met de inentingen, welke moet hij hebben?
Welke kunnen getiterd worden?
Hoe doen jullie dat, bij pupsels en bij volwassen honden?

Weet iemand toevallig waar je in de buurt van Oss kunt titeren?

Als je titert, moet je dat dan eens per jaar doen?
Want dan wil ik meteen Cadiz laten titeren.
Door Lizzy
#1184016
Nyncke schreef: Zaterdag komt pupseltje Barrik bij ons wonen ;D

Nu heb ik wat vragen over de inentingen:

Nl hoe zit het met de inentingen, welke moet hij hebben?
Hij moet helemaal niks hebben. Tenzij je naar het buitenland gaat. Dan is Rabies in de meeste landen verplicht.
Welke kunnen getiterd worden?
Parvo, hondenziekte en HCC.
Hoe doen jullie dat, bij pupsels en bij volwassen honden?
Ik vaccineer mijn pup volgens dit schema.

Bij de fokker krijgt de pup vaak al de Nobivac puppy DP (distemper oftewel hondenziekte en parvo).
Bij 9 weken laat ik titeren voor parvo en hondenziekte (en sla ik de 9 weken enting dus over, als de titer goed is). Bij 12 weken geef ik Nobivac DHP. En bij 16 + 19 weken Lepto.

Bij 1 jaar laat ik de DHP herhalen en weken later de Lepto. Hierna krijgen ze geen enting meer tegen DHP. Linga wel ieder jaar tegen Lepto. Brutus en Pinkel worden al jaren niet meer gevaccineerd, ook niet tegen Lepto. Maar eigenlijk is het niet boeiend wat andere mensen doen met hun honden.... Jij moet zelf, op basis van kennis die jij op doet, je honden laten vaccineren. Want je moet wel zelf begrijpen wat de consequenties zijn. En daar zelf achter staan.

Ik titer na die ene keer ook niet meer. Aangezien Nobivac 3 jarige registratieduur heeft voor DHP, hoef je deze in ieder geval tot 3 jaar na de enting niet te titeren.
Door Nynke
#1189424
[quote="Nena shihtzu"]
wat is titeren? hoor het eerlijk gezegd voor het eerst? ???

Heb Nena gewoon dr vaccinaties gegeven volgens schema..


[/quote]

Als je het woord titeren intoetst bij de zoekfunctie weet je al heeel veel  :) :)  maar een korte uitleg : Door een kleine bloedafname bepalen hoeveel antistoffen er nog in het bloed zitten voor bepaalde ziektes. Die bloedwaarde wordt een titer genoemd. Bij een hoge titer hoef je dus niet te enten voor die bepaalde ziekte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door